TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Henk
29-8-2009
|
22-8-2009 21:39:24
Hallo,
Ik zit met een vervelende situatie en zou graag eens een paar andere gedachten daarover horen. Mijn schoonbroer (man van mijn zus) heeft een bloemenwinkel. Aangezien die niet erg successvol is heeft hij daarnaast nog een voltijdse baan. Mijn ouders willen natuurlijk dat ik mijn bruidsboeket bij hem bestel, en laten mij daarbij eigenlijk geen keuze. Het boek waaruit we konden kiezen was 20 jaar oud (letterlijk - er stond een datum in) en ik weet dat de kwaliteit niet zo goed zou zijn. Bovendien vond ik de prijs nogal hoog - 80 tot 100 euro. Mijn eerste vraag: Als iemand van de familie het bruidsboeket maakt, verwacht je dan de volle pot te betalen? Of is een korting normaal? Mijn ouders beweren dat een korting voor familie ongehoord zou zijn. Uiteindelijk heb ik beslist het boeket te kopen in de winkel "rood!" in Kortrijk, waar je iets echt speciaal kan vindenvoor een gelijkaardige prijs (we betalen wel een klein beetje meer). Mijn ouders waren echt razend als ik dat vertelde. Denken jullie dat ik nu echt iets verschrikkelijks gedaan heb? Of heb ik toch een klein beetje gelijk?
|
|
Lieve
1-9-2006
|
22-8-2009 21:46:57
Hey,
hoe komt het dat je ouders je geen keuze laten? Ik vind het raar dat je als familie geen korting krijgt hoor. Mijn tante heeft mijn bruidsboeket gemaakt tegen inkoopprijs. Dan zou ik ook liever bij iemand gaan waar ik mij beter bij voel, en dan meer betalen.
Volgens mij heb je dus gelijk!
|
|
Katrien
15-5-2010
|
22-8-2009 21:55:46
Ik vind ook dat je gelijk hebt, als je eigen schoonbroer zich nog niet de moeite wil doen om ten eerste iets moderns, deftig uit te zoeken voor je, en ten tweede je dan ook nog de volle pot moet betalen... Dan ga maar voor iets wat helemaal je zin is!
|
|
tami
26-6-2010
|
22-8-2009 22:14:23
Beste Henk,
dat je familie je bruidsboeket tegen de gangbare prijs aanbiedt, is volgens mij logisch (ze moeten toch ook leven). Een korting van zijnentwege zou niet misstaan maar is natuurlijk niet verplicht. Dat je bang bent je zin niet te vinden bij hem, kan ik best begrijpen en is ook een goede reden om er niet te gaan. Neen, je hebt niks verschrikkelijks gedaan maar als jij liever elders je boeket haalt, is het natuurlijk ook begrijpelijk dat hij of anderen hier boos over zijn. Groetjes
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
23-8-2009 13:37:53
Als jouw schoonbroer meer affiniteit zou tonen met die job als bloemist, dan was er geen probleem. Misschien héél cru, maar 't ligt dus NIET aan jou, maar aan hem. Snap wel dat die frustraties van je ouders niet fijn zijn, maar wensen ze je dan 'n lelijk trouwboeket toe waarmee je op de koop toe 'n hele dag mee gezien wordt?
Bovendien vind ik toch ook dat je van je familie mag verwachten dat ze niet voor de volledige winstmarge gaan.
|
|
stephanie
4-9-2010
|
23-8-2009 14:22:02
Goh moeilijk... Het gaat hier niet over een verre neef of nicht dus ik vind wel dat een korting niet zou misstaan... Nu mogen ze mij m'n bruidsboeket nog gratis geven, als het een samenstelling is van 20 jaar geleden en de kwaliteit echt te wensen zou overlaten mogen ze het houden! Je trouwt maar één keer en het moet naar JOUW zin zijn. Ik zou het wel uitleggen om geen ruzie te voorkomen... Hij mag gerust weten dat zijn boek niet meer up-to-date is en dat de prijs daarenboven voor een ouderwets model, wel aan de hoge kant is. Goh ouders moeten echt wel eens leren om zich ertussenuit te houden...
|
|
s
1-6-2007
|
23-8-2009 22:15:00
Ik vind dat je absoluut zelf de keuze daar over moet hebben. Ik vind het fout dat je ouders je hebben wille pushen.
Korting, geen idee of dat echt moet. Misschien een kleine korting, maar dat doet eigenlijk niet terzake want je wil je boeket van daar niet.
Jammer dat je ouders zo weinig begrip hebben voor je keuze.
|
|
|
|
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Floralytes , de nieuwe trend tafeldecoraties !
in meerhout |
"wondermooie creaties op locatie, voor u en uw omgeving"
in Bocholt |
Schakel De Tafeldecorateur in voor de aankleding van jullie tafels, dan zijn jullie zeker van een piccobello diner of feest!
in Gent |
|