Terug naar overzicht
Daar heb ik toch nog nooit van gehoord! Volgens mij moet dat niet omdat het feest een privé-karakter heeft. Sabam is volgens mij enkel bij publieke optredens.Groetjes!
Dat moet de dj betalen. Niets van aantrekken dus.
Ja, dat is wel nodig denk ik. Want in het contract met onze DJ staat er dat dit niet in de prijs zit. Maar ik ga dat wel eens vragen aan onze DJ wanneer we eens bij hem moeten gaan voor de bespreking van de liedjes. Sabam moet je toch niet lang op voorhand aanvragen, je kan dit gerust nog een week of zo op voorhand regelen.
Hey Jona,Vorig jaar heb ik het vak Auteursrecht gevolgd en daarin werd heel duidelijk gezegd: voor een feest met privékarakter (waarop dus niet eender wie mag afkomen; op uitnodiging; en zonder winstoogmerk) moet je GEEN auteursrechten betalen en dus ook niets aanvragen aan SABAM.100% zeker!groetjes,Tinne
Ja, ik heb vroeger voor mijn 18 jaar ook een feestje gegeven en als je geen inkom vraagt en het een privé-aangelegenheid is moet je geen sabam betalen!
Hey,ja, voor zover ik weet, hoeft dat inderdaad niet op huwelijksfeesten. Privé-karakter, geen toegangsprijs én geen betalende dranken. Volgens mij niet.Je kan het ook altijd nagaan op www.sabam.be .Groetjes,Lieve