Terug naar overzicht
Wel een creatief brein achter een huwelijk is altijd mooi meegenomen en hoe orgineler het huwelijk hoe beter het in de smaak valt bij de vrienden en familie. Denk vooral aan een leuk thema en probeer daarop in te spelen. Bijvoorbeeld zoek een hobby of iets dat jullie beiden aanspreekt. Houden jullie van reizen. Doe dan een reisthema en maak jullie invitaties in de vorm van vliegtuigticketten waarbij de locatie uiteindelijk de feestlocatie is enz
Bedenk een creatief bedankgeschenkje. Dat valt ook altijd in de smaak. Wij hadden kleine take-away doosjes gekocht met daaraan een gelukspoppetje vastgemaakt en er zaten van die chinese gelukskoekjes in. De teksten in de koekjes hebben we zelf gekozen (gaan over trouwen en liefde). Die geschenkjes hebben we tussen het hoofdgerecht en het dessertbuffet persoonlijk aan de gasten overhandigd zodat we er zeker van zouden zijn dat we op zijn minst toch eventjes met iedereen gebabbeld zouden hebben. Dat vonden veel mensen een goed idee.
mijn nicht is onlangs getrouwd, en daar werd de stoelendans gedaan met 12 personen (iedere persoon stelde een bepaalde maand voor van het jaar), telkens iemand af viel moest die een papiertje trekken uit een mand en voor de hele zaal voorlezen wat ie moest doen voor het koppel. ik geef een vb. : mijn man was afgevallen, hij trok een kaartje met de tekst 'voorzie op 6 december een sinterklaasontbijt voor het koppel'. Er was iemand die bijvoorbeeld in de maand oktober de auto moest wassen voor het koppel... en zo ging dat voor alle maanden tot ze één jaar getrouwd zijn. De sfeer zat er ook meteen goed in!