Nu Online
Momenteel zijn er 295 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verwerken Kleingeld in Cadeau

6-9-2009 16:43:35
Hoi,

Binnen enkele weken trouwen een paar vrienden van ons en nu wilden we met een aantal mensen op een ludieke manier kleingeld ergens in verwerken. Nu kunnen we niet direct op haalbare ideeën komen, beton en kroonkurken hebben we al overwogen. Zijn er andere ideeën of ervaringen hiermee? Alle hulp is welkom.

Barbara
8-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1887

Stephanie
7-8-2010
 Meld misbruik6-9-2009 17:54:58

Hey,
Het leukste wat wij al gedaan hebben is:
- een rol plakband beetje bij beetje ontrollen, met kleingeld beplakken en terug op een bolletje doen! Héél leuk en niet al te vies!

- een heleboel ijsblokjesvormen vullen met kleingeld en een beetje water uiteraard, dan de diepvries binnen ;)

Als ik nog op ideetjes kom zal ik ze hier nog komen zetten!

Groetjes,
Stephanie
(07/08/2010)

mieke

Meld misbruik6-9-2009 18:00:19

Wij vinden het ook altijd leuker om "iets" te kunnen afgeven.
Al gedaan:
- Een schone buxus (zo'n bolletje): We hadden van allerlei briefjes (met wensen + biljetten) vlindertjes en hartjes gemaakt in origami en deze dan tussen de takjes van de buxus gestopt)
- een lege magnumfles gevuld met muntjes en opgerolde briefjes (echte en valse)
- een "zee" gemaakt van gekreukte 5eur biljetten en daar een koppel van die eendjes (bruidspaar) opgezet.

Als je zo'n dingen wat mooi inpakt, heb je al snel een imposant cadeau om af te geven :-D

KARIN
22-5-2010
 Meld misbruik6-9-2009 19:23:06

zwarte rietjes vullen met valse en echte briefjes van 5 euro en dan ook lege en deze in een grote vaas gevuld met veertjes..
Grtjs

Evie
31-7-2010
 Meld misbruik6-9-2009 20:15:35

Mijn zus heeft vorige week een kistje gekregen met een cijferslot. Hierbij waren opdrachten gegeven (bv; hoeveel kabouters staan er in het zwembad...) De juiste oplossing is de juiste combinatie.
Ook wel leuk.

Evelien
26-9-2009
 Meld misbruik6-9-2009 21:55:55

Wij zagen onlangs in een winkel kaarsen staan waarin muntjes verwerkt zaten. Dat was ook wel leuk.
Een voorbeeldje zie je op: www.acanthuskaarsen.be

Groetjes,
Evelien

Priska

Meld misbruik7-9-2009 11:01:10

1 tip,
geef ze zeker geen geldboom ofzo
dat schiet nogal makkelijk in de fik als het in de buurt van kaarsen komt en dan is al je geld opgebrand.
Een vriendin van me is een genie om kleingeld op grappige manieren te verwerken in cadeaus.

M'n schoonzus werkt in een reisbureau en voor hun trouw heeft m'n vriendin twee reisboeken volgeplakt met kleine centjes en briefjes van 5 euro(die zaten we in envelop) met zo'n plastificeerpapier erover.
Dus je kan misschien iets met het koppel hun job bedenken.

Bij een ander koppel heeft ze een gigantische vaas gekocht en laagjes van centjes,flubber (zo geleiachtig),centjes enzoverder gemaakt.
je kan het natuurlijk ook met zand doen,das minder plakkerig :)
Dat staat in dat koppel hun living.

Ik ben al benieuwd naar het cadeau dat m'n verloofde en ik van haar gaan krijgen op de trouw ^^

Groetjes Priska,
07-05-2010

T
1-5-2010
 Meld misbruik7-9-2009 14:52:36

Wij hebben 2 jaar geleden een kaars met muntjes gegeven aan een bevriend koppel dat trouwde. Achteraf hebben we te horen gekregen dat ze er veel werk aan gehad hebben om alles er 1 voor 1 uit te halen met een pincet! Aldus een geslaagd cadeau vonden wij!

Astrid
20-8-2010
 Meld misbruik7-9-2009 18:34:22

hey,

Ik zou geen beton met centjes doen, wij kennen iemand die dat gekregen had en heeft er zo goed als niets uitgekregen ,zonde van het geld en het koppel heeft er totaal geen plezier aan. Wij doen soms een visbokaal met goed gewassen muntjes van onder, steentjes erboven en dan 2 lieve goudvisjes erbij.

groetjes
astrid

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik7-9-2009 18:39:36

Hou er rekening mee dat je sinds kort moet betalen om dat kleingeld binnen te brengen in de bank!!!

Dat geld moet eerst opgestuurd worden naar de Nationale Bank waar het geteld wordt en wordt nagekeken of er geen oud Belgisch geld tussen zit (20 frank is bv. dezelfde grootte als €2) en dergelijke. Dan wordt dat teruggezonden naar de bank en dan pas ontvang je dat bedrag min de kosten op je rekening... Zonde!

Groetjes,

Véro

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik7-9-2009 20:00:08

Wij hebben niks moeten betalen. We hadden toch voor 675 euro aan klein geld. Record bank!

Enkele die we al hebben gezien:

In diervoeder. bv. een kruiwagen parkieten graan en hier kleingeld tussen. Afhankelijk van de huisdieren hé.

Zorg er wel voor dat het geld nog bruikbaar is. Met plakband volgeplakt geld wordt vaak geweigerd omdat er nog veel lijmresten ophangen.

Een maquette van het huis dat het trouwkoppel aan het zetten was. Dit vol PU schuim gespoten. Hierin zaten hinten in waardat het geld op hun bouw verstopt was. Op de bouw hadden ze namaakgeld verstopt met een briefje erbij dat het geld zal gestort worden. (Zorgen dat er niemand anders mee weg kan)

Een geldkistje met opdrachten om de cijfercombinatie te zoeken. Maar deze bruidegom had daar niet veel zin in en heeft het kistje gewoon open gebroken.

Een kaars met geld in. Maar dit koppel vindt het dan weer zonde om dat geld eraf te halen of de kaars te laten branden. Ze hadden liever gewoon het geld.

Ja niet iedereen is daar blij mee hé.

Mijn collega's hadden een hele opdracht voorzien. Zo werden wij op het feest op een stoel gezet. Onze schoenen moesten uit, kleed en broek omhoog, een grote plastiek om ons heen. Ze hadden een heel verhaal gemaakt. Zo kwamen ze met een zwembadje af. Onze voeten erin. Hier werd bier, champagne, cola, potgrond, kattenbakvulling, mosselschalen, bloemkolen, water en spaghetti ingegooid. Overal hadden ze wel een uitleg voor. Bv. Bart drinkt al eens graag een pintje, ik liever een cola, ook de poes mag niet vergeten worden,... Daarna een hoop kleingeld. Ik was al blij dat er ook euro's inzaten en niet enkel van die rosse. Van alles ongeveer evenveel stukken denk ik. 4 uur hebben we daar met 2 aan bezig geweest. Dan het wassen van geld nog niet bijgeteld. Het ergste was de kattenbakvulling (van den aldi) die erin zat. Dit was een serieus deeg geworden. Een voor een de mosselschalen leegscheppen en in de dikke pap geld zoeken. Vond het op't feest wel leuk. 's anderendaags iets minder om boven die stank te hangen. Maar het geld vinden maakte heel veel goed.

groetjes, Carolina

Wendy
12-6-2010
 Meld misbruik8-9-2009 13:19:06

Als je effectief de plakband wil gebruiken, kan je ook afplaktape voor schilderwerken gebruiken, daarvan zal je normaalgezien wel geen lijmresten hebben.

Wij hebben ooit nog een hele grote ijsblok gegeven, maar dat ging via iemand's werk die dat kon maken. Met vanbinnen een barbie en kenpop en dan al ons geld ertussen!

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik8-9-2009 13:43:41

Wij hebben onlangs 500 witte omslagen gekocht en het geld laten wisselen in briefjes van 5 euro. We hadden 300 euro geld te geven dus dat waren 60 gevulde omslagen en 440 lege. Dan alle omslagen in een grote postzak gedaan, verder nog aangevuld met papiersnippers.

Vettige troep of een geld-cadeau waar je nog uren werk aan hebt zou ik zelf ook niet zo graag krijgen. Vandaar dat we dit wel een leuk idee vonden.

Natalie
17-7-2010
 Meld misbruik9-9-2009 21:42:16

Lege melkflessen (plastic) uitspoelen en laten drogen. Ze dan vullen met munten, bloem, rijst, enz en die dan allemaal in een PMD-zak stoppen. Hilariteit alom!

Gitte
3-10-2009
 Meld misbruik16-9-2009 22:51:24

Hallo,

Deze komt van een collega en we hebben het zelf een tweetal weken geleden bij een andere collega gedaan:

Leeggoed verzamelen (of kopen...dat gaat sneller. Hoe meer flesjes en hoe minder bakken...hoe meer werk voor het koppel.
Ze moeten dan alles gaan inruilen alvorens ze hun centjes hebben.

Wij hadden heel het bruidspaar hun tuin vol gelegd, want als je het leeggoed meeneemt naar het feest, moet je er ook zeker van zijn dat ze het die avond eventueel nog kunnen vervoeren. Je hebt al snel wat bakken bij elkaar en die mensen hebben daar natuurlijk niet op gerekend...

Groeten,
Gitte

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...