Nu Online
Momenteel zijn er 544 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

voorwaarde getuigen

22-8-2009 14:33:56
Hoi hoi,

Wij hebben vrienden gekozen om getuige te worden maar ze zouden getrouwd zijn voor ons. Is dit toegelaten want had ergens gelezen dat dit niet mocht.

Groetjes

Helene
4-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 667

Linda
9-9-2009
 Meld misbruik22-8-2009 15:11:23

Idd ,zou niet mogen ,maar een neef van me is in mei getrouwd en haar beide ouders waren getuigen ,en daar was er geen probleem,mss is informeren op de gemeente

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik23-8-2009 13:49:00

Strange, allereerste wat ik er van hoor. Misschien 'n gebruik uit de Middeleeuwen? De laatste bruiloften waar we waren (en we zitten er nog volop in), is dat nooit het geval geweest.
In Halle, Mechelen, Antwerpen en Leuven maken ze er dus geen punt van blijkbaar.

cynthia
14-5-2010
 Meld misbruik23-8-2009 15:37:02

Hoi
Er zijn 2 voorwaarden voor de getuigen bij een huwelijk:
- de getuige moet op de datum van het huwelijk waar hij/zij getuige is, de leeftijd van 18 jaar hebben bereikt

- de getuige van de bruid en de getuige van de bruidegom, mogen NIET MET ELKAAR gehuwd zijn

k
14-5-2010
 Meld misbruik23-8-2009 16:43:31

Dag Hélène,

Onze getuigen zijn vorig jaar getrouwd. Bij ons in Willebroek heeft men ons gerustgesteld dat de enige voorwaarde voor de getuigen is dat ze 18 jaar zijn. Zou dit toch maar eens gaan navragen op het gemeentehuis.
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...