Nu Online
Momenteel zijn er 666 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijk onbepaalde tijd uitstellen?

28-8-2009 18:33:04
Dag bruidjes...

Ik heb een bewogen week achter de rug.
Ben namelijk al een paar weken niet zo kiplekker en maandag heb ik de uitslag van mijn bloedanalyse gekregen en..ik blijk zwanger te zijn. Al +/- 7weken.

Op zich ben ik er super gelukkig mee. Het is niet gepland, maar we zijn gesetteld en tja, na de trouw zouden er zowieso kleintjes komen... dus 't is alleen wat vroeg..

Nu was mijn huwelijk gepland voor 15mei 2010, maar als ik het zo uittel zou de kleine geboren worden begin april.
Ik zie het eigenlijk niet zitten om met een baby van 1 maand te trouwen. Dus waarschijnlijk zullen we het huwelijk voor onbepaalde tijd uitstellen. (waarschijnlijk een dik jaar of zo..)

Maar zou het er dan nog wel van komen om te trouwen denken jullie? Je hoort dat vaak hé..dat het er dan niet meer van komt..
Of zouden jullie alles verzetten naar het begin van het jaar? Maar dan zit ik met die dikke buik natuurlijk...
Anderzijds ligt er al redelijk wat vast en hebben we voor een groot deel ook al voorschotten betaald...

We geraken er zelf eigenlijk niet goed aan uit..

Graag jullie advies!

Vicky
(15/05/2010?)

ps: voor degenen die mij moesten kennen, gelieve hier niks van op mijn facebook te zetten aangezien er nog niemand op de hoogte is van mijn zwangerschap behalve mijn vriend natuurlijk)

Vicky
7-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 569

lotje
30-5-2009
 Meld misbruik28-8-2009 18:40:16

Ik zou het eerlijk gezegd laten doorgaan. Oké, 't is mss niet zoals je het voor ogen had. Maar trouwen met een buikje is volgens mij veel lastiger dan trouwen na de bevalling. Tijdens zwangerschap kan je allerlei kwaaltjes hebben en ook al heb je geen kwaaltjes je kan niet zeggen dat je je zo kiplekker voelt als een niet zwanger.

Terwijl met een kindje van ongeveer 1.5 maand je je normaal al weer goed gaan voelen. Mss nog paar kilootjes teveel,but who cares. Trouwens een kindje van 1.5 maand slaapt nog heeeeeel veel (hopelijk) en kan je dus eigenlijk gemakkelijk overal meenemen. Een rustig plaatsje voorzien in de feestzaal, voedingen voorzien (die gerust door iemand anders es knn gegeven worden),... denk dat alle praktische beslommeringen gemakkelijk opgelost knn worden met een kindje van 1.5mnd.

Maar natuurlijk jij moet het vooral zien zitten.

lotje
30-5-2009
 Meld misbruik28-8-2009 18:41:01

Oh ja, iets heeeeeel belangrijks vergeten: PROFICIAT!!!! ook aan de papa!

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik28-8-2009 19:38:02

Proficiat!!!
Ik sluit me aan bij Lotje, ik zou er gewoon voor gaan!
Groetjes

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik28-8-2009 19:56:30

hebben jullie al kindjes????????

want ik heb er namelijk wel eentje en ik zou toch het volgende willen meegeven:

1) je bent gewoon heel moe
2) de eerste weken leef je op een roze wolk en uw hoofd gaat absoluut niet naar trouwen staan
3) een baby kan ook vb reflux hebben en de hele nacht wenen
4) je voelt jezelf na een bevalling nog niet 'vrouwelijk en mooi'

Ik wil het nu niet te negatief overbrengen, want het krijgen van een kindje is iets SUPER MOOI!!!

alvast een dikke proficiat en veel succes met je keuze!

annouschka
11-3-2010
 Meld misbruik28-8-2009 21:05:57

Lieve Vicky,
Alvast een dikke proficiat, er zal op dit ogenblik wel veel emotie in je rondgaan...
Een kindje krijgen is niet niks, maar trouwen is ook niet niks.
Wijzelf hebben onze trouw een jaar uitgesteld omwille van familiale problemen, maar het burgerlijk huwelijk ging wel op datum door, met een etentje met de familie.

Nu vond ikzelf dat mijn twee zwangerschappen (mijn kindjes zijn ondertussen al 3 en 5) zo intens waren en dat ik er zo van genoten heb, daar ben ik elke dag nog gelukkig om!!
En een huwelijk plannen vond ik bij tijden nogal stressy, maar ook leuk..

Mijn jurk hangt ondertussen al meer dan een jaar in de winkel en in maart kan ik hem eindelijk aan.
En ik ken je gevoel, ook ik had soms zoiets van... zal het nog wel allemaal doorgaan??? Maar ik ben wel altijd eerlijk geweest tegen de verkoopster!!

En nu vind mijn dochtertje van 2 mijn 'prinsessenjurk' prachtig (ik heb er een foto van) en mijn zoon vraagt zich af of hij ook zo'n mooi pak als papa krijgt en ik droom zo dikwijls dat ik samen met Dina en Milan naar voor wandel...

Volgens mij kan het niet romantischer en emotioneler!!

Ik wil je natuurlijk niet beïnvloeden, maar idd een kindje heeft zo'n impact op je leven dat je mss daar eerst tijd voor moet maken, trek je niks van de omgeving aan, praten doen mensen toch altijd.

En er is niks mooier dan een ukkie die zomaar de ringen bij de burgemeester 'gooit' ipv ze netjes te brengen.

Veel succes, met alles, maar vooral, geniet van al dat moois!!!

kitty
17-4-2010
 Meld misbruik28-8-2009 21:19:06

hoi
bij mij juist hetzelfde verhaaltje.gingen ook trouwen en werd zwanger.wou niet trouwen met dikke buike en ook ni met babaytje dat nog zo jong was.hebben het uitgesteld en 4 maand na mijn bevalling viel mijn vriend op zijn knieen en trouwen dus volgend jaar.je ziet uitstel betekent daarom niet dat het er niet meer van gaat komen.nu kunnen onze 2 kindjes bruidskindjes zijn!
groetjes

s
1-6-2007
 Meld misbruik28-8-2009 22:49:17

Ik zou het precies uitstellen. Je staat er niet voor te springen om pas bevallen te trouwen.
Volgens mij zit je te hard met je toekomstige kindje in je hoofd en is er te weinig plaats voor de trouw.
Kind vraagt organisatie: kamer klaarmaken, geboortelijst leggen, uitnodiginen maken, suikerboontjes uitkiezen, paar kwaaltjes erbij, hormonen, papierwerk ivm ouderschapsverlof, kraamgeld,... Dan is baby daar: bezoek, weer hormonen, geboortekaartjes rondkrijgen,...

Trouw vraagt ook organisatie en dat gaat gelijktijdig met de baby moeten gebeuren...

Zie je dat zitten? Twee belangrijke evenementen in je leven samen plannen?

Goh, misschien komt het daarna niet meer van. Of gebeurd het zonder de grote show en met de nodige tralala. Of jullie kiezen ervoor om na de gezinsuitbreiding (na 2 of 3de kind?), iets voor jullie zelf te doen en dan komt het er toch van?

In ieder geval zijn jullie met dat toekomstige kleintje veel harder met elkaar verbonden dan met een trouwboek.

Dikke proficiat!!

Prinses
17-4-2010
 Meld misbruik29-8-2009 0:01:18

Hey!
Ik ben ook ten huwelijk gevraagd toen ik net zwanger was (wel gepland maar toen wisten we het nog niet :-) )
We hadden zelfs al een datum opgesteld en dit zal 6 maanden na de geboorte zijn. Wij hebben al een kindje van 2.
Een kindje krijgen is een grote gebeurtenis en een trouw geregeld krijgen ook! Ik zou je huwelijk wel iets langer uitstellen dan een maand na de geboorte! Bij mijn eerste bevalling duurde het 9 maand voor ik terug op men plooi was (lichamelijk dan)
Moest het aan mij liggen dan zou ik alles uitstellen en ineens een nieuwe datum zoeken een paar maanden na de geboorte. Ik denk dat als je meer dan een jaar wacht je veel van de voorschotten gaat verliezen.
Volgens mij is het perfect mogelijk om je trouw te plannen en je voor te bereiden op de geboorte van jullie kindje! Ik doe dit nu tenslotte ook :-)
Veel succes met de trouwplannen en jullie eerste spruit! En een dikke proficiat!
Groetjes

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik29-8-2009 2:53:49

Een vriendin van mij is 3 maand na de geboorte van hun kindje getrouwd. Was heel druk voor haar maar ging. Maar haar kleed, dat hadden ze omwille van de zwangerschap wat groter besteld (voor de eventuele kilo's die er nog aanhangen) Maar dat was nu niet zo het geval. Het kleed is nog wel ingenomen enzo maar dat was toch nog ... niet echt goed. Was eigenlijk nen zak rond haar lijf.

Andere vrienden zijn pas getrouwd. Ze hadden toen een dochter van 3,5 en een zoontje van een dik jaar. Zij hebben bewust gewacht totdat hun kinderen bruidkinderen konden zijn. Was trouwens echt schoon. En voelen zich nu ook echt goed als getrouwd koppel. (geeft toch een ander gevoel)

groetjes, Carolina

Lindsey
22-8-2008
 Meld misbruik29-8-2009 8:58:06

Hey

Ikzelf ben mama van 2 zoontjes.
Op moederdag vorig jaar vroeg mijn man me ten huwelijk...ook enkele weken daarna ontdekten we dat we zwanger waren van ons tweede zoontje...en ook waren we volop aan het plannen en zo.
Omdat ik al een bevalling gehad had wist ik dat ik niet zou kunnenh genieten van het feest zoals behoren,dikke buik (toen 32 weken zwanger),geen glaasje kunnen drinken,niet kunnen dansen zoals het moet blablabla.
Ook wou IK (mn man had er geen probleem mee) niet met een dikke buik voor de kerk trouwen.

Nu meisje,om een lang verhaal kort te houden,hebben wij het als volgt gedaan.
De trouw vd wet is doorgegaan,met etentje voor de ouders en getuigen,daarna een receptie gehouden van een 2tal uurtjes voor dichtstbijzijnde vrienden en familie.Ik had een mooie ecru zwangerschapstuniek aan..prachtige dag en goed vol te houden in mn toestand.

Na de geboorte hadden wij alle zijd voor ons spruitje en hoefden we ons niette bekommeren over 'regelingen' ivm een huwelijk.

Ons kerkelijk huwelijk staat gepland voor december 2010 (dus het komt er zeker en vast aan hoor!!
Dit omdat wij nog een derde en laatste spruit willen,en hopen dus zo snel mogelijk zwanger te zijn, en dan het feest te vieren met ons 'complete gezinnetje'

jullie komen er wel uit!!

een dikke proficiat alvast!
groetjes

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik29-8-2009 9:35:10

en dan idd nog iets.. je zit de eerste maand met al dat bezoek!
heel vermoeiend

of je moet een babyborrel doen, dan is dat iets minder

Echt waar, de maand na uw bevalling trouwen.. ik zou het niet aanraden.

vicky
28-8-2010
 Meld misbruik29-8-2009 9:40:43

hallo naamgenootje,

ik zat met juist hetzelfde probleem. Ik ben ook zwanger en hebben ons huwelijk een dik half jaar uitgesteld( naar augustus 2010),dan is de baby ongeveer 10 maanden(ben nu 7maanden zwanger)
eigenlijk klopt het niet helemaal, ons kerkelijk huwelijk is uitgesteld tot dan, ons huwelijk voor de wet hebben we vervroegd naar gisteren! :-) we zijn gewoon met de getuigen naar het gemeentehuis getrokken en achteraf een bbq gegeven. Hebben we 2 keer feest he!
succes ermee althans

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik29-8-2009 10:37:42

Allereerst Proficiat met je zwangerschap!

Goh, ik persoonlijk zou het trouwen op z'n minst een paar maanden uitstellen hoor. Als je het verplaatst naar een latere datum in 2010 ben je misschien geen voorschotten kwijt.

Elke zwangerschap en bevalling is anders, trouwen met een dikke buik of pas bevallen is in theorie wel mooi maar wat als het minder vlot gaat dan gepland??? Ik moest op 20 weken plots platte rust nemen tot einde zwangerschap. Ik kon geen uur rondlopen of rechtzitten laat staan trouwen en dansen. Ik was ook opgezwollen van het vocht dus echt mooi voelde ik me niet. Uiteindelijk is mijn dochter met keizersnee geboren omdat ze in stuit lag. De eerste 8 weken mag je dan geen zware lasten tillen...ik kan je verzekeren dat ik de eerst 2 maanden ook niet in staat was om zware inspanningen te doen. Ik zag me toen na een maand niet staan feesten hoor! Bovendien gaf ik borstvoeding en was het allemaal best vermoeiend waardoor ik mij de eerste weken toch niet echt vrouwelijk en mooi voelde.

Begrijp me niet verkeerd, een kindje krijgen is het mooiste dat er bestaat maar onthou dat dat niet altijd even vlot gaat en dat je buiten alle regelingen voor baby ook nog eens alle regelingen voor een trouw moet doen...tegelijkertijd!

Kim
26-6-2010
 Meld misbruik29-8-2009 11:03:43

Dikke proficiat !!
Ikzelf ben nu bijna 15 weken zwanger en ons kindje is uitgerekend voor 21 februari. Wij hebben besloten toch gewoon te trouwen volgend jaar en zullen op 26 juni JA zeggen. Mijn kleed is reeds besteld (iets groter) en ze gingen ervoor zorgen dat allemaal in orde kwam.
Het zal idd een hectisch en druk jaar worden 2010, maar we zien er beiden superhard naar uit !
Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt ...

veel succes en geniet van je zwangerschap !
Kim

patricia
26-7-2008
 Meld misbruik29-8-2009 18:35:34

Ik begrijp je ongerustheid maar bepaal samen een volgende datum en leg die vast. Zoals hiervoor al gezegd, dan ben je mss geen voorschotten kwijt.
Groetjes,
Patsy

heidi

Meld misbruik31-8-2009 9:32:36

ik zou het toch ook even uitstellen, heik heb 2zoontjes, ik was enorm moe na hun geboorte en voelde me zekert niet aantrekkelijk, ik zou toen zeker niet hebben willen trouwen. Nu zijn we in Mei getrouwd en verwachten we een derde (normaal gingen we vroeger aan een derde beginnen, maar ik wou dit bewust niet, ik wou er op mijn dag stralend en mooi uitzien en me goed voelen in mijn vel.), het is jouw keuze, maar ik zou het toch even uitstellen.

Vicky
7-8-2010
 Meld misbruik31-8-2009 20:37:27

Hoi,

Ondertussen hebben we er een weekje over kunnen nadenken en we hebben besloten om ons huwelijk te verzetten naar september. Daartegen zou het kindje toch al enkele maanden oud zijn en zal ik zelf ook wat kunnen recupereren (en mijn kilootjes kwijt geraken :-))

We wachten nog wel met alles te regelen tot we volgende week onze eerste afspraak bij de gynaecoloog hebben zodat we zeker weten dat alles ok is met het kindje.

Ik hoop dat we geen voorschotten kwijt geraken aangezien we het toch maar enkele maanden verzetten...

Bedankt alvast voor jullie vele tips!

Vicky

Sophie
21-5-2010
 Meld misbruik3-9-2009 12:45:28

Dag Vicky, ik heb net hetzelfde voor gehad. Wij gingen normaal dit jaar in mei trouwen, maar 2 weken na het regelen van de zaal en zo bleek ik zwanger te zijn. En de geboorte was voorzien voor, ja inderdaad, in mei. We hebben gewoon alles een jaartje uitgesteld. We zijn nu dus terug volop bezig met bepaalde voorbereidingen. Ons dochtertje is dan 1 jaar en wie weet kan ze dan samen met haar zusje (dan 6 jaar) voorlopen. Veel succes en geniet van je zwangerschap

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...