Terug naar overzicht
Huwelijkscontract is niet verplicht.Hangt af van de situatie of het interessant is om te doen.Kostprijs 200 of 300 euro, afhankelijk van het feit of je een inbreng in de gemeenschap doet.Groetjes Leen
ga gewoon even langs bij de notaris, eerste afspraak is volledig gratis.
het is niet verplicht maar gewoon gemakkelijk hé.Kostprijs 200Euro en 300Euro als er onroerend goed bij komt kijken.Gewoon eens langsgaan bij een notaris is de boodschap.Dimi
alle uitgebreide info staat op www.cebeon.be groetjes,Mirella3/12/2005
Wij zijn getrouwd onder contract en ik denk dat dit interessant is wanneer je samen een eigendom hebt. Voor je trouw kostte dit € 215 bij ons, na de trouw is dit véél meer. Zijn ouders hebben ook een paar eigendommen, mijn ma alleen maar schulden. Dus om in geval van scheiding geen problemen te hebben. Voorkomen is beter dan genezen hé. Het is natuurlijk niet leuk als je trouwt, dat je al moet gaan nadenken wat als ...groetjesvalerie
Ons huwelijkscontract heeft 200 euro gekost (er kwam ook onroerend goed bij kijken). Deze prijs verschilt wel erg van notaris tot notaris.Het opstellen van een contract is niet verplicht, maar als je er één neemt, moet je het wel door een notaris laten beschrijven.GroetjesELKE 12-08-2006
Hallo,Hebben jullie allemaal een huwelijkscontract? Mijn ouders hebben er me al op attent gemaakt dat ze dat liever zouden hebben... Maar wij zien er zo het nut niet van in...xxx
Hallo,Als je geen huwelijkscontract bij de notaris afsluit kom je automatisch onder het wettelijk stelsel. Dat komt neer op scheiding van goederen verworven voor het huwelijk en gemeenschap van goederen tijdens het huwelijk. Zoals hieronder vermeldt vind je informatie over alle contracten op de website www.cebeon.com Ik heb alles goed nagegaan en het wettelijk stelsel is het beste voor ons.Tenzij je al kinderen hebt, een van de twee een risicovol beroep, schulden etc... denk ik dat het wettelijk stelsel zeer goed. Eigenlijk is dat ook een contract, je hebt het automatisch als je geen ander indient. Dus enkel als je een ander contract wilt of een aanpassing moet je naar de notaris. Ik denk toch dat het belangrijk is dat je het allemaal eens naleest zodat je weet waar je aan toe bent.Veel succes,An