TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
An
10-10-2009
|
5-9-2009 20:56:06
wij trouwen ook om 13u voor de kerk. en voor het gemeentehuis om 11u.
nu heb ik daar wat spijt van dat dit niet op elkaar volgt. misschien is dit gemakkelijker? (direct van het gemeentehuis naar de kerk...?)
bij ons is het 11u gemeentehuis, dan gaan wij even naar mijn ouders thuis om iets kleins te eten (sandwish) en dan om 13u naar de kerk.
An
|
|
tami
26-6-2010
|
5-9-2009 21:04:43
Hi Kristelle, ik zou het stadhuis dan zo laat mogelijk plannen, rekening houdende met tot hoe laat er maximaal kan getrouwd worden die dag. Je zou het kunnen plannen te 11:00 h, zodat je een 1/2 uurtje later buiten bent en dan een dik uur hebt om evtl. een broodjeslunch in te lassen vooraleer je naar de kerk moet (zodat jullie niet van de honger vergaan :) Groetjes
|
|
Kristelle
|
5-9-2009 22:06:22
Hallo
Ik word er zot van, ik zei tegen mijn moeder dat de kerk om 13u is, veel te laat zegt ze. Dan zou ik de kerk al om 10u moeten plannen omdat er om half 12 al een koppel trouwt, dus het stadhuis is dan om 9u00 - 9u30. Wat dan weer veel te vroeg lijkt en ik wil niet van datum veranderen omdat mijn vriend en ik dan 6 jaar samen zijn die dag.
Help
|
|
Sara
14-5-2010
|
6-9-2009 0:13:58
Hoi Kristelle,
Wij trouwen om 13u voor de wet en om 14u voor de Kerk. Het is een half uurtje rijden van het gemeentehuis tot aan de kerk. Ik vind 13 u helemaal niet te laat hoor, dan heb je alle tijd om je op je gemak klaar te maken het 's morgens.
Groetjes,
Sara
|
|
Carolina
1-8-2009
|
6-9-2009 0:33:27
Wij zijn om half 1 voor de wet getrouwd en om half 2 voor de kerk. Was wel in een andere gemeente. Wij hadden een twintig minuten voor het wettelijk huwelijk, een twintig minuten om daar nog wat foto's trekken (schoon locatie, de trouwzaal is in een kasteeltje) en dan een 20 minuten om naar de kerk te rijden.
Waarom zou 13u te laat zijn? Doen jullie in de namiddag een receptie? Dit hadden wij nu wel niet. Wij zijn zo'n 2 uurtjes foto's gaan trekken. Misschien dan eens uittellen.
groetjes, Carolina
|
|
Kristelle
|
6-9-2009 9:21:10
Ja dit is het net, we hebben een receptie, daarna als voorgerecht een koud buffet, daarna warm buffet, daarna dessertbuffet en mss nog sandwichen of koud buffet 's avonds, daarmee dat het mss wat laat is, het eten gaat mss te snel op 1 zijn.
|
|
Carolina
1-8-2009
|
6-9-2009 12:25:36
Als je dan bv. om half 10 voor de gemeente trouwt. (+/- 20 min.) Daarna kan de dichte familie al naar een restaurant of zaaltje waardat ze stillekesaan een broodjeslunch krijgen. Jullie kunnen dan misschien al wat foto's gaan trekken. (tussen 10u - 12u) Op de middag misschien ook nog snel een hapje meepikken en dan naar de kerk. Een huwelijksmis duurt meestal een uurtje + dan buiten nog een halfuurtje bla bla met de mensen die kwamen kijken. Dan heb je toch nog wel een uurtje om dan eventueel nog enkele foto's te trekken. Een receptie begint toch meestal om 16u tot 18u. En het avondfeest vanaf 19u. De laatavondgasten die bv. enkel voor het dessert komen daar heb ik niet veel ervaring in. (vind dit nog altijd iets raars) Best eens aan je traiteur vragen hoe laat je dessert begint. Ik vermoed dan rond 23uur pas als je eerst 2 buffetten neemt.
groetjes, Carolina
|
|
Kristelle
|
6-9-2009 21:57:55
Ben er nog steeds niet uit, ofwel is het om half 10 beginnen met het stadhuis en om 10u de kerk ofwel is het om 12u het stadhuis en om 13u de kerk, wat dan leidt tot hongere gasten, vermits we daarna een receptie hebben voorzien en dan onmiddelijk aansluitend ons diner. Als we vroeg beginnen geniet ik meer van mijn kleed maar is ons feest misschien vroeger gedaan.. pfff dilemma
|
|
Kristelle
|
6-9-2009 22:45:22
Hoe later de avond, hoe beter mijn inspiratie word.
Dit is hoe we het gaan oplossen, zeg maar wat jullie ervan vinden:
+/- 10u30: Aankomst gasten bij ons thuis, dan kom ik ook te voorschijn met m'n kleedje :) Tegen 11u eten we was broodjes en drinken we al een glaasje.
12u/12u30: stadhuis
13u: kerkelijk huwelijk
14u: einde dienst + foto's en zo
daarna fotoreportage
Tegen 15u receptie
En zo gevolgd met het koud buffet, warm buffet en zo voort.
IS dit beter?
|
|
Carolina
1-8-2009
|
7-9-2009 17:55:45
Dan heb je wel héél weinig tijd om foto's te trekken. Als om 14u je mis gedaan is, ben je daar nog niet direct weg hoor. Daar ga je toch ook tijd voor moeten plannen. Zeker als je receptie om 15u begint. Hier moet je dan ook minimaal een kwartier vroeger zijn om je goed klaar te zetten enz. Dan heb je misschien nog maar een halfuurtje voor foto's. Wel wat weinig. Wij zijn daar toch echt wel 2 uur mee bezig geweest en dit was ook vlug vlug hoor. Niks gelanterfant. Wij hadden wel 3 locaties maar die lagen op amper 5 minuten met de wagen van elkaar.
Of je moet voor de middag je foto's gaan trekken. Maar dan loop je het risico dat je nog met een gespannen gezicht rondloopt. Bij ons zie je dit echt goed op de film. Onze gezichten voor de trouw of na de trouw. Heel raar, maar echt dag en nacht verschil. Alhoewel wij 's morgens thuis ook al wat foto's getrokken hadden met een brede glimlach. Zie je toch verschil in onze lach.
groetjes, Carolina
|
|
Kristelle
|
7-9-2009 18:59:52
Onze foto's worden gemaakt door de oom van mijn vriend, en aangezien we in een basiliek trouwen, en er een parkje rond zit gaan we daar wat foto's trekken, en dan nog op de plaats van de receptie enzo.
Dat is voor mij al voldoende :) zolang ik maar wat herinneringen heb, + wat er gefilmd zal worden. Dus daar maak ik me geen zorgen om.
groetjes
|
|
Inge
23-5-2009
|
7-9-2009 22:27:10
Hoi,
Bij ons in Hasselt ligt het stadhuis en de kerk ook dicht bij elkaar. Wij hadden onze huwelijksviering om 13u. De wettelijke trouw was om 12u15, maar dat loopt altijd wat uit, en we kregen daar ook een (1) glaasje te drinken. We hoorden de klokken al luiden toen we de auto's in stapten. We hadden het net zo goed te voet kunnen doen, zo dichtbij was de kerk, maar ik vond: als we toch die mooie auto's ter beschikking hebt, moet je ze gebruiken ook. :-)
Groetjes,
Inge 23 mei 2009
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|