Nu Online
Momenteel zijn er 662 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

voorschot

28-8-2009 4:49:30
ik heb miss een dom vraagje.
wij trouwen in juli volgend jaar, wij zijn nu al serieus aan het sparen en ook van plan om een stukje te lenen nu is mij vraag, ik zou eens een ruwe schatting willen weten van wat je van geld eigelijk al nodig hebt voor het huwelijk.
ik heb al op veel sites gekeken en ik begin te vermoeden dat ik nu al beter zou kunnen lenen bv voor jurk, ringen,voorschot zaal enz...
ik weet ook wel dat niet ieder huwelijk hetzelfde is....maar ik heb echt geen idee wat ik van geld nodig heb voor de trouw.
groetjes

lies
18-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1024

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik28-8-2009 7:23:59

De grootste kost, het feest, moeten wij na de trouw betalen. Ik geloof dat je voor de fotograaf een voorschot betaald en de rest nadien. Mss hetzelfde voor het vervoer. Hoeveel je nu gaat nodig hebben is wel afhankelijk van wat je gekozen hebt. Wij gaan in het totaal zonder reis, een 17 000 euro kwijt zijn...

Dorien
9-7-2010
 Meld misbruik28-8-2009 7:24:52

Lies ,

Ik vind dit inderdaad voor iedereen anders.
Iedereen stelt vooraf een budget op om te spenderen.
Dus vind ik dat nogal moeilijk om te zeggen...
Mijn persoonlijke mening is ook niet zo echt voor het lenen voor je huwelijk. Het is één dag die zo om is , en als je daar achteraf nog voor moet betalen..? Daar heb ik persoonlijk dan zo mijn bedenkingen bij. Maar ieder zijn mening natuurlijk.

Nog veel succes met de voorbeidingen!
Dorien
09.07.10

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik28-8-2009 7:57:52

Iedereen maakt dit natuurlijk voor zichzelf uit maar...
...lenen voor een trouw...???

Als jullie nu gewoon goed sparen, vanaf nu tot aan juli 2010 (dat is nog 1jaar!!) en rekening houden dat er een trouw zit aan te komen...
Dan moeten jullie toch niet gaan lenen??

Wij betalen alles zelf en hebben eerst een goed financieel plan opgesteld (klinkt 'zwaar' maar heeft ons goed geholpen, wisten exact waar al ons geld naartoe ging, hoeveel het ons allemaal zou kosten,wat onze uitgaven zouden zijn van het begin van de planning tot het einde...)

Doordat we goed voorbereid zijn en wisten hoeveel we voor alles kunnen uitgeven
is het voor ons...Geen financiele kater geworden...
Maar een super dag met alles erop en eraan zoals WIJ het willen...

Maar toch.. bekijk wat voor jullie het beste gaat zijn...

Veel plezier en succes.

Gr.
Tess

Daisy

Meld misbruik28-8-2009 8:23:44

Wij trouwen 17/10 en hebben eigenlijk nog niet zoveel moeten betalen tot nu toe. Het grootste zal erna zijn.

Voor de zaal moest er een voorschot van 500euro betaald worden, fotograaf voorschot van 50euro, trouwkleed wordt in stukken betaald (1 keer bij keuze en rest bij afhaal), ringen hebben we een voorschot betaald van 300euro en rest 1000euro ongeveer zal betaald worden als we ze gaan afhalen, uitnodigingen zijn betaald (voor 70 hebben we 243euro betaald), bedankjes zijn betaald (voor 120 hebben we 150euro betaald). Voor onze huwelijksreis is er een voorschot van 200euro betaald en de rest moeten we in september betalen.

Tot nu toe valt het mee, want hebben we alles gewoon kunnen betalen zonder aan onze spaarrekening te komen. Maar na de dag komen de grote kosten en de rest van de huwelijksreis gaat ook nog een grote hap zijn volgende maand, maar daar hebben we op voorhand op gerekend natuurlijk.

Wij hebben ook geen duur feest, wij hebben een dansfeest en scheelt toch ook wel iets in prijs.

Je moet zelf een beetje zien wat je ermee wilt en doet.

Groetjes,

Daisy

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik28-8-2009 9:23:51

Wij hebben ook niet veel voorschotten betaald voor ons huwelijk. Ongeveer 1/3 van het kleed, €50 voor de zaal (soort "parochiezaal"), €100 voor de ringen, de fotograaf en de DJ. Dan heb je inderdaad nog kleinere kosten zoals evt. het gastenboek, enveloppendoos, bedankgeschenkjes, uitnodigingen en misboekjes.
Zoals anderen al aanhaalden; zorg er aub voor dat je er geen financiële kater aan overhoudt. Je kan ook een schitterend feest geven zonder hiervoor een megagroot bedrag neer te tellen. Ik vind dat het hem eerder in de details zit dan in de grand chique (wat natuurlijk ook prachtig kan zijn!). Er zijn trouwens ook vrij veel zaken die je kan weglaten of waar je op kan besparen. Bijv. geen ceremoniewagens, ceremoniemeester (het gaat perfect zonder!), een lekkere BBQ ipv een dure menu, uitnodigingen zelf maken, een vriend vragen om foto's te trekken en zelf een digitaal album maken,...
Veel succes nog met de voorbereidingen!

s
1-6-2007
 Meld misbruik28-8-2009 9:25:35

Lenen voor een trouw? Da's een andere discussie, maar ik zou het niet doen.
Trouwen is leuk, maar absoluut niet levensnoodzakelijk en als je wil kan je voor 1000 euro trouwen met een leuk familie-etentje. Dan doe je de tralala die veel geld kost maar een paar jaar later. Voorbeeld nu enkel voor de wet en in intieme kring vieren, later voor de kerk met heel de (dure) show erbij.

Alle, als je gaat lenen voor een trouw, wat doe je als je plots ziek wordt en daar met zo'n lening zit?
Of je krijgt een auto-ongeval. Auto stuk en paar maanden op ziekenkas.
Kinderen? Kindje 'kopen' wordt niet voor niks gebruikt. Zo'n manneke heeft nen hele uitzet nodig.

Lenen voor jurk? Ik had een soldenjurkje van een duur merk en heb er 370 euro voor betaald. Dat hoeft geen 1500 euro te kosten, hoor.

De zaal had een voorschot nodig van 3000 euro. Was berekend op het aantal geschatte gast, ik weet niet meer hoe het zat. Na de feest de rest erbij, dat was nog eens 4000 euro. Voorschot was 5 maanden vooraf. Rest van de rekening, paar weken later.

Wij hebben heel veel zaken in de laatste 2 maanden gedaan:
Ringen vooraf gekocht: 1100 euro.
Kledij bruid vooraf gekocht: 600 euro (alles bij)
Kledij bruidegom vooraf gekocht: 800 euro (alles)

En dan nog vele kleine dingen hier en daar van 100 euro.

Dus je moet vooraf op je rekening liefst meer dan 5000 euro hebben staan!! Kado's van de gasten waar je een klein deel mee kan terug betalen (sommige alles, maar daar mag je NIET op rekenen) komt pas binnen de week voor de trouw, trouw zelf en de week erna.
Geld van de gasten is dus enkel goed op de rekening terug aan te vullen. En niet op vooraf zaken mee te kunnen betalen.

Denk goed na over wat en hoe!

Vanessa
24-10-2021
 Meld misbruik28-8-2009 10:10:03

Ik zou toch ook zeker niet lenen voor een trouw. Als het zo financieel niet lukt, zou ik toch zeker wachten. Wij hebben dit alleszins gedaan. Wij hebben besloten om dit jaar te trouwen omdat het financieel zou gaan. Nu moet ik zeggen dat we ondertussen een paar serieuze financiële meevallers hebben gekregen, maar toen we besloten van te trouwen wisten we dit nog niet. Het viel alleen wel mee.
Het is echt geen goed idee om te lenen hoor, voor alle redenen die s hieronder heeft aangehaald.
veel succes
Vanessa

tami
26-6-2010
 Meld misbruik28-8-2009 14:32:45

Beste Lies,

alles hangt er van af hoe "groots" jullie je huwelijksfeest zien. Hoe grootser, hoe duurder. In een droomlocatie betaal je altijd wat "droom" mee, he.
Een paar gemiddelden :
Gemeentehuis : 30 € (heel variabel en kan tot 250 € als het een zaterdag is !!)
Kerk : 200 à 250 € zonder bloemen noch misboekjes. Dus reken ong. 300-350 €.
Ringen : heel gewoon, 16 kt goud (85 €/stuk x 2 = ) 170 €
Fotograaf : +/- 500 € (of goedkoper indien een student)
DJ : 350-500 €
Feestzaal met chef aan 't fornuis : van 2.000 tot 10.000 €
Ceremoniewagen : vb. één Mercedes 130-140 €/stuk (wordt verhuurd voor 3 u)
Bruidskleed : hier kan je van 200 € tot bij de 2.000 € gaan !
Kledij bruidegom : geen idee (wordt vaak gehuurd)
Schoenen bruid : 50-150 €
Schoenen bruidegom : 60-100 €
Bruidsboeket : 60-100 €
Uitnodigingen : via een drukker kan dat tot 6 €/stuk gaan !
Zelf maken : kan vanaf 1,5 €/stuk zonder omslag
Postzegels : aantal uitnodigingen x het gangbare posttarief
Bedankjes : de goedkoopste zijn een foto vh bruidspaar met een dankwoord. Maar ook hier kan je zo duur gaan als je wil !
Bloemstukjes voor op tafel : hangt vd gekozen bloemen af, denk ik. (In een aantal feestzalen is dit in de prijs begrepen).
Kapper en make up : afhankelijk van wat je wil of kan doen met je haar. Make-up kan je evtl. zelf doen.
En al die kleine details zoals enveloppendoos, juwelen, lingerie, tafelnaamkaartjes of menukaartjes, corsages (om op de kleding van de suite te spelden), gastenboek,...
Ik denk dat je minimum 5.000 € moet voorzien en dan heb ik overal het goedkoopste geteld. Moet je nog geluk hebben om een heel goedkope feestzaal te vinden en goed opletten met de rest vd uitgaven.
Misschien zijn er hier bruidjes die je een aantal juistere prijzen kunnen geven, vooral ivm een gehuurde zaal, traiteur, brouwer, enz...
Denk toch 2 keer na alvorens te lenen voor een huwelijksfeest. Zelf zou ik liever nog een jaar of zelfs twee jaar sparen ipv te lenen, maar goed, that's up to you.
Groetjes

shana
19-2-2010
 Meld misbruik28-8-2009 16:35:04

hey lies,

wij trouwen al in februari en wij moeten ook nogal sparen, aangezien we alles zelf betalen, maar bv onze fotograaf heb ik voor 250euro kunnen regelen, onze zaal ( nette zaal/kantine) krijgen we gratis, juwelen (daar doe ik zelf in, dus gratis), kleed en toebehoren was 1100Euro, enz...
Waarom lenen als je bv een bijverdienste kan nemen dat heel goed verdient? Dan kan je wat extra verdienen, zonder dat je achteraf nog moet afbetalen voor die ene dag, ik heb een goed voorstel, mail naar:

shana.deloose@hotmail.com

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik29-8-2009 13:33:36

In principe kost trouwen écht niet veel, want wat zijn de kosten die je écht moet uitgeven: je stadhuis (bij ons €12) en ev. de kerk (€200). Al de rest is bijkomend...
Wil jij enkel eten met het gezin? Of een feest met àlle familieleden en vrienden?
Dat bepaal jij zelf en dat bepaalt dan ook je prijs...
Lenen zou ik ook, net als alle andere mensen hier, niet doen! Net zoals s al zei: als je al moet lenen voor je trouwfeest, wat dan met andere onvoorziene kosten???
Denk er rustig overna en maak verantwoorde keuzes!

Groetjes,

Véro

Carolien
14-5-2011
 Meld misbruik1-10-2009 13:04:21

He Lies,

ben je al iets wijzer geraakt in de twijfels?

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...