Nu Online
Momenteel zijn er 428 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dankwoord/speech

1-9-2009 15:21:54
Hallo,

Mijn zus trouwt over 4 dagen!
Zij had op internet een tekstje gevonden om de gasten op het feest uit te nodigen aan tafel. Ze had dit tekstje opgeslagen op USB maar deze is stuk gegaan. Nu is ze hopeloos op zoek! Kan iemand van jullie helpen?

Het ging een beetje zo:
'Nu kunnen jullie je naar het buffet bevragen zodat jullie straks de weg naar de frituur niet hoeven te vragen.
Hou nog een gaatje vrij zo kan straks het dessert er nog bij'

Alvast bedankt!

dorien
5-9-2009
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1090

tami
26-6-2010
 Meld misbruik1-9-2009 15:40:18

Dorien,

je kan jezelf niet NAAR een buffet "bevragen", wèl "bewegen" maar dan rijmt het niet meer met "vragen"...

Je zou het zo kunnen zeggen :

'U kan zich bij deze aan het buffet even wagen, zodat U straks de weg naar de frituur niet hoeft te vragen'.
'Hou toch alleszins een gaatje vrij, zo kan straks het dessert er nog bij.'

Groetjes

dorien
5-9-2009
 Meld misbruik1-9-2009 15:41:32

Idd, die zin klopte niet, maar ik wist het oorspronkelijke niet meer.

Ik zoek het hele gedichtje nog.

tami
26-6-2010
 Meld misbruik1-9-2009 15:42:29

Het enige wat er mij nog aan stoort is die 2 keer 'straks'. Misschien is het daarom beter om te zeggen :
...'Hou toch alleszins een gaatje vrij, zo kan ook het dessert er nog bij !'

Groetjes

dorien
5-9-2009
 Meld misbruik1-9-2009 15:43:59

Ik weet dat niet het correcte gedichtje is. Deze twee zinnen gaan we dan ook zeker niet zo gebruiken. Het probleem is dat ik dit alleen nog maar weet van het gedichtje.

Het is mijn bedoeling om via dit forum de rest (en het juiste) gedichtje te vinden.

Kim
15-5-2010
 Meld misbruik1-9-2009 15:54:15

misschien was het "wagen" ipv "bevragen".

Nu kunnen jullie je naar het buffet wagen (of zich aan het buffet wagen) zodat jullie straks de weg naar de frituur niet hoeven te vragen. Hou alvast nog een gaatje vrij, zo kan het dessert er ook nog bij

Of zoiets.

Misschien ook eens intikken in google. Wie weet vind je wel het oospronkelijke terug.

Groetjes

dorien
5-9-2009
 Meld misbruik1-9-2009 15:56:11

Ik heb al verschillende combinaties geprobeerd, en ook bij deze vind ik het niet. :(

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...