Nu Online
Momenteel zijn er 627 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ringen laten aanvliegen

25-8-2009 16:15:22
Hallo allemaal.

Op een demo van een huwelijk heb ik onlang gezien dat een koppel zijn ringen liet aanvliegen door een valk. dit was echt knap en origineel.
Nu heb ik al zitten surfen en zoeken, maar vind niet direct waar je dat kan boeken behalve in Nederland. Wij zijn van de regio Temse, heeft iemand hier soms ervaring mee?? zou dat duur zijn???? help !!!!

Tamara
20-8-2020
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 928

s
1-6-2007
 Meld misbruik25-8-2009 16:28:14

Kan het niet zijn dat het havikken zijn die de ringen aanbrengen? Uilen doen dat ook wel.
Misschien als je op die vogel googeld dat je iets vindt.

Ik heb snel gegoogeld en op een NL-forum spraken ze over prijzen van 200-400 euro.

Ik zou het ook navragen aan je pastoor (of is het voor in het gemeentehuis?) of hij dat wel ziet zitten. Niet elke pastoor vindt al die ludieke dingen leuk. (essentie huwelijk gaat door al de show dan een beetje verloren)

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik25-8-2009 16:41:55

hey Tamara
heel leuk!!
maar id zeker vragen aan je pastoor of hij dat ziet zitten
Let ook zeker op het feit dat vele mensen echt schrik hebben van vogels en zouden kunnen schrikken in de kerk

er is een website van valkeniers
misschien kan je daar een annonce zetten
www.valkeniers.be

groetjes
christel

Tamara
20-8-2020
 Meld misbruik25-8-2009 16:50:13

bedankt, in september moeten we naar de pastoor en dan gaan we alleszinds al vragen wat mogelijk is qua muziek en die ringen laten aanvliegen. Ik heb al bij 2 mensen prijsgevraagd, ben benieuwd hehe

christ

Meld misbruik26-8-2009 7:24:42

ik heb ooit geweten dat er zo'n vogel een 'slechte dag' had en boven in de kerk bleef zitten... dan heb je een probleem...

Tineke

Meld misbruik26-8-2009 9:34:24

ik ben op een bruiloft geweest waar ze dat ook gepland hadden. Ze hadden geoefend in een open veld. Als de bruidegom de naam van de bruid riep kwam de valk aangevlogen en ging op zn arm zitten met de ringen aan zn poot. Maar in de kerk liep het natuurlijk mis. Dat beest werd bang en is ergens heel hoog boven in de kerk gaan zitten waar niemand er aan kon. Zelfs de valkanier kon het beest pas na 2 uur naar beneden krijgen. Ze zijn dus getrouwd met de ringen van hun getuigen. Hun eigen trouwringen zijn dan ook niet gezegend geweest. (Na 1 jaar zijn ze geschieden...)

barbara
17-7-2010
 Meld misbruik26-8-2009 10:44:44

Wij hebben dit gezien met een uil. Is uitgedraaid op een ramp, de vogel deed zijn behoefte boven het volk om vervolgens nukkig in een hoekje te blijven zitten.
Is die stress je wel waardig op je trouwdag?

ellen
2-5-2014
 Meld misbruik22-8-2013 22:56:52

hoi,
heeft iemand van jullie misschien tips voor adressen van de aanvliegende uiltjes of roofvogles om de ringen aan te geven
vind er namelijk ook, niks op terug behalve in nederland dan, ben van de buurt van brasschaat

alvast vriendelijk bedankt
ellen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...