Nu Online
Momenteel zijn er 620 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Familiekwesties

23-8-2009 21:24:11
Hey bruidjes...

Ik wou hier eventjes mijn hart luchten... Een aantal maanden geleden vroeg mijn vriend mij ten huwelijk. Ik natuurlijk dolgelukkig! Nu, we wilden eigenlijk niet echt een groot feest, enkel uit eten met de dichtste familie en gedaan. Maar, mijn schoonvader in spe deed ons een heel leuk voorstel: we mogen op zijn kosten een feest(je) geven, bij wijze van trouwcadeau... Het enige wat we moeten doen is mensen uitnodigen en zelf aanwezig zijn. Klinkt natuurlijk geweldig! Al is er een keerzijde aan de medaille... Mijn vriend zijn zus is een aantal jaren geleden getrouwd en zij heeft dit voorstel NIET gekregen, zij voelt zich -wat begrijpelijk is- behoorlijk benadeeld. Dat heeft ze al een paar keer laten blijken, al zegt ze dat ze ons niets verwijt. Ik kan het best goed vinden met mijn (toekomstige) schoonzus en ik voel mij bij heel dit gedoe ook heel slecht, het is voor mij echt een domper op de feestvreugde. Moeten we dit aanbod van mijn schoonvader nu nog aannemen? Wat vinden jullie?

Groetjes

Ella
14-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 835

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik23-8-2009 21:37:07

Beste,

ik zou dit met je aanstaande schoonzus bespreken, nl. dat je er echt niet van kan genieten omdat je gevoel hebt dat ze benadeeld is. Zo zal ze merken dat je toch wel rekening houdt met haar gevoelens, dat je aan haar denkt. Zo kan je de feestvreugde misschien redden èn het aanbod van je schoonvader?

Marc
14-11-2009
 Meld misbruik24-8-2009 9:33:01

Ik denk dat je dit beter ook met je schoonvader bespreekt. Misschien kan je inderdaad iets uitwerken zodat je schoonzus zich niet in de kou gezet voelt en jullie het aanbod nog kunnen aannemen.

Lies
15-5-2010
 Meld misbruik24-8-2009 10:37:12

pff, vervelende kwestie ...
Ik zou het voorstel aannemen, nja jij kan het niet helpen dat je schoonvader dit voorstel doet. Tevens zou ik het wel eens met hem bespreken ivm je schoonzus zodat hij eventueel wat kan praten en/of regelen met haar.

Kim
12-9-2009
 Meld misbruik24-8-2009 14:55:49

Hoi,

Wij zitten ook zo wat in die situatie, alhoewel het niet alleen met de trouw zelf te zien heeft, maar in het geheel zijn wij ook de benadeelde partij.
Mijn vriend heeft nog 2 broers. Beiden kregen zij een auto als ze hun rijbewijs gehaald hadden, mijn vriend die het gehaald heeft toen wij samen waren, kreeg niks. Zijn ene broer is alleen gaan wonen en kreeg allemaal nieuwe meubels. Mijn vriend ging alleen wonen en kreeg niks, ja excuseer oude gebruikte glazen die ze teveel had en dergelijke.
Nu met de trouw hielden we ook al ons hart vast (hij is de eerste die trouwt) maar wonderbaarlijk stelde ze zelf voor om hun deel van het feest te betalen, zijn kostuum, mijn schoenen en ondergoed.
Rond juli heeft ze ons de schrik van ons leven aangejaagd door te zeggen dat ze 1000 euro gingen betalen voor het feest ipv alles we moesten de rest maar bijpassen van het geld dat we kregen(hou er dan rekening mee dat ze mensen vraagt die ze in maanden niet gesproken heeft naar het diner, waar wij zouden moeten voor opdraaien). Dan ben ik op mijn strepen gaan staan, want we hadden net een huis gekocht en alles is echt uitgerekend binnen een budget en heb haar gezegd, of je betaalt wat je beloofde of ik deel hier nu 1000 euro door de kostprijs van die menu en zoveel personen komen er binnen (Ik was raaaaaaaaaazend!). Allez uiteindelijk gaan ze toch doen wat ze belooft heeft, maar zeker zal ik pas zijn als het geld er ligt. Mijn vriend heeft wel kunnen fluiten naar zijn kostuum en ik naar mijn schoenen, maar kom.
Voor mij hoeft ze dat niet te betalen he, maar wat je belooft dien je te doen! Ik ben ook iemand dat zich aan haar woord houdt en ik verwacht dat van de mensen in mijn omgeving ook!

Ik persoonlijk vind niet dat jij je schuldig hoeft te voelen rond wat je schoonvader voorstelt. De enige persoon die hierover in fout is, is hij. Moest ik van je schoonzus zijn, ik besprak dit zelf met mijn vader of zette er geen voet meer binnen of je het voorstel nu aanneemt of niet zou mij niks uitmaken. Het kwaad is gedaan.
Bij ons zal dit alvast zo zijn, als we ons in de schulden moeten steken door haar gaan we daar nooit nog binnen.

Groetjes en veel sterkte
Kim
12-09-2009

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik24-8-2009 15:16:15

@ Ella
Tja moeilijk he... Vind het al lief dat jij rekening houdt met je schoonzus en je schoonzus beseft dat het niet jullie fout is. Heb je t al eens met haar besproken? Je kan haar voorstellen om het niet aan te nemen. Zo weet ze idd dat je ermee zit... Langs de andere kant is het niet jullie fout. Echt niet fair van je schoonvader... Grr ik haat mensen met 'favorietjes'.

@Kim,
Groot gelijk dat je op je strepen bent gaan staan!!! Wat is dat nu, beloven en dan terugnemen, excuseer mij hoe onbeschoft is dat wel niet!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...