Nu Online
Momenteel zijn er 387 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Burgerlijk huwelijk ook buiten gemeentehuis

25-8-2009 10:32:18
Dit las ik net in de ktant...
In grote lijnen gelezen...

Wij trouwen 10.10.2009, zouden wij dit dan nog kunnen aanpassen bij het Stadhuis?

HLN:
Burgerlijk huwelijk ook buiten gemeentehuis voltrekken
Sinds gisteren is een nieuwe wet van kracht over de plaats van huwelijken. Het biedt gemeenteraden de mogelijkheid om "andere openbare plaatsen, met een neutraal karakter" aan te duiden "waarvan de gemeente het exclusief gebruik heeft" om huwelijken te voltrekken, schrijft Le Soir vandaag.

Tot op heden moest elk burgerlijk huwelijk voltrokken worden in een gemeentehuis.

Iemand een idee of wij zouden kunnen veranderen??

Gr.
Tess

Tessa
10-10-2009
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 399

s
1-6-2007
 Meld misbruik25-8-2009 12:17:26

Waarom vraag je dat niet aan je gemeentehuis?
Stel dat het kan, maar dat jouw gemeente dat niet wil en van die dingen...

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik25-8-2009 12:29:53

Dat zijn we van plan...

Maar hier mag ik het toch ook vragen?!

En mss is het een tip voor iemand die het nog niet gelezen had op het internet maar wel hier wat rondsurft...

s
1-6-2007
 Meld misbruik25-8-2009 16:05:35

Tuurlijk mag je dat hier vragen, maar je berichtje kwam over alsof je het enkel info wilde te weten komen terwijl je niet eens vermeld waar je gaat trouwen.
Het lijkt me dan gewoon erg moeilijk dat iemand op het forum kan weten of jullie daar dan voor in aanmerking komen want je stadsdienst bepaald zoiets.

Het gebeurd vaak dat bruidjes hier info vragen in verband met hun stadsdiensten. Ik zou zo'n vragen waarop je een concreet antwoord wil, niet snel op een forum vragen. Ik bel of mail gewoon met de instantie waarover het gaat.
Andere aanpak blijkbaar.

Kim
29-5-2010
 Meld misbruik26-8-2009 17:44:32

Ik vind uw berichtje toch tof want had het nog niet gehoord, maar ga bij de gemeente wel eens informeren want heeft geen mooi gemeentehuis, maar ooit werd ons gemeld dat ze overwogen de huwelijken op het oude gemeentehuis te voltrekken, maar dat dat toen wettelijk nog niet mogelijk was.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...