TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lieve
1-9-2006
|
26-8-2009 13:08:48
Amaai, echt niet leuk! Is het zo dat de ouders jullie huwelijk betalen? Anders zou ik mij niet te veel aantrekken van wat zij zegt, en gewoon met z'n tweetjes jullie droomdag uitbouwen. Wat zegt je verloofde daar trouwens van?
|
|
s
1-6-2007
|
26-8-2009 14:06:43
Oh boy, wat een trut. Wat kan je daar nu op zeggen.
Knikken en slikken op de moment zelf en je nooit tot haar niveau laten zakken. Altijd blijven glimlachen.
Kom hier maar over dat mens zagen, want er tegen in gaan heeft precies geen zin. Jammer. Trek je op aan de goede dingen. Jij hebt menselijke ouders en een toffe partner.
|
|
Kim
12-9-2009
|
26-8-2009 14:51:24
Ja, ik ken de situatie. Dit is precies een tekstje dat ik zelf had kunnen schrijven! Mijn vriend, vooral zijn moeder dan, is net dezelfde. De ene keer is ze super geïnteresseerd in alles en de andere keer trekt ze haar van niks wat aan. Wij trouwen binnen een dikke 14 dagen en mijn vriend zijn kostuum moet nog altijd ingelegd worden. Nu het hangt reeds bij zijn ouders, maar geraakt daar al weken niet meer binnen! Zaken mbt aantal personen die aanwezig zullen zijn en dergelijke 'vergeet' ze door te geven. Mijn vriend zijn 2 broers zijn ook haar alles. Zij kregen beiden een auto als ze hun rijbewijs haalden, mijn vriend niks, zijn oudste broer ging alleen wonen en kreeg allemaal meubels, mijn vriend ging alleen wonen en kreeg niks. Zijn oudste broer heeft ook al een dochtertje die constant bij mijn schoonmoeder woont, terwijl hij al jaren dopt. Maar ocharme hij heeft het toch zo zwaar he. Het toppunt is dan nog dat wanneer ze dan in het weekend nog eens bij hem is, hij constant belt om haar bij ons te brengen en wij worden dan nog kwaad bekeken omdat we neen durven zeggen! Met ons huis hadden we ook iets gelijkaardigs voor. We hebben 3 jaar gehuurd en waren op zoek naar een huisje van onszelf. We gaan samen met mijn ouders (mijn schoonmoeder trekt het haar toch niet aan) en vinden ons droomhuisje. Zo fier als een gieter belt mijn vriend naar zijn moeder om ook eens te komen kijken en niks kon er aan af. Ze kon daar zelfs niet rap genoeg buiten zijn!
groetjes Kim
|
|
Tine
28-8-2010
|
26-8-2009 15:01:50
Amai! Wat is dat voor een verhaal! Da's keierg voor jullie! Je er niks van aantrekken is de boodschap, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan als het de moeder is van je verloofde... Heel veel sterkte nog en probeer je enthousiasme maar niet te laten kelderen door haar! Ik durf er voor te wedden dat er genoeg mensen zijn in je omgeving die wel blij zijn voor jullie xxx
|
|
Geert
4-7-2009
|
26-8-2009 16:19:04
Ocharmkes, da vind ik nu kei-erg! Hoe zielig zijn die mensen??? Zoals al eerder gezegd: zet je erboven: jij hebt wel karakter én een goed karakter en laat je niet de grond inboren door 1 iemand. En ja, dat doet pijn omdat het je schoonmoeder is, maar je kan ze niet kiezen. Trek je op aan vrienden en aan je ouders, die hebben het wél goed met je voor. Nog veel succes met de voorbereidingen! En veel sterkte!
Valerie bijna 2 maand getrouwd
|
|
Sofie
19-9-2009
|
26-8-2009 17:25:55
leven en laten leven ! Makkelijker gezegd dan gedaan... Maar lees de eerste lijn van s haar reactie nog eens : o boy wat een trut. Kon niet beter gezegd worden. A en ik heb ook nog 1 woord : jaloezie ! Spijtig voor jullie uiteraard, maar jullie doen hard jullie best om een mooi leven samen op te bouwen en als haar dochter dat niet kan of doet, tja dat is de wereld nu eenmaal. Er zal altijd iemand armer en iemand rijker zijn dan je zelf bent. In uw schoonmoeder haar geval zal het nooit goed zijn, sorry voor de harde woorden, maar beter voorbereid dan deksel op uwe neus. Denk er het uwe van en geniet van jullie hard werk en vooral van jullie trouwdag. En op die dag : het ene oor in en het andere uit, anders slaagt ze er nog in om u op uw eigen huwelijksdag de stuipen op het lijf te jagen, en laat ons eerlijk zijn : dat genoegen verdient ze toch echt niet he !!
Groetjes
|
|
Tine
28-8-2009
|
26-8-2009 18:37:32
Hallo, Gewoon om te laten weten dat ik het ook erg zo vinden als mijn schoonouders zo reageerden, het is misschien gemakkelijk gezegd, maar probeer je het niet teveel aan te trekken. Uiteindelijk is het belangrijkst dat jullie gelukkig zijn/worden en jullie werken voor een comfortabel leven. Respect. Tine
|
|
Mieke
28-8-2010
|
26-8-2009 20:15:31
Lieve meiden,
ik wil jullie hartelijk danken voor de lieve reacties. Jullie hebben allemaal gelijk. Ik moet mij focussen op de mensen die wel achter onze keuze staan. Ik heb schatten van ouders en een ventje uit de duizend. Deze laatste probeer ik trouwens sinds het fameuze gesprek wat te sparen. De arme jongen! Ik vind het allemaal zo jammer voor hem. Deze avond vroeg hij me nog hoe het nu verder moest met de organisatie van de trouwdag. Ik heb geantwoord: "Wij geven het feest van de eeuw!" Ik ga er persoonlijk voor zorgen dat mijn schoonma nog jaren na ons huwelijk zal aangesproken worden door iedereen aanwezig over hoe fantastisch alles wel was op onze dag! Haar grootste vrees is dat onze trouwdag de ogen van dochterlief zal uitsteken en haar minderwaardig zal doen voelen. Awel, haar vrees is gegrond! Ik ga ons droomhuwelijk op poten zetten! En mijn ventje en ik? Wij gaan de dag van ons leven hebben!
Vele groetjes en nogmaals bedankt!
|
|
stephanie
4-9-2010
|
26-8-2009 21:37:03
That's the spirit!!! :) Toon het haar maar eens goed!
|
|
tami
26-6-2010
|
26-8-2009 21:37:28
Mieke,
dat noem ik nog eens goed gesproken zie ! Altijd optimistisch blijven, je niet laten kelderen door belachelijk gedrag en kinderachtige opmerkingen. (Er zijn 2 dingen waarop nu eenmaal geen limiet staat : dwaasheid en slechte wil...) Wees liever enthousiast, dat werkt aanstekelijk : je verloofde heeft het blijkbaar ook nodig dat er ergens nog blijheid heerst. Tegenover je schoonmoeder : onverschillig blijven voor haar aanmerkingen (alsof je ze niet gehoord hebt)... dat wordt zij eerder beu dan jullie, geloof me. Hoe meer ze ziet dat ze vat op jullie moreel heeft, hoe meer ze dat uitbuit. Maar als jullie doen alsof je haar aanmerkingen niet hoort, is het alsof ze in het niets staat te praten, hé. Bouw dus rustig samen aan die droomdag van jullie, zoals je zelf zegt en vergeet vooral niet naar de zon te kijken... dan valt de schaduw (waarin je schoonmoeder staat) achter je ;=) Een droomdag wordt het vast en zeker !
Groetjes
|
|
Vera
22-8-2009
|
26-8-2009 21:50:39
Hey Mieke, Ik vind het erg jammer voor jullie dat uw toekomstige schoonmoeder zo reageert. Echt een monster-in-law lijkt het wel. Het enige wat ik kan zeggen is: er zal altijd iemand zijn die commentaar zal hebben. Spits je niet toe op die ene persoon die ertegen is en geniet van de aandacht die je van de lieve mensen rondom je krijgt en die je al het beste toewensen. Het enige wat ik dacht toen ik jouw berichtje las was: jaloezie. Zulke mensen zijn jouw tranen niet waard. Maak er een spétterend feest van meid, en geniet met volle teugen van de voorbereidingen!
|
|
s
1-6-2007
|
27-8-2009 8:32:53
Voila! Kijk naar de goei dingen. Echt jammer dat zo iemand die dicht bij jullie staat niet positiever is ingesteld, maar het is zo.
Verder ben ik nog akkoord met de opmerking die Sofie maakt: Jaloezie! Ze gunt het jullie om één of andere rare hersenkronkel niet en reageerd daardoor jaloers. Da's haar probleem, eh.
Succes nog met de voorbereidingen!
|
|
annelies
9-5-2009
|
27-8-2009 10:39:59
Hallo,
Amaai, ze is niet van de gemakkelijkste. Jammer genoeg.
JA, toen wij trouwden was mijn schoonmoeder ook niet van de gemakkelijkste kant. Ze moets altijd iets speciaals doen en haar eigen zin. Zo moest ze bvb de week voor ons kerkelijk huwelijk nog aan kleren geraken. Ik dacht amaai, wat gaat dat worden en inderdaad het trok op niks. Sorry dat ik het zo moest zeggen. Gelukkig dat ik mijn ouders en zus had, daar heb ik mij aan opgetrokken. Ze was kwaad dat ik niet samen met haar mijn trouwkleed gaan kiezen was denk ik, maar ze heeft echt geen smaak.
Ik heb er mijn helemaal niet druk om gemaakt. Doe dit ook maar niet, regel het zoals jullie het willen en als zij zo kinderachtig wil doen, dan is dat haar zaak. Maar het is wel jammer, want het is zoveel leuker als iedereen meewerkt.
Veel succes met de voorbereidingen van jullie huwelijk en geniet van jullie dag, echt waar het is vlug voorbij.
Als je je hart nog eens wil luchten of informatie wil over het een of ander in verband met jullie huwelijk mijn emailadres: vanherzeele@hotmail.com
Groeten, Annelies.
|
|
Lindsey
14-8-2009
|
27-8-2009 18:21:20
Hey,
Wij herkennen deze situatie!! Bij ons was het net hetzelfde .. Alles afbreken en doen! Nu nog steeds ... 'k heb hier enkele maanden en weken geleden ook nog m'n hartje gelucht.. We herkennen het zo goed .. Wij hebben na ons gesprek met ouders/schoonouders besloten om gewoon onze zin te doen en niemand te betrekken die niet betrokken wil zijn! Zelf zeiden we niets meer over onze organisatie en feest tenzij ze erachter vroegen. Mijn ouders wouden alles weten en waren enthousiast, zijn moeder heeft er nooit achter gevraagd maar de dag voor de trouw is ze beginnen zeveren over vanalles dat haar niet aanstond ... We hebben het haar duidelijk gezegd en uiteindelijk de trouwdag zelf was ze gekalmeerd..
Ze wou er ook niet bij zijn als m'n ventje mij kwam ophalen bij m'n ouders ... want 't was bij m'n ouders en niet bij haar! Ze is dan gekomen 2 minuten voor we vertrokken naar't stadhuis en heeft m'n famillie en mij volledig genegeerd!
We hebben er ons niets van aangetrokken en we zijn nu 13 dagen gelukkig getrouwd en zullen geen contact meer zoeken tenzij ze zelf belt!
Meid, Het beste is gewoon: DOE JE ZIN EN TREK JE VAN NIEMAND IETS AAN !!!
Wij hebben een super dag gehad en van jou zal het zeker ook zo zijn!!
Greets, Linds
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|