Nu Online
Momenteel zijn er 578 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwkapel

21-8-2009 18:30:12
Sinds dat mijn neefje gedoopd is in een kapelletje zijn we zelf op zoek naar een kapel om te trouwen. Heeft er iemand hiermee ervaring?

Weten jullie een klein kapel of kerkje zijn in Vlaams Brabant?

We hadden nl. ons oog laten vallen op het kapelletje aan het Zoete Water, net in het bos maar dit is heeft een privé statuut en kunnen we daar niet trouwen.

Het zit ook zo, in Scherpenheuvel, waar ik woon, staat een basiliek en er zijn veel toeristen en die heb ik liever niet op mijn huwelijk, het lijkt dan net of we een atractie zijn ;)

Kristelle

Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1531

s
1-6-2007
 Meld misbruik21-8-2009 18:44:40

In Leefdaal heb je de Verona (ofzoiets) kapel.
Da's een grote kapel/klein kerkje. Heel gezellig ding.

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik21-8-2009 18:45:45

In buurt van Scherpenheuvel weet ik helaas niets, daarvoor sorry. Kan wel beamen dat je er goed aan doet om ni voor 'n basiliek te kiezen; dat dit mijn nicht nl. in de Basiliek van Halle. Vond dat echt zo bizar met die in-en-uitlopende mensen, even 'n kaarsje gaan aansteken, foto's trekken (ook al mag da ni, bij sommige toeristen is fatsoen ver te zoeken). Ik zei toen tegen mijn vriend: "Da wil ik echt ni!!"

Evelien
26-9-2009
 Meld misbruik21-8-2009 23:14:04

Hey,

IK weet niet of Leuven een optie voor je is. Maar hier is een kapelletje in het bos van Arenberg. Het is grotendeels uit glas en dat geeft wel leuke effecten met al die bomen errond. Je kan daar trouwen via de universitaire parochie. Als je er even op googled vind je het wel.

Veel succes bij de zoektocht!
Evelien

Katrien
27-2-2010
 Meld misbruik22-8-2009 10:00:54

In Laakdal (dicht bij averbode) heb je de St. Bavokapel. Heel mooi en romatisch, wel maar plaats voor 50 personen.

Groetjes,

Katrien

Kristelle

Meld misbruik23-8-2009 18:00:57

We zijn gaan kijken naar het sint Bavokapelletje, was niet echt ons ding, maar uiteindelijk hebben we ons oog laten vallen op de abdijkerk van Averbode, voor mij 1 van de mooiste kerken van het land. Ok er zijn veel toeristen maar die komen daar eerder om ijsjes te eten, niet perse om de abdij te bezoeken heb ik vandaag ondervonden. Nu hopen dat we daar mogen trouwen, we zijn nl. verliefd geworden op die kerk!!! Vingers kruisen!!

Kristelle

Meld misbruik23-8-2009 18:02:22

Ahja, het kapelletje in het bos van Arenberg was ook super, maar 1 of beide partners moeten bij de KUL werken. Spijtig

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...