Terug naar overzicht
Beste Jessica,Wij wilden ook graag een viering zonder heel het christelijke eraan te koppelen. Ik heb gehoord (en gelezen op forums) dat rent a priest nog heel katholiek kan zijn, ik vind ze bovendien vrij duur. Ik dacht dat het € 350 was voor een viering.Wij werken nu samen met UVV (unie vrijzinnige verenigingen) en we zijn er heel tevreden over. Het zijn super leuke mensen en zij doen dit volledig gratis. Samen met hun kan je je hele viering in elkaar steken zoals je het zelf wilt.GroetjesDominique
Hallo Jessica,Wij zijn 6 dagen geleden getrouwd. Wij hebben bewust niet gekozen voor een huwelijk in de kerk. Wij zijn daarom gaan aankloppen bij de gemeenschap van de Goede Herder (goedeherder.be) omdat we op dit forum positieve reacties gelezen hadden hierover. Het was echt waar een prachtige viering met Goede Herder Johan! We kregen veel positieve leuke reacties van onze genodigden. Gaande van "zoiets hadden we nog niet meegemaakt" tot "ik was super geëmotioneerd". Het was een romantische viering met veel emoties en heel veel eigen inbreng. Qua christelijk zijn hebben ze respect voor de visie van de mensen en samen proberen ze tot een mooi geheel te komen. Prijzen zijn bovendien ook veel lager dan Rent A Priest. En van dat geregel moet je geen schrik hebben. Ze helpen je daar enorm bij het samenstellen van de viering. Bijna alles kan via mail of telefoon. Enkel 1 persoonlijk gesprek te Dendermonde maar dat was de trip meer dan waard. We gingen daar toen buiten met een heel positief gevoel. Een absolute aanrader!
Ja Jessica, ik heb zeker ervaring op dit terrein! Als vrijgevestigd pastor heb ik in 'rentapriest' enkele jaren meegewerkt. Maar ik merkte toch wel, dat men trouwkoppels toch nog wat regeltjes wilde opleggen. Maar ik gaf er de voorkeur aan geheel naar eigen wensen van het bruidspaar een liturgie op te stellen voor zo'n viering. Vandaar, dat ik ook niet-kerkelijke bruidsparen meer en meer op mijn weg vind. Binnenkort doe ik zelfs zo'n viering in Frankrijk!Laat gerust iets van je horen, als ik je/jullie ergens mee van dienst kan zijn. Veel geluk,dick ( LOGOS PASTORAAL CENTRUM EDE )
Ik wil heel graag zo een viering maar zowel mijn vriend als mijn ouders zouden het liefst zien doorgaan in een kerk of kapel... Dus vrees dat dit een probleem is want verhuren ze een kerk of kapeL?
IlseZou je me eventueel je "misboekje" willen doormailen zodat ik een idee kan krijgen over hoe zo een viering in elkaar zit?GroetjesJessica
DickKan je me even wat meer uitleg mailen ivm een huwelijksviering?Mijn emailadres is jessicavdc@hotmail.comDank u