Nu Online
Momenteel zijn er 417 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

teleurstelling...

5-10-2005 0:53:06
Hoi medetrouwers,

Ik ben heel erg teleurgesteld. Vandaag zijn mijn aanstaande en ik naar het gemeentehuis gegaan om de burgerlijke trouw te regelen. Daar aangekomen kregen we te horen dat we nog veeeeeeel te vroeg zijn en of wij beseffen dat er maar een veertigtal trouws op een jaar zijn. Wij wilden er graag vroeg bij zijn om als eerste keus te hebben moesten er twee trouwen die dag. Wij zijn daar heel teleurgesteld over: wij dachten dat het voor ons vandaag een speciale dag kon worden maar dat is niet zo geworden. Nu moeten we over "enkele maanden terugkomen". De overschrijvingsformulieren konden ze ons echter wel reeds meegeven. We moeten nl. ook 250 euro betalen omdat we op zaterdag trouwen maar dan mogen we ook alleen in de voormiddag trouwen en is het ons verboden om rijst te gooien.
Nu moeten we weer heel onze planning omgooien en zijn we opzoek naar een andere oplossing. Iemand ideeën of ervaringen?
Grz,

Saskia 1/4/6

saskia
1-4-2006
Meld misbruik

Reacties: 25 | Gelezen: 819

Els
1-4-2006
 Meld misbruik5-10-2005 7:16:14

Hey Saskia,

ik vind het vreemd dat je nog enkele maanden moet wachten, ik heb ook nog precies 178 dagen te gaan tot onze grote dag, en wij zijn voorbije maandag in ondertrouw gegaan, alles staat vast, en onze trouw kost op het trouwboekje (12,50 euro) en uiteraard de wettelijke papieren die nodig zijn niets, we krijgen er zelfs een receptie bij. Nu weet ik niet of jullie al samen wonen, want anders kan je misschien in de andere gemeente eens gaan horen?? Ik ben eerst gaan horen in mijn gemeente en daar deden ze al heel moeilijk, en in de gemeente van mijn vriend was niets hen teveel, dus de keuze was snel gemaakt. En als je toch in dat ene gemeentehuis moet, dan zou ik toch nog eens teruggaan, van de meeste gemeentehuizen weet ik wel dat je het zeker een half jaar op voorhand kan reserveren. Hou maar voet bij stuk, en ik hoop dat het je toch lukt, ik zal eens aan je denken op die eerste april!!

Els
1/4/06

Debra
11-8-2006
 Meld misbruik5-10-2005 7:18:40

hoi Saskia,

Trouw jij toevallig in Oostende?
Ik trouw daar voor de wet en wij moeten ook nog wachten! Vind Het eigenlijk heel erg want we hebben al de kerk enzo geregeld en stel dat er geen plaats meer is op het uur dat wij willen dan zitten we met een probleem want we hebben min of meer de planning al!
Bij ons in oostende is het ook zoveel geld als je op een zaterdag trouwt.
Wanneer trouw je ergens?
Wij mogen maar 6 maanden op voorhand gaan om het uur vast te leggen!
ik hou m'n hart al vast!!

Nog veel succes e

Debra

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik5-10-2005 8:47:32

Hey,

ja, ik snap je frustraties wel hoor. Wij hebben op de dag één jaar voor het huwelijk ons uur vastgelegd voor de Burgerlijke Trouw. Ik zou ook ongerust zijn als dat niet kon...

Lieve

Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik5-10-2005 8:58:07

hey;

ik ben gisteren onze trouw op het gemeentehuis gaan vastleggen. De datum en het uur is vastgelegd (die deden totaal niet moelijk)

3mnd voor het huwelijkj moeten we terugkomen met geboorteakte enzo en 1 maand voor het huwelijk om iets te tekenen (geen idee wat maar ja)

Rare gemeente hoor dat jij hebt ..... het is toch normaal dat je nu al wil reserveren en zeker zijn ... tsssk
Het zou hun eigen trouw eens moeten zijn!

els

Meld misbruik5-10-2005 9:13:00

Je kan slechts 6 maand voor je huwelijk in ondertrouw gaan en pas dan ligt datum en uur van je huwelijk ook echt vast. Bij ons in de gemeente kan je op voorhand wel al dag en uur opgeven en dan houden ze daar rekeing mee als er nog trouwers zijn (en wordt er gebeld als beide zelfde uur willen), maar reserveren (= in ondertrouw gaan) dat kan pas ten vroegste vanaf 6 maand voor de trouw omdat geboorteaktes en dergelijke slechts 6 maand geldig zijn (en dan kan uur niet meer gewijzigd worden).

Ik zou nog eens terug gaan en zeggen dat je nog niet in ondertrouw wil gaan, maar of er een mogelijkheid is om toch al een dag en uur af te spreken, omdat je toch nog andere dingen aan je planning moet regelen en het is toch gemakkelijker als je er al een zicht op hebt.

Groetjes,

Els
29-07-2006

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik5-10-2005 11:03:15

Hey,

in ondertrouw gaan is totaal niet hetzelfde als reserveren voor het burgerlijk huwelijk. Je kan inderdaad pas 6 maand op voorhand in ondertrouw gaan, dat wil gewoon zeggen dat je de papieren op het gemeentehuis in orde gaat maken. Maar reserveren kon bij ons vanaf 1 jaar voordien...

Lieve

Sofie
22-7-2006
 Meld misbruik5-10-2005 12:16:57

Saskia,

Ik kom juist hetzelfde tegen hoor. Wij kunnen ook pas 6 maand op voorhand reserveren voor het wettelijk huwelijk. Maar een overschrijving hebben we toch nog niet gekregen. Ik heb ook schrik als we dan juist op die dag niet meer zouden kunnen.

groetjes
sofie
15 07 2006

Sofie
7-7-2007
 Meld misbruik5-10-2005 13:05:15

Saskia,

Ik heb nog 640 dagen te gaan, en ik heb onze trouwdatum en -uur reeds bij de gemeente vastgelegd. Ze hebben daar geen moment moeilijk over gedaan.
Wij trouwen 7/07/2007 en vermits dat een dag is waarop wel meer mensen hun ja-woord zullen willen geven, heb ik geen risico's genomen.

Ik wens je veel geluk!

Groetjes,
Sofie
07/07/2007

annabel
12-8-2006
 Meld misbruik5-10-2005 15:37:02

Hallo

Normaalgezien zijn ze verplicht in het gemeentehuis jullie namen te noteren met datum wanneer jullie wensen te huwen voor de wet. Zelfs al is dat een jaar of vroeger op voorhand.
Wij hebben ons huwelijk voor de wet vastgelegd vorige maand en trouwen in aug 06. De datum die we wilden was zelfs al niet meer vrij!
Vond het ook zo jammer dat we niet konden trouwens op zaterdagnamiddag ! Blijkbaar is dat op bepaalde gemeentes wel mogelijk...

Veel succes nog en toch zo vlug mogelijk proberen vastleggen zou ik zeggen!

groetjes

Phyllis

Meld misbruik5-10-2005 16:02:15

Hoihoi,

dit is inderdaad redelijk ambetant. Ik zou ook niet gerust zijn... Weet er toevallig iemand hoe dit in het Antwerpse gebeurt?

kathleen
3-12-2005
 Meld misbruik5-10-2005 16:10:31

in Antwerpen geldt ook dat je pas 6 maanden voor het huwelijk in ondertrouw kan gaan. Reserveren van een datum is dus niet mogelijk. Bovendien kan je ook het uur niet kiezen. De eerste die in ondertrouw gaan voor die datum, huwen als eerste om 11u, daarna 11.15u, 11.30u, ....

Vond dit ook wel heel spijtig want wij hadden graag na de middag getrouwd aangezien de familie van mijn vriend nogal van ver moet komen.

Maar ja, daar valt weinig tegen in te brengen hé

Nog veel succes
kathleen
03.12.05

Tine
6-8-2005
 Meld misbruik5-10-2005 16:41:37

Hoi Saskia,

Ik begrijp je teleurstelling ! Ga gewoon eens terug zoals anderen hier je aanraden.
Maar bij mij komt de vraag: waarom die 250 euro ?
Bij ons heeft de burgerlijke trouw heel wat minder gekost hoor ! Alleen de prijs van het trouwboekje en de nodige zegels...
Wij hebben ook een glaasje gekregen. Op voorhand hadden ze ons gevraagd hoeveel mensen er ongeveer kwamen. Bleek de dag zelf dat er veel meer stonden, was geen probleem... iedereen kreeg een glaasje ! Wel leuk zo !
Nog veel succes verder !
Groetjes,
Tine

zonneke

Meld misbruik5-10-2005 17:13:10

hi Sas,

heb dit ook voorgehad, dan zit er waarschijnlijk niets anders op dan 6 maanden op voorhand als eerste aan de deur gaan staan als het stadhuis opengaat...
Van waar ben je trouwens?

nancy
12-5-2006
 Meld misbruik5-10-2005 17:17:54

bij ons kan je ook al een jaar op voorhand reserveren hoor!!!maar ondertrouw pas max 6mnd op voorhand,wat ik heel vervelend vind is dat je MOET trouwen in de gemeente waar je woonachtig bent,raar hoor,wij wilden het liefst ergens verder weg omdat we stiekem trouwen....maar ook dat raakt wel opgelost,maaaaaar 250euro????dat is wel heel veel hoor dat heb ik nog nooit gehoord!!groetjes nancy 12-05-06

Elkje
7-7-2007
 Meld misbruik6-10-2005 11:13:45

AAN SOFIE:

Wij trouwen ook 07/07/07. Kan je me even zeggen hoe men reageerde op het gemeentehuis toen je de trouw ging bespreken?

Elke

eva
28-7-2006
 Meld misbruik6-10-2005 13:12:49

Hoi Debra,

Ik trouw ook volgend jaar in oostende.
Op 28/7/2006, ik dacht eraan om nu al eens te gaan horen of we een uur konden reserveren zodat alles past. Heb jij dit al gedaan?

Groeten
Eva

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik6-10-2005 14:02:17

Weet er iemand hoe dit in Brugge gebeurt?

ilse
22-7-2006
 Meld misbruik6-10-2005 17:54:02

Hoi

Ik vind het wel jammer dat je nu nog geen datum kan vastleggen.
Wij trouwen op 22/7/2006 en mijn trouw ligt al een maand vast op het gemeentehuis. Ik ben zelfs achteraf nog teruggegaan om het uur te veranderen. Ik was eerst dus was het geen probleem. We moeten wel nog terug volgensd jaar met de geboorteaktes enz. maar het was bij ons geen probleem. Wij trouwen op 22/7/2006 in Tielt-Winge dus.

Greets Ilse

saskia
1-4-2006
 Meld misbruik6-10-2005 19:09:19

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle reacties. ik begon al te vrezen dat het aan mij lag. Het gemeentehuis waarover sprake is Liedekerke en de rede waarom we 250 euro moeten betalen is omdat wij op zaterdag trouwen en het gemeentehuis dan niet open is. Dit verhaal wordt misschien vervolgt want e weten nu niet meers zeker of we dit wel willen. ook het feit dat in dikke letters staat dat er geen rijst mag gegooid worden staat mijn vriend absoluut niet aan (zeker omdat we zoveel moeten betalen).
Vele groetjes,

Saskia(1/4/6)

Sofie
10-10-2005
 Meld misbruik7-10-2005 9:38:06

Wij trouwen in gent en daar gaat het als volgt, je kan een jaar op voorhand je uur en dag vastleggen, maar pas 6 maand op voorhand alle nodige papieren in orde brengen.

Bij ons heb je de keuze huwelijk met praal 184 euro en zonder praal 13 voor het trouwboekje

vanessa
12-8-2006
 Meld misbruik7-10-2005 13:53:02

Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik trouwen 12 aug 2006 en wij vragen ons af of iemand weet hoe dit in Dendermonde gaat?

Groetjes,
Vanessa

Els
1-4-2006
 Meld misbruik7-10-2005 16:48:00

Hey Saskia,

misschien voel je er niets voor, maar als je bv. ook voor de kerk trouwt, dan kan je misschien 31-3 voor de wet trouwen (is een vrijdag, en dus waarschijnlijk een heel pak goedkoper), en dan zaterdag tijd genoeg hebben voor al de rest, zonder dat je je zorgen moet maken om het uur dat je ooit zal krijgen op het gemeentehuis?? ik zou het zelf ook niet zo leuk vinden, maar het is maar een voorstel!

Antoon
7-7-2008
 Meld misbruik11-10-2005 0:53:44

Hebben jullie al gedacht aan een videograaf?
Wij trouwen in oktober en bij ons komen mensen filmen uit Denderleeuw.Lang gezocht en toch gevonden.Eerlijke voorwaarden en toch niet duur.Bezoek hun site eens,en je zal alles beter begrijpen.
www.videomanie.be
Vriendelijke groeten,
Antoon

Antoon
7-7-2008
 Meld misbruik11-10-2005 0:53:57

Hebben jullie al gedacht aan een videograaf?
Wij trouwen in oktober en bij ons komen mensen filmen uit Denderleeuw.Lang gezocht en toch gevonden.Eerlijke voorwaarden en toch niet duur.Bezoek hun site eens,en je zal alles beter begrijpen.
www.videomanie.be
Vriendelijke groeten,
Antoon

marianne
20-7-2006
 Meld misbruik7-11-2005 13:53:01

Ach dat valt nog mee hoor. Wij hebben al een feestzaal vastliggen omdat we ook maar een half jaar op voorhand de wet mogen vastleggen hier. We zijn er dan net achter gekomen dat we op de dag van onze keuze gewoon niet mogen trouwen!!! Want op een donderdag doen ze in Leuven geen trouwers ...is de uitleg :-(

En de kerk van onze keuze is ook niet mogelijk want we vallen net buiten die parochie. In plaats daarvan werden we naar een kerk gestuurd die verder van ons deur ligt??? Mooi hoor!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...