Nu Online
Momenteel zijn er 421 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Sabam

3-10-2005 21:10:40
Hallo, ik heb een vraagje ivm Sabam. Iemand zei me dat het zou kunnen dat ik daar een aanvraag zou moeten indienen om muziek te spelen op het avondfeest. Weten jullie of dit echt moet en of het iets kost?

Groetjes

Jona

Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 807

Isabelle

Meld misbruik3-10-2005 21:22:59

Daar heb ik toch nog nooit van gehoord! Volgens mij moet dat niet omdat het feest een privé-karakter heeft. Sabam is volgens mij enkel bij publieke optredens.
Groetjes!

Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik3-10-2005 21:38:10

Dat moet de dj betalen. Niets van aantrekken dus.

Mieke
8-7-2006
 Meld misbruik4-10-2005 9:59:15

Ja, dat is wel nodig denk ik. Want in het contract met onze DJ staat er dat dit niet in de prijs zit.
Maar ik ga dat wel eens vragen aan onze DJ wanneer we eens bij hem moeten gaan voor de bespreking van de liedjes. Sabam moet je toch niet lang op voorhand aanvragen, je kan dit gerust nog een week of zo op voorhand regelen.

bruid
26-8-2006
 Meld misbruik4-10-2005 10:19:58

Hey Jona,

Vorig jaar heb ik het vak Auteursrecht gevolgd en daarin werd heel duidelijk gezegd: voor een feest met privékarakter (waarop dus niet eender wie mag afkomen; op uitnodiging; en zonder winstoogmerk) moet je GEEN auteursrechten betalen en dus ook niets aanvragen aan SABAM.
100% zeker!

groetjes,
Tinne

robben
20-5-2006
 Meld misbruik4-10-2005 10:38:50

Ja, ik heb vroeger voor mijn 18 jaar ook een feestje gegeven en als je geen inkom vraagt en het een privé-aangelegenheid is moet je geen sabam betalen!

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik4-10-2005 19:17:37

Hey,

ja, voor zover ik weet, hoeft dat inderdaad niet op huwelijksfeesten. Privé-karakter, geen toegangsprijs én geen betalende dranken. Volgens mij niet.

Je kan het ook altijd nagaan op www.sabam.be .

Groetjes,
Lieve

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...