Nu Online
Momenteel zijn er 243 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitnodiging: hoe vermelden minder uitgebreid buffet!

8-9-2009 11:00:39
Hey allemaal,

Wij trouwen volgend jaar, maar doen het niet met een heel uitgebreid klassiek buffet. De formule die wij kiezen wordt trouwfuif genoemd in de feestzaal waar wij het doen. wij hebben een buffet dat bestaat uit: soep (waarschijnlijk nemen we dit extra), ribbekes, videe, spaghetti, lasagne, broodjes,frietkraampje enz... en dessertbuffet (dit nemen we ook extra erbij).In de feestzaal waar wij het doen vroegen ze om dit op uitnodiging te vermelden, anders verwachten mensen vaak misschien meer, wat zou ik nu op uitnodiging vermelden? De feestzaal gaf als vb een hapje en drankje, maar ik vind dit eigenlijk wel veel uitgebreider dan een hapje, wat denken jullie? We hebben ons al suf gepiekerd hierover. Hopelijk hebben jullie tips voor mij!

groetjes ellen

Ellen
26-6-2010
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 938

valerie
24-7-2010
 Meld misbruik8-9-2009 11:06:56

Ik zou het denk ik niet vermelden omdat ik vind dat er toch redelijk wat keuze aan eten zal zijn... Volgens mij zullen ze met soep, een spaghetti/lasagna,... en dan nog dessert niet met honger naar huis gaan.

Anders eten de gasten op voorhand misschien al te veel thuis zodat ze op het feest helemaal geen honger meer hebben en dat zou toch jammer zijn.

Alé dat is mijn mening.

Groetjes

Valerie

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik8-9-2009 11:10:13

Met alles dat je hier opsomt, lijkt het mij wel dat de mensen een volwaardige maaltijd krijgen... Ik zie dan ook niet direct het nut ervan in om je suf te piekeren over hoe je dat kan aanbrengen...
Wil je dat echt graag doen, dan zou je iets kunnen zeggen over 'traktaties van bij ons' of 'proevertjes van Vlaamse kost'
Lasagne en vidée is toch ook een beetje van bij ons he. ;)

Els
17-7-2010
 Meld misbruik8-9-2009 12:35:24

iets a la 'assortiment/buffet van verschillende snacks'?

Ellen
26-6-2010
 Meld misbruik8-9-2009 13:14:29

Merci allemaal al voor jullie reacties en tips. Ik had gedacht om op de uitnodiging te zetten: jullie zijn uitgenodigd op ons eet-en dansfeest, wat vinden jullie hiervan?
groetjes ellen!

An
10-10-2009
 Meld misbruik8-9-2009 14:24:31

hapje tapje klinkt ook altijd leuk

tami
26-6-2010
 Meld misbruik8-9-2009 15:53:11

Hallo Ellen,

ik zou toch goed duidelijk maken dat men warm kan eten. Je kan het een "warme hapjescarrousel" noemen bv. zodat men weet dat er niet zo stevig gegeten hoeft te worden alvorens naar het feest te komen.
Op je uitnodigingen dan bv.: "Wij nodigen U van harte uit op onze warme hapjescarrousel, gevolgd door het dansfeest."
Is maar een ideetje...
Groetjes

Sophie

Meld misbruik8-9-2009 16:20:43

hey Ellen

Ik vind jouw idee een heel goed idee. Ik zou het ook zo doen. Je zult de mensen geen idee geven dat het een klassieke maaltijd is en dat het ook meer is dan een hapje.

DOEN!

ann

Meld misbruik9-9-2009 12:57:38

Hallo,
Leuk idee. Wij zijn ook op zoek naar een budgetvriendelijk feest. Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen op hoeveel je per persoon dan mag rekenen?
Wij zoeken iets in Antwerpen, is de zaal in de buurt?
Groetjes

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik9-9-2009 16:16:39

Hey Ellen,
Ik zou er eerlijk gezegd ook niets van vermelden. Voor die feestzaal is dit menu misschien iets minder uitgebreid, maar ik heb toch de indruk dat jullie gasten genoeg gegeten zullen hebben als ze naar huis gaan!

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik9-9-2009 16:50:44

@Ann Zulk een formule kan je vinden bij het Hof van Aragon (Lier) en bij het Huis van Dijck doen ze ook 'feestformules'.

Groetjes

Ellen
26-6-2010
 Meld misbruik10-9-2009 9:04:22

Merci allemaal voor jullie reacties,
maar ik denk dat ik toch eet-en dansfeest erop ga zetten! Want we hebben er al vaker trouwfeesten gehad in de familie en die waren allemaal heel uitgebreid, dus dan weten ze een beetje waaraan ze zich kunnen verwachten. Ann, anders moet je je emailadres even geven, dan kan ik het via mail doorsturen, is in het molenhof in ravels! groetjes ellen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...