Nu Online
Momenteel zijn er 579 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geen ceremoniemeester: goed idee?

18-8-2009 9:22:18
hallo,
Ik begin steeds meer en meer te denken om geen ceremoniemeester te nemen.
Wie heeft dit zonder gedaan en wat zijn jullie ervaringen?
liefs, kathleen

Kathleen
22-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 451

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik18-8-2009 9:25:05

Hoi, ik heb het ook zonder gedaan en dit ging zonder één probleem; alles verliep vlot en iedereen luistert perfect naar de bruid en bruidegom hoor ;-)
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel !
Nathalie
al 136 dagen heerlijk getrouwd !

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik18-8-2009 9:28:26

Kathleen,

Ook wij hebben geen ceremoniemeester!
Wij hebben alles perfect gepland...
Met nog 53 dgen op de teller is alles prima inorde en kunnen we rustig aftellen tot de grote dag...

Ik denk ook dat wij het persoonlijk veel leuker vinden om alles zelf te regelen, te gaan kijken, te luisteren en te vragen,...

Ik zou niet weten wat een ceremoniemeester anders zou regelen dan wat wij nu gedaan hebben...

Gr.
Tess
10.10.2009

Nathalie
27-6-2009
 Meld misbruik18-8-2009 9:30:34

hoi,
het klopt dat wat een ceremoniemeester op voorhand doet, je dat ook zelf kan doen maar voor mij zat het verschil hem in de dag zelf.
ik moest er niet naar kijken dat alles in de kerk op tijd in de kerk was en dat de misboekjes werder opgeruimd enzo; wij konden gewoon instappen in de auto en weg.
dat vond ik wel een groot voordeel
bovendien is het ook niet zo duur als je beetje goed zoek.
Groetjes,
Nathalie
52 dagen gehuwd

heidi

Meld misbruik18-8-2009 9:39:43

wij hebben dit zonder gedaan, alles verliep heel vlot, we hadden een paar mensen gevraagd om dingen in het ook te houden en dat deden ze graag. De ene zorgde voor de misboekjes, de ander voor het binnengeleiden van de mensen in de kerk, enz... ging zeer vlot

Daisy

Meld misbruik18-8-2009 9:44:22

Wij hebben er ook geen. Wij trouwen 17-10-2009 en ik vraag idd ook gewoon aan sommige vrienden en familieleden om bepaalde taken op zich te nemen, zodat Steven en ik we ons geen zorgen moeten maken.

Ik heb dit zelf ook al voor twee vriendinnen gedaan en heb er ook altijd van genoten om dat voor hen te doen en ben er zeker van dat zij dit voor mij even goed gaan doen.

Dus ik ben volledig op mijn gemak op dat vlak :-)

tami
26-6-2010
 Meld misbruik18-8-2009 9:53:10

Beste Kathleen,

ja hoor, je kan best zonder ! Je kan altijd het takenpakket eens overlopen dat je op internet vindt, kwestie om niks over het hoofd te zien :)

www.theperfectwedding.nl/ceremoniemeester.html

Veel sukses en groetjes

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik18-8-2009 10:28:55

Wij hadden er ook gene. Het is zeer belangrijk dat je iemand aanduidt die dat een beetje overneemt van hem en dat je met de familie op voorhand goede afspraken maakt.
Het is vooral belangrijk voor de kerk, dat kan er nogal chaotisch aan toe gaan zonder ceremoniemeester.
Groetjes.

Eva
10-10-2009
 Meld misbruik18-8-2009 10:29:04

Dag Kathleen,

wij hebben ook geen ceremoniemeester. Voordeel bij ons is wel dat we voor de wet de dag ervoor trouwen. De dag zelf is het eigenlijk de kerk waarvoor we die ceremoniemeester nodig zouden hebben en dat vonden we zonde van het geld.
Mijn verloofde zijn neef zal de taken in de kerk voor zich nemen, hij heeft zowat ervaring in die branche dus zal dat goed doen. Hij zal dus ook zorgen dat de mensen de misboekjes krijgen (zijn vrinedin doet dat)en dat de gasten juist gaan zitten in de kerk (niet teveel verspreid).

Voor de rest doen wij alles zelf en zorgen we ook dat iedereen die betrokken is in de mis alles goed weet waar en wanneer.

Volgens mij heb je geen ceremoniemeester nodig als je maar genoeg tijd steekt in je planning.

Groeten,
Eva

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik18-8-2009 11:08:11

Wij hadden er ook geen. Ook niet gemist hoor. Op voorhand wat plannen. Zo had ik aan enkele vrienden gevraagd om de rode loper aan de kerk uit te rollen en de misboekjes uit te delen.
We hadden ook verschillende VW busjes als ceremoniewagens. Hier had ik een blad gemaakt met wie in welk busje moest gaan zitten.
Ook hadden we tegen de fotografen gezegd hoe laat we overal ten laatste moesten vertrekken om overal goed op tijd te zijn. Allemaal heel vlot verlopen. We hadden zo al een videograaf en 2 fotografen (een koppel). Dat was al volk genoeg dat er rondliep. Dan nog is nen ceremoniemeeste... Pfff dan wordt het veel te druk. Ook de foto en video mannen vragen al eens iets. Doet dit eens of doet dat eens.

groetjes, Carolina

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik18-8-2009 11:10:06

Oh ja, in de kerk heeft de pastoor gezegd wie waar moest gaan zitten. Dan was't ook naar zijn goesting. Heb al geweten dat ceremoniemeesters het 'anders' willen dan de pastoors en dat dat dan weer voor spanningen zorgden.

groetjes, Carolina

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik18-8-2009 12:03:19

Wij hadden er ook geen en alles verliep erg vlot!
Het weekend voor we trouwden, kwamen we met alle mensen van de suite nog eens samen, zodat we de hele dag nog eens konden overlopen, zodat iedereen wist wat zijn / haar taak was (vooral voor de getuigen dan), om hoe laat we overal moesten zijn,...
In het stadhuis nam de bode van het stadhuis zelf de taak van ceremoniemeester op zich. Voor de rest wist de man van onze huifkar ook alle tijdstippen, zodat we overal tijdig toekwamen. In de kerk wees de pastoor de plaatsen aan en riep die de getuigen bij zich.
Er zijn die dag al best veel mensen die weten hoe jullie dag eruit zien en die dat mee sturen, hoor!
Ik vond een ceremoniemeester totaal overbodig! De beste 'uitsparing' die we hebben kunnen maken!

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Kathleen
22-5-2010
 Meld misbruik18-8-2009 12:27:44

Mss kunnen we het dan idd toch zonder als we alles goed plannen.
Zijn er specifieke taken voor de getuigen die extra in de verf gezet moeten worden?
Zal alvast eens googlen maar ervaring is de beste leerschool hé

Sara
1-8-2009
 Meld misbruik18-8-2009 13:13:56

Wij hadden geen ceremoniemeester en hebben die trouwens op geen enkel moment gemist.
Onze dag is perfect verlopen.
Wel waren onze 2 lectoren iets vroeger naar de kerk gekomen om te checken of de bloemen op de juiste plaats stonden en om te kijken of de stoelen stonden voor ons en voor de suite zoals wij dat wilden.
Onze 2 lectoren hebben dan op de stoelen voor de suiten een misboekje gelegd met hun naam op zodanig dat iedereen op de juiste plaats zat.
De rest van de misboekjes hebben de lectoren uitgedeeld aan de gasten in de mis.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik18-8-2009 13:29:43

De 'taken' die wij aan de getuigen hebben gevraagd:
- de ringen bijhouden (aangezien wij geen bruidskindjes hadden) en aangeven
- bij de huwelijksbeloften en het overhandigen van de ringen mee naar voor komen en het misboekje zo houden, zodat wij erin konden lezen (je hebt dan al je handen vol met die micro en ring) --> de priester doet wel teken wanneer zij naar voor moeten komen
- ondertekenen huwelijksregister --> wordt zowel in het stadhuis als in de kerk goed begeleid
- bij het buitengaan in de kerk hebben zij onze bloemen aangenomen en naar de huifkar gedragen
- de getuigen staan in de feestzaal niet meer in het 'rijtje' als de gasten aankomen, zij 'dienen' om de eerste gasten op te vangen, zodanig dat ze toch al met iemand kunnen praten

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...