Nu Online
Momenteel zijn er 562 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe begin je eraan

19-8-2009 19:14:30
Hallo

We zouden volgend jaar ergens rond de lente-zomer trouwen, maar hoe begin je eraan?

Hoe kies je een datum?
Kijk je eerst naar de zaal om een datum vast te leggen?

Niet zo gemakkelijk blijkt nu :)

Kristelle

Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 499

Tine
13-2-2010
 Meld misbruik19-8-2009 19:25:33

Eerst gemaild naar de zaal om te vragen wanneer ze nog vrij waren in de periode die we wilden.
Dan hebben we een datum gekozen en een optie genomen op de zaal. (Die optie kregen we voor een week.)
In die week hebben we de kerk vastgelegd.
Daarna de zaal bevestigd en voorschot betaald.

Wij werken met een weddingplanner, dus dat was zo wat haar manier van werken.

Als dat gebeurd is kan je de rest op je gemak doen!

Krista

Meld misbruik19-8-2009 19:42:22

Hey Kristelle,

Wij hebben eerst onze datum gekozen. In functie van werk ( beide zelfstandig ) en mogelijkheid om huwelijksreis te plannen. Dan hebben we een zaal gezocht die op die datum vrij was. Als je eens een huwelijksmagazine koopt, vind je achteraan een hele planning. Heel handig en daar staat echt alles op waar je moet aan denken. Alvast heel veel voorbereidingsfun gewenst!

Groetjes,
Krista

tania

Meld misbruik19-8-2009 20:38:29

hallo
wij trouwen ook in de zomer volgend jaar
wij hebben zelf een datum gekozen en gaan kijken naar een zaal.natuurlijk als je maar in één zaal wilt trouwen,ja dan moet je eerst de zaal bellen en kijken wat er vrij is.

zorg wel dat je optijd de gemeente doorgeeft dat je wilt trouwen op die datum en welk uur!!!!!!!wij 12.00 uur
want een vriendin van me was iets te laat en nu moest ze vroeg voor de wet trouwen.
probleem was: hoe hou je je familie en vrienden zolang bezig tot savonds vijf uur voor het eten.
het uur hangt af van wanneer je wilt feesten.

joke
1-8-2009
 Meld misbruik20-8-2009 13:26:09

hey!

lente-zomer is zowat de topperiode om te trouwen. Ik zou gewoon offertes vragen van zalen in de buurt die jullie aanspreken en dan afwachten welke dagen zij nog vrij zijn. Eventueel een optie nemen en dan gauw bij gemeentehuis en pastoor horen wat nog kan. Zo hebben wij het een jaar geleden ook 'moeten' doen. Toen wij eind aug gingen horen voor deze zomer, bleken de meeste zalen nog maar 1 zat vrij te hebben (dit jaar vielen natuurlijk moederdag en 11 juli ook op een zat ...)
grtj en succes met de zoektocht!

Catherine
5-9-2009
 Meld misbruik21-8-2009 10:02:53

Zeker niet vergeten: leg, zodra je de zaal hebt vastgelegd, ook je vervoer en ceremoniemeester vast!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...