Terug naar overzicht
Ik vrees dat het een tripje naar ginder word.Ik ken ook verschillende mensen die in het buitenland geboren zijn en die gaan dat allemaal zo halen of regelen dat met familie. Maar meestal moet wel iemand het oppikken.Nu niet voor het een of het ander: maar normaal weet je dat toch vooraf? Of waren jullie niet goed ingelicht door je gemeente?
Ik heb vandaag gebeld om onze datum al vast te zetten, toen hebben ze mij gezegd dat we voor hem 1 moeten halen. Voor mij vragen ze het zelf aan. Ik weet het pas van net hoor, ik dacht dat de geboorteaktes die we al hadden geldig bleven.
moet allemaal kunnen via ambassade of consulaat. zulke documenten hebben inderdaad een beperkte geldigheid. succes
Vrienden van ons hebben hetzelfde probleem gehad. Zij is in Thailand geboren en heeft het laten opsturen via de ambassade. Heeft wel een hele tijd geduurd.
Hier is het binnen Europa, dus denk (hoop) dat het tegen juni zal binnenkomen.
Dag Kristelle,Je hoeft daarvoor niet naar ginder rijden.Je kunt dat opvragen in de ambassade of consulaat hier in ons land.Of eventueel via familie ginder laten opvragen.
JE moet eens horen op de Dienst Burgerlijke Stand van de Rechtbank van Eerste Aanleg van het gerechtelijk arrondissement waar je woont. Ik geloof dat zij dat ook kunnen afleveren.Sofie.
Oh ja, sorry. Je toekomstige had al een geboorteakte.Ik vond het gewoon raar, dat je nu plots uit de lucht kwam vallen, maar als je er eentje hebt, is dat inderdaad raar.Ik wist niet dat het via de ambassade kon. De mensen die ik ken, zijn er zelf om gegaan. En eentje kon naar Tunesië vliegen omdat zijn papa daar toen werkte. Maar inderdaad, er moet misschien een eenvoudigere oplossing bestaan. Naar Congo kan je nu beter niet reizen en daar zijn best veel Belgen geboren.
Beste Kristelle,Geen paniek... De FOD buitenlandse zaken, Dienst Burgerlijke stand kan deze akte voor jullie aanvragen. Het volstaat enkel een schrijven te richten aan deze dienst (karmelietenstraat 15 te 1000 Brussel) en het nodige wordt gedaan.In uw aanvraag dient u de naam van uw verloofde, plaats en datum van geboorte te vermelden.Grtjs,Sandra
hier ook hetzelfde probleem! @ Sandra: hoelang duurt dat ongeveer voor de aanvraag in orde is? En de eventuele kosten?
HalloIk heb dus een mailtje gestuurd naar de am basade van Portugal hier in België. Zo'n 3 tal maanden geleden heb ik dit gedaan, heb 20 euro moeten betalen en binnen iets minder dan 3 maanden trouwen wij. En heb nog NIETS ontvangen. Ondertussen is de tante van mijn vriend die zelf gaan halen en 4 dagen later hadden wij deze met de post ontvangen.grts
@ Kristelle: oh neen, dat meen je niet! na 3 maaanden nog niks ontvangen van de ambassade... ben toch blij voor jullie dat de akte nu in orde is via zijn tante. maar ik moet al iets verder reizen voor zo'n document en jammer ook geen familie die dat kan gaan halen voor mij... (zucht)