Nu Online
Momenteel zijn er 531 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Planning

1-9-2009 14:16:41
Nu heb ik mijn datum vastgelegd (heb al 1 keer verandert hoor :)) Nu zit ik met een ander probleem.

Om wat uur begin ik best met mijn burgerlijk huwelijk?

Nu heb ik gewoon weg 9u30 gekozen, zonder veel na te denken. Maar nu denk ik: misschien toch te vroeg aangezien er toch wat mensen uit Wallonië moeten komen.

Dan zou de kerk onmiddelijk na het stadhuis komen want om half 11 is er al een ander huwelijk in de kerk.

Nu, mijn vriend wil mij pas in mijn kleed zien als we de kerk ingaan... Hij wilt het zoals op tv doen. Iedereen staat er al en dan kom ik binnengewandeld. Dan pas dit weer niet in de planning... Help!! En durf het stadhuis niet meer te bellen, dit is al de 2de keer zijn dat ik zou bellen om iets te verplaatsen.

Hoe zit jullie planning in elkaar...

Grtjs

Ahja dan wou ik jullie nog bedanken, want dankzij deze forum ben ik al ver geraakt en ben ik goed geholpen.

Kristelle

Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 413

steffi
31-10-2009
 Meld misbruik1-9-2009 14:39:11

ik zou gewoon naar het stadhuis bellen.
de klant is immers koning.
ze begrijpen dit heus el .
en tenslotten moet het de dag van jullie dromen worden en het moet voor jullie alletwee perfect zijn.
maar
dit is mijn mening maar natuurlijk.

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik1-9-2009 14:56:49

Ik dacht dat je verplicht was om eerst voor de wet te trouwen, dus elkaar pas in de kerk zien, gaat alleen als je wet en kerk op verschillende dagen doet.

Half 10 is wel vroeg ja, dan moet je voor 9 uur helemaal klaar zijn he...

Ann-Sophie
11-9-2010
 Meld misbruik1-9-2009 15:11:52

Als je vriend je kleed pas wilt zien in de kerk, zul je in andere kledij moeten trouwen voor de wet hé ... want het is inderdaad verplicht om eerst voor de wet te trouwen.
Wat je eventueel wel kunt doen is het burgerlijk huwelijk toch laten doorgaan om 9u30 en je pas erna klaarmaken (kleed aandoen). En dan in de namiddag voor de kerk trouwen. Dan hebben de mensen die uit Wallonië moeten komen ook voldoende tijd om daar te geraken (tenzij ze natuurlijk ook bij het burgerlijk huwelijk moeten zijn hé).

Als je toch een ander uur wilt voor het burgerlijk huwelijk, zou ik gewoon nog eens bellen hoor.

Groetjes,
Ann-Sophie

tami
26-6-2010
 Meld misbruik1-9-2009 15:28:16

Kristelle,

of iedereen met 09:30 h zo blij zal zijn betwijfel ik. Is best wel vroeg hoor.
Voor het stadhuis : zeg ze daar gewoon dat je "geen ervaring" hebt (eerste keer dat je trouwt) en dat je de vorige keren zomaar wat beslist hebt zonder nadenken. Ze zullen dat op het stadhuis echt wel meer meemaken, hoor.
En zoals Heidi hieronder terecht opmerkt : als je vriend je pas aan de kerk wil zien met je jurk, zal je voor het stadhuis toch op een vroegere datum moeten trouwen want zonder trouwboekje kan je voor de kerk niet trouwen ! En dat krijg je pas op het stadhuis nadat jullie voor de burgemeester verschenen zijn en "ja" hebben geantwoord.
Een dagplanning zonder stadhuis op dezelfde dag, is een pak minder stress ; je hoeft zo vroeg niet op en kan alles veel rustiger aan doen. Zeker het overwegen waard :)

Groetjes

Daisy

Meld misbruik1-9-2009 15:30:47

wij trouwen voor het stadhuis pas om half twee en voor de kerk om half drie.

Els
17-7-2010
 Meld misbruik1-9-2009 18:04:58

Ik zou het dan toch ook op twee dagen doen, als je niet wil dat hij je kleed ziet, dat zal het meest praktische zijn...
Of toch op dezelfde dag, dan zou ik de kerk in de namiddag doen en voldoende tijd laten tussen wet en kerk, zodat je tijd hebt om je te omkleden.

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik2-9-2009 9:13:35

9u30 lijkt mij inderdaad wel héél vroeg om voor de wet te trouwen. Dat wil zeggen dat je rond 9u al volledig klaar moet zijn en daar doe je toch wel een paar uur over. Vergeet ook niet dat alle anderen dan ook zo vroeg moeten klaarzijn. Wat ga je bovendien de rest van de dag doen als jullie voor de middag ook al voor de kerk trouwen?

Bovendien kan het inderdaad niet dat je vriend je pas in je jurk ziet in de kerk tenzij je op een andere dag voor de wet trouwt of je nog snel even omkleedt.

Wij doen alles op 1 dag en dit is onze indeling:
12u30 wet
13u00-15u00 foto's
15u30 kerk
17u30 start receptie

We hebben de kerk na de foto's en aansluitend op het feest gepland omdat dat makkelijker is voor de mensen die van ver moeten komen

Kristelle

Meld misbruik2-9-2009 19:10:16

Hallo

Ik heb nu de kerk om 12u staan, ik ga vragen op het stadhuis of 11u voor hun mogelijk is. Ok het zal mss lang duren voor de mensen kunnen eten, maarja, ik zie het anders niet zitten :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...