Nu Online
Momenteel zijn er 620 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

1 of 2 recepties pffff probleem!

6-9-2009 19:29:11
Dag bruidjes & gommetjes,

Wij trouwen dus 17 Juli 2010 maar we zitten nu wel even met de handen in het haar voor de receptie. Normaal gezien worden er idd 2 recepties gegeven maar veel van ons volk die komt komen van heel ver & die kan je nu ma moeilijk gewoon laten komen voor ix te drinken & een hapje & weer voort?! :-s... Nu dachten we gewoon van 1 grote receptie te geven & dan blijven die gasten dan ook eten (wat idd wel een dure bedoening wordt want dan kom je met meer & meer volk) maar ik zie hier niet echt een andere oplossing in!

Groetjes,

Chantal
17/07/2010

Chantal
17-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 404

Petroeska
16-4-2010
 Meld misbruik6-9-2009 19:46:47

heykes

Bij ons idem. Ik ben van Westvlaanderen mijn vriend van het Leuvense. Daar als zijn familie, vrienden en ex-collega's langs ginder wonen en ge ze niet enkel en alleen kunt uitnodigen voor de receptie, hebben wij ze ook direct uitgenodigd voor het avondfeest. Inderdaad wel een dure bedoening,maarja. Denk zelfs dat velen de trip nie zouden maken als we ze enkel voor de receptie zouden vragen.

groetjes
Petroeska
16/04/2010

Elien
28-8-2010
 Meld misbruik6-9-2009 19:47:50

Beste,
Ik begrijp uw probleem... Sommige gevallen zijn nogal moeilijk en om daarom iedereen naar het avondfeest te vragen ik idd een héle dure kwestie.
Een eventuele oplossing kan zijn om uw gasten die van ver komen, uit te nodigen om het dessert (ev. buffet)en dansfeest bij te wonen. Meestal worden de gasten dan verwacht om 22u30 en kunnen ze de héle avond genieten van het feest. Voor jou heb je enkel de kost van het buffet en de drank nadien... wordt nu veel gedaan!

Groetjes
Elien

Chantal
17-7-2010
 Meld misbruik6-9-2009 21:34:14

@Petroeska: Ja tis echt nie makkelijk é meid! En idd dan zouden zeker & vast al veel mensen gewoon niet komen omdat ze dit te gek vinden om zo'n baan over & weer te gaan voor maar een uurtje. Kdenk echt dat we hier geen andere oplossing kunden op vinden!

@Elien: Ja daar heb ik ook al over nagedacht maar dan moeten de gasten nog zo laat komen van zo ver (das dan ook weer minder) maar heb er idd ook al mee in m'n hoofd gezeten om dit zo te doen.

Groetjes,

Chantal
17/07/2010

tami
26-6-2010
 Meld misbruik6-9-2009 22:10:08

Beste Chantal,

en een frietkraampje voor de laatavondgasten, is dat geen optie ? Dat hebben bruidjes hier al eerder gedaan (zie berichtjes van ca. 6 maanden terug).
Want ik weet echt niet of de mensen die van ver moeten komen, dit ook gaan doen (stel jezelf even de vraag of jij het zou doen in het omgekeerde geval)... Pakje friet blijft ondanks alles iets warms dat goed vult, hé :)

Groetjes

Petra
3-4-2010
 Meld misbruik7-9-2009 15:04:03

Hey,
wij zitten met ongeveer hetzelfde maar de afstand is mss wel iets kleinder.
maar ik denk toch als de mensen echt willen komen, dan zullen ze wel de moeite doen om de afstand te overbruggen. Zo zou ik toch denken. En als je eventueel toch die mensen iets wilt aanbieden, een andere datum voor een drink ofzo dicht bij hun?

Groetjes
Petra

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik7-9-2009 17:45:33

Wij hebben gewoon een avondfeest gegeven. Ik heb het uitgeteld gehad receptie + avondfeest. Maar dat scheelde bijna niks in prijs alles bijeen. Omdat je op de receptie voor de dichte familie ook betaalt + voor het feest nog eens, zokwam dit ook duur uit.
Kan je niet besparen op bv. je menu. bv. kip of parelhoen ipv dure noorse zalm ofzo.

Ik zie net dat je volgend jaar recht in het bouwverlof trouwt. Hou er rekening mee dat er dan veel meer mensen afhaken. Wij zijn 1 augustus getrouwd (laatste weekend bouwverlof). Van de 210 genodigden zijn er 60 afgevallen. Van die 60 zeker 50 omwille van hun reis. ofwel waren ze nog weg, of kwamen 's avonds of 's anderendaags pas thuis. Minder leuk maar scheelt ook wel in de prijs van je feest.

groetjes, Carolina

Carolien
14-5-2011
 Meld misbruik7-9-2009 18:30:39

Wij hebben ook hetzelfde probleem. Er komen mensen vanuit 3 verschillende richtingen. Wij vragen ze dan ook ineens voor het avondfeest en maken er een walking dinner van. Het komt inderdaad heel duur uit, maar je hebt geen receptie dan.En dat scheelt ook wel (een beetje)

Succes met jullie keuzes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik7-9-2009 18:35:41

Wij zijn op vrijdag getrouwd (voor de wet + kerk + avond- en dansfeest). Onze receptie was echter op zondag! Eerder zoals een babyborrel, want die duurde van 14u-17u. 3 uur de tijd om met mensen te praten, hapjes te eten en wat te drinken. Zo konden wij ook meer genieten van onze receptie en konden we met iedereen een praatje doen! Anders is een receptie inderdaad een uurtje, dus tegen dat je iedereen een hand hebt gegeven om hen te verwelkomen, mag je de eersten alweer een hand geven omdat ze weer weggaan... en op het einde van de rit heb je nog met niemand kunnen praten.
Dus misschien is dit dan een optie? Uiteraard hadden wij terug onze trouwkledij aan! Wij hebben dus 2x kunnen genieten!
Aangezien er ook een zaterdag tussenzat, konden wij nog goed uitrusten.

Groetjes,

Véro

lotje
30-5-2009
 Meld misbruik8-9-2009 14:34:54

Wij hebben 2 recepties gegeven. Voor die eerste receptie moesten er ook heel wat mensen van redelijk ver komen. Daarom hebben wij geopteerd voor een VIP receptie van 2u. Dat betekende een heel uitgebreide receptie met standjes, meer een walking dinner. Hierdoor zijn de mensen eigenlijk naar huis gegaan met een voldaan gevoel. Sommige hadden zelfs restaurant gereserveerd voor erna, maar hebben dat afgebeld omdat ze al vol zaten. Op die manier was een wel een dankbare receptie voor de verre gasten. Oké het valt duurder uit dan een gewone receptie, maar als je al die mensen naar je avondfeest moet laten komen, wordt het nog duurder.

Chantal
17-7-2010
 Meld misbruik8-9-2009 20:08:21

@Tami: Dit vind ik idd ook wel ix super leuk zo'n frietkraampje maar volgens mij doet onze feestzaal dit niet echt dus terug probleem maar toch bedankt voor de tip meid!x

@Petra: Ik denk dat de meeste bij ons daar echt nie de moeite voor willen doen (ze moeten zo ver rijd gewoon voor een glas en een envelopje af te geven & dan nog is terug rijden) kdenk dat vele al zouden zeggen van we komen niet. Dat hangt af van hoe die persoon natuurlijk in elkaar zit é.x

Chantal
17-7-2010
 Meld misbruik8-9-2009 20:29:30

@Carolina: We zullen wss gewoon voor iedereen een groot avondfeest houden en receptie. Kdenk niet dat hier een andere mogelijkheid is maar je hebt gelijk in wat je zegt.x

@Carolien: Ja het is soms heel moeilijk é meid! Zeker als familie soms zo ver woont en je kan ze ma moeilijk uitsluiten é! We doen het dan liever idd ook zo gewoon iedereen uitnodigen. Dan valt ons zeker nix te verwijten.x

Chantal
17-7-2010
 Meld misbruik8-9-2009 20:32:15

@Véronique: Dit is ook wel een leuk idee dat je daar zegt! En idd je kan dan 2x je trouwkledij aandoen das ook super ;-) bedankt voor de tip!x

@Lotje: Dat vind ik ook wel goed. Ik zou eens moeten navragen of ze dit ook bij ons doen in onze feestzaal en de genodigden hebben dan idd ook iets gegeten en zijn idd niet voor nix gekomen! Ook heel leuk idee!x

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...