Terug naar overzicht
wij niet...wij hebben allebei 2 getuigen en aangezien dit voor de wet niet mocht, hebben we het verdeeld. Iemand voor de wet en iemand voor de kerk. Ik heb twee vriendinnen en mijn verloofde heeft zijn broer en zijn beste maat. In de kerk mag je wel meer getuigen nemen, maar om hen toch het gevoel te geven dat ze echt wel een privilege hebben, hebben we het opgesplitst.
Dag Ann-Spohie,wij hebben elk één getuige, dus zowel voor de wet als de kerk dezelfde persoon. Bij mijn verloofde is dat zijn nicht, bij mij mijn halfbroer.Je mag bij de kerk idd meer dan één getuige hebben maar dat vonden wij niet nodig.Als je echt niet kunt kiezen, is dit natuurlijk wel de ideale oplossing, ze opsplitsen.Groeten,Eva10/10/'09
Ik heb een broer en een zus.. en toen zij trouwden was ik te jong om getuige te zijn. Zij waren dus van elkaar getuige. Opdat de een zich niet zou vergeten voelen, heb ik mijn broer voor de wet en mijn zus voor de kerk.. Zo blijft de kerk mooi in het midden en moet niemand hem benadeeld voelen!