Nu Online
Momenteel zijn er 703 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

help! heb raad nodig!

1-9-2009 8:01:54
Bruidjes,

Gisteren ben ik bij de gynaecoloog geweest en ik heb endometriose... Ik word binnen 3 weken geopereerd. Ik vertelde haar dat we na onze trouw (15 mei 2010) graag aan kindjes zouden willen beginnen. Ze vertelde me dat ik door endometriose moeilijk zwanger zou worden. Enkel na de operatie zou mijn vruchtbaarheid normaal zijn (het is een chronische ziekte en komt dus telkens weer). De operatie uitstellen tot in mei wou ze niet. Wat moet ik nu doen? In oktober al beginnen aan kindjes of wachten tot in mei en dan mss niet meer zwanger kunnen worden. Maar pff, mijn kleed is al gekocht en betaald en ik hoor het die verkoopster nog zo zeggen.. "Je mag nog vermageren maar niet teveel meer bijkomen of zeker niet zwanger worden hé" En de trouw uitstellen willen we alle 2 totaal niet.. Er is al zoveel geregeld...

Bruidjes ik heb jullie raad echt nodig :(

Steffi
15-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1108

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik1-9-2009 8:41:02

Ik heb ook endometriose, word binnen 1,5 maand geopereerd. Normaalgezien, als je zoals ik in Gasthuisberg geopereerd word, ben je tot 10 jaar pijnvrij. Kindjes krijgen kan een probleem zijn, maar is het niet noodzakelijk! Ze zeggen gewoon dat je vruchtbaarder bent in de 6 maanden na de operatie, omdat ze dan alle endometriose weggenomen hebben en dan er niks meer "in de weg zit". Je kan nog evengoed kindjes krijgen erna of ook niet, dat kan niemand zeggen: zit beetje met hetzelfde probleem: moeten we onze kinderwens vervroegen daardoor? We gaan dat alleszins niet doen. Er zijn trouwens evenveel vrouwen die geen last hebben en toch geen kinderen kunnen krijgen en evenveel vrouwen die last hebben maar toch direct zwanger geraken. Trouw eerst en zie dan verder!
De operatie uitstellen tot vlak voor je trouw is niet zo goed: dan zit je er nog ff mee én ben je mss niet hersteld...
Veel sterkte, want het is geen simpele ziekte!

Valerie
Bijna 2 maand getrouwd

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik1-9-2009 11:23:35

moeilijke keuze...
operatie uitstellen zou ik ook niet doen.
Wat wel misschien een optie is: ik weet niet of je de pil neemt, maar daar zowiezo al mee stoppen, maar toch nog veilig vrijen.
En dan kan je eventueel in februari of maart er echt aan beginnen. Normaal ben je dan nog niet veel verdikt hoor.
wat je er wel eventueel moet bijnemen is dat je je maandstonden kan hebben op je trouwdag, of eventueel misselijk kan zijn door de zwangerschap.
Maar dan kan je je achteraf niet veel verwijten.

de beslissing ligt volledig bij jullie.

Wij wilden eerst kinderen en dan trouwen, maar omdat het niet wilde lukken zijn we eerst getrouwd, maar we zijn nooit gestopt.
Uiteindelijk niet zwanger getrouwd, maar wel 8 maanden na de trouw eindelijk zwanger.
Ik heb nooit spijt gehad van onze beslissing...

Hopelijk valt alles nog op zijn pootjes en valt alles na de operatie reuze mee

succes!

s
1-6-2007
 Meld misbruik1-9-2009 12:07:51

Je laten opereren voor de trouw, ben je daar al vanaf.
En na de trouw gaan voor kindjes.
Moet je de pil nog even nemen na je operatie of andere hormonen? Soms is dat 3 maanden het geval.

Ik ken verschillende mensen die aan endometriose geopereerd zijn en 6 maanden later waren ze zwanger! Wat niet slecht is, want eentje mocht de eerste 3 maanden niet zwanger zijn en dan was het plots op 3 maanden inorde.

Gewoon de raad van je gyn opvolgen. Ik snap niet waarom je de operatie zou uitstellen. (nu ja, leuk is het niet, maar het is blijkbaar toch nodig)

Isabel
12-12-2009
 Meld misbruik2-9-2009 9:03:12

Dag Steffi

na onderzoek bleek ik ook endometriose te hebben. ook het verhaal van de vruchtbaarheid werd me verteld
ik heb nà de operatie hormoonspuiten gekregen. dit is geen lachtertje, maar aangezien jij daar niet over praat moet het zijn dat jij die niet nodig hebt. In ieder geval Steffi wil ik je geruststellen ... ik ben 2x na elkaar daarvan geopereerd ik moest binnen de 3mnd proberen om zwanger te geraken. Ik weet niet hoe het komt maar in mijn hoofdje kon dat er niet in om zomaar aan kinderen te beginnen op bevel... ik had heel wat bijwerkingen van die spuiten en had totaal geen zin om zwanger te worden
een groot jaar nadien was ik er klaar voor en heb ik de pil gelaten. nà 7mnd was ik zwanger...ondertussen heb ik een zoontje van 5 en een dochtertje van 3. Ieder zijn lichaam zit natuurlijk anders in mekaar...maar geef de hoop niet op meid. de gyneacoloog heeft genoeg tips wanneer je het juist moet doen enzo, het werkt echt, dat kan ik beamen ;-)) Doe die operatie, wat trouwens niet veel inhoudt!!, en trouw jij maar met je ventje!! Geniet van alles!!
praat veel met je gyneacoloog, dat helpt!!

Isabel
12-12-2009

PS, moest je nog vragen hebben...shoot

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...