Nu Online
Momenteel zijn er 667 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wettelijk én kerkelijk huwelijk vermelden op uitnodiging?

5-9-2009 12:31:35
Indien jullie op dezelfde dag voor wet én kerk trouwen, vermelden jullie dan beide ceremonies op de uitnodiging of enkel de kerkelijke inzegening?

En hoe hebben jullie dat op de uitnodiging staan?

Groetjes
Ibe
22.05.2010

Ibe
22-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 2828

Lindsey
14-8-2009
 Meld misbruik5-9-2009 12:36:08

Yep, beide vermelden op uitnodiging.. Wij hebben het zo gedaan: Na de burgerlijke plechtigheid om 14.15 uur in het stadhuis van Brugge nodigen wij u graag uit om samen met ons mee te vieren in de kerk van Maria Assumpta te Assebroek om 15 uur.

Groetjes,
Lindsey
Reeds 22 dagen getrouwd

sofie
24-10-2009
 Meld misbruik5-9-2009 13:14:59

Wij hebben het niet vermeld, omdat we de wettelijke trouw voor de familie willen houden en op die manier een beetje privé

Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik5-9-2009 14:02:49

Wij gaan dit niet vermelden.
Vind dit de wet echt iets voor de familie.
Is meestal toch te weinig plaats voor veel volk te zetten en dan is het toch nog iets intiems.

An
10-10-2009
 Meld misbruik5-9-2009 14:16:17

ik heb om sommige uitnodigen inderdaad ook al allé 2 zien staan.

wij hebben alleen de kerk erop gezet omdat wij ook vonden dat gemeentehuis voor familie is.

Bij ons stond dit er zo op:
Hun huwelijk wordt ingezegend door E.H. .... (naam pastoor) in de ...kerk te ... op zaterdag 10 oktober om 13u. Het zou fijn zijn om dit samen met u te vieren.

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik5-9-2009 14:32:26

ik ga het er niet op vermelden. Onze suite is door gescheiden ouders en stiefbroers-en zussen al zo uitgebreid dat er al volk genoeg gaat zijn :-) Ik doe er voor hen een extra kaartje bij. Wat vinden jullie van dit tekstje:

U heeft een speciaal plekje in onze harten en bent daarom één van onze eregasten.
Wij vinden het dan ook heel fijn als u er op 22 mei 2010 een hele dag bij kan zijn.
We verwachten u om ...u.. aan ons huisje, vanwaar we naar het gemeentehuis rijden.
Daar staan we immers om ..u.. hand in hand voor de ambtenaar van de burgerlijke stand.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-9-2009 18:41:23

Wij hebben het er wel beide opgezet, omdat we op een vrijdag trouwden. Zo konden de mensen kiezen wat voor hen het makkelijkste was. Uiteindelijk hebben de meesten voor de kerk gekozen hoor en die enkele die in het stadhuis aanwezig waren, zijn ook naar de kerk gekomen (dat waren onze dichtste vrienden).

Groetjes,

Véro

katleen
8-8-2009
 Meld misbruik5-9-2009 19:54:14

wij hebben enkel het kerkelijk huwelijk op de uitnodiging vermeld. Het gemeentehuis is bij ons niet zo groot en het zat al vol met de naaste familie. ( De tantes en nonkels die naar het gemeentehuis wouden komen hebben we gewoon het tijdstip mondeling doorgegeven).
Groetjes!

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik6-9-2009 0:36:00

Wij hebben het er beide opgezet. We hadden zo ook mensen bij het wettelijk huwelijk die niet naar de kerk konden komen. Ook buiten stonden enkel te wachten. Ik vond dit wel leuk hoor. Zeker als ze anders helemaal niet hadden kunnen komen.

groetjes, Carolina

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik6-9-2009 1:25:07

Mij lijkt dat je 't zonder enig probleem beide op kan zetten, want mensen weten toch drommels goed genoeg dat burgerlijke trouw eigenlijk officieus enkel voor familie en dichtste vrienden/getuigen is?

Dus al staat 't er op, denk ik dat 'n collega/ietsje verdere vriend/kennis niet zo ineens gaat komen opdagen op je burgerlijk huwelijk.

My 2 cent.

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik11-9-2009 15:38:10

hey Ilbe

Wij hadden beide uren op de uitnodigingen gezet voor mensen die ook uitgenogigd werden voor het avondfeest. Dit zijn automatisch ook de dichte vrienden familieleden.
Uitnodigingen voor de receptie vermeldden alleen maar de kerkelijke trouw.
Uiteindelijk komt niemand naar die burgerlijke trouw hé.
Grtjs

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info