Nu Online
Momenteel zijn er 52 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Suite kledij heren Vl-Br

17-8-2009 16:34:22
Dag iedereen

Er moet iets van mijn hart :(

Ik kreeg zonet telefoon van mijn mama.
Mijn schoonouders hadden een winkel gevonden voor de kledij te huren van de mannelijke suite. Nu, mijn broer is daar zonet naartoe gegaan en bleek dat die kostuums er echt niet goed van kwaliteit waren en heel onaangenaam waren om te dragen. Hij dus terug naar huis en mijn mama naar mijn schoonmoeder gebeld. Naar het schijnt was het elkaars neus echt afbijten en ieder zijn gelijk willen hebben.

Nu zit ik hier met een brok in mijn maag!
Mijn mama gaat haar willetje doordrijven en is momenteel op weg naar de winkel die zij had gevonden! Mijn pa en broer zijn ook mee (gelukkig) en ze gaan daar een kostuum passen en als het goed is, dan gaan ze het daar nemen.

Ik kan me dus al aan een telefoontje verwachten vanavond van een kwade schoonmoeder!

Het belooft nog wat te geven die 47 dagen die we nu nog moeten aftellen tot de grote dag!

Echt niet fijn ... :(

Zijn er nog mensen die ook zo problemen hebben dat het niet 100% klikt tussen ouders en schoonouders?

Groetjes
Katrien

Katrien
3-10-2009
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 817

Stephanie
26-6-2010
 Meld misbruik17-8-2009 18:44:23

Dag Katrien,

Laat je maar niet doen door die schoonouders; misschien moet je je schoonmoeder en je moeder eens samen bij jou uitnodigen (of althans ze samenbrengen ergens) en dan zeg je gewoon wat er op je hart ligt en toon je dat uiteindelijk jij de baas bent en je een getouwtrek niet kan dulden ter voorbereiding van je mooiste dag. Je moet hen maar s zeggen hoe egoïstisch dat wel niet overkomt en dat ze niets meer gaan moeten regelen als ze niet kunnen "normaal" doen.
Wellicht zullen ze het dan wel verstaan.

Veel succes!

Groetjes, stephanie

Sara
25-9-2009
 Meld misbruik17-8-2009 18:57:23

Hoi Katrien,
Dit soort dingen zijn altijd lastig! Ik heb hetzelfde probleem, mijn ouders zijn gescheiden en kunnen niet met elkaar door één deur. Daar komt bij dat mijn moeder het totaal niet kan vinden met mijn schoonmoeder... Erg lastig dus allemaal.
Ik heb tegen alle partijen gezegd dat ze moeten doen, wat ze willen doen, maar dat ze mij niet lastig moeten vallen daarmee. En mocht er iemand met een chagrijnig gezicht op de bruiloft verschijnen, kunnen ze weer gaan. Alle partijen zijn hier best van geschrokken, en doen nu omwille van mij en mijn aanstaande redelijk normaal tegen elkaar. Alleen mijn vader en moeder blijft een probleem!

Leg uit aan alle partijen wat jou gevoel is, hou het dan vooral bij jezelf. Ga dus niet zeggen: Jij doet dit en jij doet dat'. Op die manier krijg je alleen maar weerstand. Beter kun je zeggen: Ik heb het gevoel dit, en zo voel ik dat.

Ik hoop dat je er wat mee kan!

Groetjes Sara

tami
26-6-2010
 Meld misbruik17-8-2009 19:14:12

Beste Katrien,

niet te zwaar aan tillen !
Als je schoonmama zou bellen, laat haar dan gerust even uitrazen zonder haar te onderbreken.
Volgens mij is dit gewoon iets wat vaak voorkomt ; beide families willen graag hun eigen zin doen...
Waarom bepalen jij en je verloofde de winkel niet waar de kledij gehuurd moet worden ? Een winkel die niet de keuze van je schoonmama, noch die van je mama is maar een "neutrale" winkel. Want ik denk dat het schoentje dààr wringt. Elkeen wil zijn zin en dus wordt er gesteigerd en desnoods ruzie gemaakt.
Wees voorzichtig en blijf vooral neutraal in dit meningsverschil want op den duur komt er herrie van met je verloofde...
Jullie komen er heus wel uit ! :)
Groetjes

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik18-8-2009 8:22:24

Hey Katrien,

Tami hieronder heeft wel een punt. Door als koppel al de voorzet te geven geef je de families minder kans om "iets perse door te drijven".
Wij hebben super geluk, mijn ouders EN schoonouders komen super goed overeen.
Over niets van onze trouw is al gediscussieerd, integendeel.
Wij hebben ook een winkel gekozen voor de huurkostuums van de heren en wij hebben zelfs de kostuums ook gekozen.
De dassen hebben de mannen zelf gekozen, ja je moet ze iets geven he ;-)
Voor al de rest van de voorbereidingen hebben we telkens met mijn en met zijn ouders overlegd, en alle gezamenlijke ideeen overgenomen.
BVB onze menu, mijn ouders, schoonouders en wij haddden apart enkele voor- en hoofdgerechten gekozen.
Degene die we alledrie hadden zijn we uiteindelijk gaan proeven en zo tot een keuze gekomen.
Neem een beetje het voortouw als bruidskoppel en je zal zien dat ze wel zullen volgen...

Groetjes

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik18-8-2009 8:23:09

a ja en wij hebben gekozen voor la baere in zottegem ;-)

Katrien
3-10-2009
 Meld misbruik18-8-2009 9:49:38

Bedankt iedereen voor de onderstaande berichtjes!

We hebben gedaan zoals iemand hieronder zei, we hebben een andere winkel gezocht en gezegd dat we het niet fijn vonden dat ze zo kibbelden over details. Beiden waren beetje verast en beseften idd dat ze niet goed bezig waren.

Ze waren heel blij dat we een andere winkel hadden gevonden die eigenlijk nog beter was qua locatie en het was 10 euro duurder per kostuum, dus dat viel ook mee.

Voila :) dat is weer iets opgelost.

Bedankt nogmaals en tot schijfs!
Groetjes
Katrien

kim

Meld misbruik18-8-2009 19:42:44

Amaai, dat noem ik nu eens knap opgelost. Ik hoop dat ikzelf binnen een 9 maanden het hoofd ook zo koel kan houden!
Geniet ervan he!

tomenkim.onzetrouwpagina.com

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...