Terug naar overzicht
Hallo,Misschien moet je vriend eerst maar jouw hand gaan vragen aan je vader, misschien is de klap dan niet zo groot en voelt ie zich toch beter omdat ie dat komen vragen is. Mijn ma heeft ook al eens laten vallen dat mijn vader liever gehad had dat mijn vriend eerst aan hem de toestemming had gevraagd, i know ouderwets, maar bon!!Veel succes!!Evy22/07/2006
Ja, je bent en blijft papa's kleine meid hé. Wonen jullie al samen? Anders is de klap wat minder groot, want je hebt als het ware al je 'eigen gezin'. Zo reageerde mijn papa een beetje. Ze hadden het wel moeilijk toen ik uit het huis trok. Toen onze trouwplannen concreet werden, waren ze wel een beetje overdonderd, ze wisten niet goed wat ze moesten verwachten en dat maakte hen een beetje angstig. Maar nu is alles terug in orde. Dus geef hem wat tijd, en dan zal dat wel goed komen!Veel succesVicky
Ik denk dat hij vooral schrik heeft omdat hij zich (vanaf het ogenblik van deze woorden aan hen verteld,en je pas echt een zelfstandig leven krijgt)een dagje ouder zal voelen.De meeste ouders krijgen het ff lastig op het ogenblik dat hun kind een vriend heeft;dan bij het aankondigen van het samenwonen of huwelijk;vervolgens op de dag van het huwelijk en zeker op de dag van het eerste kindje in jullie gezinnetje en dus voor hen een kleinkindje.Waarschijnlijk zal dat zo'n beetje zijn probleem zijn en kan je beter op de reactie in die richting voorbereiden.Ik ken natuurlijk je ouders niet maar zo ging het toch bij mijn schoonouders dus ik weet waarover ik spreek.Succes ermee en laat weten hoe het verliep.
Het hangt er ook vanaf of het de eerste keer is dat ze dat meemaken of niet. Als je al een broer of zus hebt die al getrouwd is dan is de overdondering minder groot.
Ik ken dat gevoel. Mijn vriend heeft het bij ons thuis aan mijn mama en papa gevraagd. Ze waren allebei in de wolken en hadden geen bezwaar. Mijn papa is wel effe de andere kamer in gegaan zo geëmotioneerd hij was. Maar ze weten dat we het menen en zijn wel gelukkig. Ik ben enig kind en voor mijn vriend is het een tweede huwelijk dus dan ligt alles wel gevoeliger. Maar ik zou er niet al te erg mee in zitten. Ze hebben een tijd om eraan te wennen en dan zal je zien dat jouw papa wel degelijk achter jullie keuze staat.Het belangrijkste is dat jullie elkaar graag zien.SUCCES