Nu Online
Momenteel zijn er 402 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ben een beetje bang?

5-10-2005 13:50:12
Hey allemaal,
Ik moet dit even aan iemand kwijt en aangezien niemand in de familie nog weet dat ik ga trouwen kan ik het alleen bij jullie kwijt.
Vrijdag gaan we met onze ouders uiteten en dan word bekend gemaakt dat we volgend jaar gaan trouwen. Nu ben ik een beetje bang voor de reactie van mijn papa. Hij is moeilijk in te schatten en ben bang dat hij er niet akkoord mee gaat gaan. Mijn papa en ik komen niet altijd goed overeen, we zijn kat en hond maar toch kunnen we niet zonder elkaar. Hij zegt vaak dat hij blij is als ik uit het huis ben (zo heeft hij rust) maar ik weet dat hij dat niet meent. Als ik op vakantie ben is hij degene die mij constant opbelt en SMSjes stuurt om te vragen hoe het is en waarom ik nog niet gebeld heb,....
Hij verstaat zich heel goed met mijn vriend en heeft hem ook heel graag. Laatst waren we "De heren maken de man" aant kijken en toen ging een man bij zijn schoonouders de hand vragen van zijn vriendin en toen zei papa : "Zie je Gianni hier over een paar jaar staan" om die uitspraak maak ik mij ongerust omdat papa denkt dat die dag nog lang niet zal komen terwijl die binnen dit en jaar er is.

-xxx-
Tiziana

Tiziana
7-10-2006
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 482

Evy
22-7-2006
 Meld misbruik5-10-2005 14:09:10

Hallo,

Misschien moet je vriend eerst maar jouw hand gaan vragen aan je vader, misschien is de klap dan niet zo groot en voelt ie zich toch beter omdat ie dat komen vragen is. Mijn ma heeft ook al eens laten vallen dat mijn vader liever gehad had dat mijn vriend eerst aan hem de toestemming had gevraagd, i know ouderwets, maar bon!!

Veel succes!!
Evy
22/07/2006

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik5-10-2005 15:41:04

Ja, je bent en blijft papa's kleine meid hé. Wonen jullie al samen? Anders is de klap wat minder groot, want je hebt als het ware al je 'eigen gezin'. Zo reageerde mijn papa een beetje. Ze hadden het wel moeilijk toen ik uit het huis trok. Toen onze trouwplannen concreet werden, waren ze wel een beetje overdonderd, ze wisten niet goed wat ze moesten verwachten en dat maakte hen een beetje angstig. Maar nu is alles terug in orde. Dus geef hem wat tijd, en dan zal dat wel goed komen!

Veel succes

Vicky

ingrid

Meld misbruik5-10-2005 17:51:49

Ik denk dat hij vooral schrik heeft omdat hij zich (vanaf het ogenblik van deze woorden aan hen verteld,en je pas echt een zelfstandig leven krijgt)een dagje ouder zal voelen.

De meeste ouders krijgen het ff lastig op het ogenblik dat hun kind een vriend heeft;dan bij het aankondigen van het samenwonen of huwelijk;vervolgens op de dag van het huwelijk en zeker op de dag van het eerste kindje in jullie gezinnetje en dus voor hen een kleinkindje.

Waarschijnlijk zal dat zo'n beetje zijn probleem zijn en kan je beter op de reactie in die richting voorbereiden.

Ik ken natuurlijk je ouders niet maar zo ging het toch bij mijn schoonouders dus ik weet waarover ik spreek.

Succes ermee en laat weten hoe het verliep.

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik6-10-2005 14:05:04

Het hangt er ook vanaf of het de eerste keer is dat ze dat meemaken of niet. Als je al een broer of zus hebt die al getrouwd is dan is de overdondering minder groot.

Ann
20-5-2006
 Meld misbruik6-10-2005 14:36:56

Ik ken dat gevoel. Mijn vriend heeft het bij ons thuis aan mijn mama en papa gevraagd. Ze waren allebei in de wolken en hadden geen bezwaar. Mijn papa is wel effe de andere kamer in gegaan zo geëmotioneerd hij was. Maar ze weten dat we het menen en zijn wel gelukkig. Ik ben enig kind en voor mijn vriend is het een tweede huwelijk dus dan ligt alles wel gevoeliger. Maar ik zou er niet al te erg mee in zitten. Ze hebben een tijd om eraan te wennen en dan zal je zien dat jouw papa wel degelijk achter jullie keuze staat.
Het belangrijkste is dat jullie elkaar graag zien.
SUCCES

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...