Nu Online
Momenteel zijn er 589 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

enkel trouwen voor de wet - trouwgeloften?

31-8-2009 12:02:11
Hallo,

Ook wij trouwen binnenkort.
Enkel voor de wet, maar wel met een groot feest :-)
Hoe gaat zo'n plechtigheid in het stadhuis er eigenlijk aan toe?
We hebben dus ook gekozen om de ringen op te steken in het stadhuis.
Maar zijn er dan ook uitgebreide trouwgeloften? " Neem deze ring als teken..."
Of is het enigste woordje dat je moet zeggen JA

Bedankt voor jullie antwoord!
groetjes,
ziza

Emily
19-9-2009
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 996

s
1-6-2007
 Meld misbruik31-8-2009 12:17:13

Wij moesten enkel 'ja' zeggen.
Verder was er bij ons weinig gedoe op het gemeentehuis, erg droog allemaal. Maar we hebben ook niet gevraagd of een persoonlijke touche mocht. (wide ik niet)

Als je dat wel wil: vooraf vragen! Ook is dat niet overal mogelijk.

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik31-8-2009 13:04:52

ik denk dat dit enigzins wél mogelijk is hoor. Je moet bij de aangifte toch meestal doorgeven of er ook een kerkelijk huwelijk volgt, of jullie de ringen in het stadhuis uitwisselen,... bij ons mag je zelfs voor je eigen muziek zorgen. Dus is veronderstel dat je ook je eigen gelofte mag opzeggen...en dan de verplochte "ja". best eens navragen op de gemeente want dit kan overal anders zijn

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik31-8-2009 14:16:32

Hey,

4 maanden voor onze trouw ontvingen wij een brief van de stad met de melding dat ze vernomen hadden dat wij gingen trouwen.
Als we wilde konden we een afspraak maken met de verantwoordelijke om onze burgelijke plechtigeid wat op te vrolijken...

Dit gaan we dus doen met aangepaste muziek tijdens het binnenkomen - ondertekening van de akte - en het buitengaan, ringen gaan we op een originele manier naar voren laten brengen door ons petekind en een tekstje bij het uitwisselen van de ringen.

Ofwel vraag je het dus gewoon even ofwel ontvang je mss nog een brief hiervoor?!

Alvast veel plezier en succes

Gr.
Tess

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...