Terug naar overzicht
hoi,wij huwen in beringen en betalen voor de kerk 200 euro, dit is enkel de dienst, dus zonder bloemen en kaars enzo. voor de wet weet ik ook niet, ik hoorde van zo een 15 euro, maar zeker ben ik niet.groetjes
Beste Ellen,Een dienst voor het wettelijke huwelijk is in de meeste gemeentes gratis op 2 à 3 dagen, welke is afhankelijk van de gemeente. Wij huwen namelijk in Merksem en hier is de dienst gratis op dinsdag, vrijdag en zaterdag op andere dagen komt het op 125 Euro. Je moet inderdaad wel rekening houden met 15 Euro voor je huwelijksboekje. Groetjes, Wendy
hallo,wij trouwen i kampenhout, de gemeente is gratis + drankje wel 15€ voor het boekjekerk 200€ zonder bloemen zonder iets, maar dat vinden we zo erg niet
Bij ons in herentals moet je de gemeente ook alleen betalen voor het misboekje, was wel 20euro geworden en voor de kerk betalen wij ook 200€, zonder kaars en versiering.
Wat ik gevonden heb op de website van Assenede:Retributie huwelijkspraal weekdag: 30 euroRetributie huwelijkspraal zaterdag: 100 euroReceptiekosten (indien gewenst max. 1 uur): 50 euroDe kerk zal je niet online vinden maar dat was bij ons in Hofstade 200 euro.Sara010809
thx voor de reacties@ Sara waar heb je dat gevonden op de site?? ik vind dat niet :-(Zal voor de kerk zo op 200 à 250 euro rekenen zonder bloemen...
Dag Ellen,de prijs voor de wet hangt af van gemeente tot gemeente. Wij zijn van Zelzate (o-vl) en moesten alles samen een 120 euro geven. (enkel om 9u 's morgens trouwen was gratis)Voor de kerk is de prijs bepaald door het bisdom. Het exacte bedrag weet ik niet precies (hebben het gisteren pas nagevraagd) maar zal idd zoals hieronder gezegd tussen de 200 en 250 euro liggen.Beste is gewoon eens bellen en alles navragen.Groeten,Eva
Ons wettelijk huwelijk (Ardooie) was volledig gratis. Ook de receptie + het boekje hbbn we gratis gekregen. Kerkelijk huwelijk heeft ons 246euro gekost. Dat is vaste prijs bepaald door het bisdom.
Hoi Ellen,www.assenede.be via Reglementen en formulieren - reglementen - retributie op de huwelijkspraal
hey EllenEen basis huwelijksmis kost normaal €250.De burgerlijke dienst verschilt van gemeente tot gemeente en daarbinnen nog eens van dag tot dag.Daarvoor moet je informeren in het gemeentehuis want het verschil is soms enorm.Voorbeeld:Dinsdagnamiddag trouwen in Aalst is op een bepaald uur gratis, op zaterdag trouwen kost je €250Donderdagochtend op 9u trouwen in Lede is gratis, zaterdag trouwen kost je €135Heel uiteenlopend dus!Groetjes!