TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
marlies
5-9-2009
|
25-8-2009 13:45:09
hey sophie, en als je nu gewoon eens aan je zus/getuige zou zeggen dat dat hun taak is, en dat je dat echt fijn zou vinden??
|
|
Sofie
19-9-2009
|
25-8-2009 13:55:43
Oesje, Als je zus/getuige nu al zegt dat ze het niet wilt doen zou ik haar ook niet pushen. Heb je geen andere vriendinnen of nichten die dat kunnen doen ? Geen vrijgezellen is toch ook niet tof he...
|
|
s
1-6-2007
|
25-8-2009 13:56:34
Jup: gewoon vragen als niemand er zich spontaan mee wil bezig houden.
Ik vind dat de taak van broer (bruidegom) of zus (bruid) en de getuigen. Hier is je zus, getuige, dus in mijn ogen haar taak. Maar misschien kent ze het hele concept niet? Kent ze de traditie's/gewoonten niet?
Bij mij kwam mijn beste vriendin/getuige er ook niet op om zoiets te doen. (al moest ik het 6 maanden later wel voor haar doen. :s) Omdat mijn man het zo zielig vond dat niemand niet eens aan gedacht had om voor mij zoiets te doen, heeft hij ze stiekem gecontacteerd. Wel pas 2 dagen voor zijn vrijgezellenavond en die was dan weer een week voor de trouw. Erg laat dus. Toen kreeg ik spontaan een mailtje om iets leuks te gaan doen. Ik heb het afgewippeld. Zo hoefde het voor mij ook niet.
Nu zaag en klaag ik hierover wel erg, want heel belangrijk vond ik het niet. En ik wilde al helemaal geen vrijgezellendag of weekend. Maar een simpel voorstel (gaan eten?) had toch wel leuk geweest.
|
|
s
1-6-2007
|
25-8-2009 13:59:05
Trouwens: te ver wonen? Wat voor een reden is dat nu?
Laatste vrijgezellenweekendje waar ik bij was waren we met 10 vrouwen, waarvan 2 (!) met elkaar hadden afgesproken. Al de rest is via mail gebeurd. En de dag zelf kwamen we samen aan een station. Ik had sommige nog nooit gezien, andere een jaar niet meer gezien. Maar de twee organisators hadden gewoon iederen altijd goed gebriefd en gecommandeerd. Nog nooit zo'n goede organisatie geweten.
Manlief heeft ook regelmatig vrijgezellendagjes (dit jaar 3!) en dat wordt ook grotendeels via mail gedaan, hoor.
|
|
Tamara
9-10-2009
|
25-8-2009 15:29:09
Ik vind dat afstand ook geen excuus is! Ik had 2 geïnteresseerden (mijn getuige en mijn zus) die het wilden doen, dus heb hen gezegd de koppen samen te steken en ze hebben er veel plezier in. Ik mag natuurlijk niets weten ;)
Misschien toch eens aan je vriendin vragen en haar zeggen dat je het een eer zou vinden als zij het zou doen. Misschien dat je zus wel wil helpen?
Ik hoop dat het toch nog in orde komt voor je!
Tamara
|
|
Linda
9-9-2009
|
25-8-2009 15:32:05
Troost je ,ik had er ook op gehoop ,we huwen wel beide voor de 2 de x ,maar heb het vroeger ook ni gehad.
Linda
|
|
Vicky
3-7-2010
|
25-8-2009 15:49:10
Hei Sophie,
ik zat in juist dezelfde situatie, bij mij was er ook niemand die iets organiseerde of die hiertoe het initiatief nam. De beste vrienden van m'n ventje hadden voor hem wel iets georganiseerd, dus omdat ik geen zin had om alleen thuis te blijven terwijl hij de bloemekes buiten zette, heb ik het heft in eigen handen genomen.
Heb een mail gestuurd naar m'n beste vrienden, en wij zijn samen iets gaan eten, drinken en met enkele van hen ben ik nog afgezakt naar een discotheek.
Ik heb er lang over getwijfeld, omdat ik zoiets had van tja als aanstaande bruid hoor je je eigen vrijgezellenavond niet te organiseren, maar achteraf gezien ben ik heel blij dat ik het gedaan heb want 't is een hele leuke avond geworden, we hebben ons allen lekker geamuseerd.
Dus ik zou je zeker aanraden hetzelfde te doen, het heft in eigen handen nemen in plaats van thuis te zitten kniezen omdat er niemand iets wil doen.
Grtz Vicky ondertussen 18 dagen gelukkig getrouwd :-)
|
|
Ibe
22-5-2010
|
25-8-2009 17:55:34
normaal gezien is dit net wél de taak van de getuige/beste vriendin. Ik ben getuige en tegelijk beste vriendin van mijn vriendin dus voor haar vrijgezellen heb ik het heft in handen genomen. Ze heeft me laten weten wie ze er die dag bij wil en hoe die mensen te contacteren. Ik kan je nu al zeggen dat ik op de bruid na niemand ken van die bende en de meesten kennen mekaar zelfs ook niet, daarbij woont er niet echt iemand bij elkaar in de buurt dus is alles via mail geregeld.
Persoonlijk zou ik zoiets nooit vragen aan mijn (schoon)moeder eigenlijk, ik neem die van mij zelfs niet mee op mijn vrijgezellen, die zouden dat zelfs raar vinden denk ik
|
|
tami
26-6-2010
|
25-8-2009 20:04:23
Beste Sophie,
kan je echt geen andere vriend(inn)en vragen om dat in elkaar te timmeren ? Zoveel arbeid vraagt dat heus niet maar ja, als je ze niet hebt kunnen overtuigen, zal je zus er wel anders over denken zeker ? Ik zou dan maar aan mezelf denken en alleen met m'n beste vriendinnen erin vliegen, al was het maar een etentje in een karaoké restaurant. Jullie kunnen daarna mss met de mannen op een afgesproken plaats samenkomen en de avond ook samen afsluiten ? Ik zou mijn telefoonrepertoire maar eens opengooien en beginnen bellen. Veel sukses ! Groetjes
|
|
Jessica
|
25-8-2009 21:45:01
Voor hetzelfde geld willen ze jou verrassen en plannen ze alles achter je rug...
|
|
Lieve
1-9-2006
|
26-8-2009 7:58:39
Ik heb het ook zelf in gang moeten steken, niemand had eraan gedacht en mijn zus/getuige wilde zich daar niet mee bezig houden. Wel een teleurstelling, maar uiteindelijk is het heel gezellig geworden.
|
|
Lies
15-5-2010
|
26-8-2009 12:53:11
nja ... misschien zijn ze achter je rug bezig met iets. Ikzelf wil geen vrijgezellen, vrijgezellen misschien wel een fijne girlsday met m'n vriendinen als soort vrijgezellen ... op zich vind ik zo'n vrijgezellenfuif/feest stom.
|
|
linda
7-8-2009
|
29-8-2009 17:10:51
hoi, omdat mijn moeder mijn getuige was en die zoiets moeilijk kan organiseren, heb ik zelf voor iets gezorgd. een dagje bobbejaanland met men beste vriendinnen, daarna iets gaan eten en dan naar de cocktailbar.was perfect zo. veel succes ermee.
groetjes linda
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|