TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
rebekka
20-3-2010
|
11-9-2009 21:08:59
Hey,
Wij trouwen op 17 april 2010 en wij zijn ook volop bezig met sparen. Maar op 8 maandjes kunnen jullie toch al wat bijeensparen. Ik spaar al mijn 2 euro stukken en halve euro's. Ik zou dan ongeveer 600 euro gespaard hebben voor mijn trouw. Dat is nu niet zoveel, maar je kan er wel bv een groot deel van je fotograaf of receptie mee betalen. Voor de rest alle maanden een automatische spaaroverdracht naar mijn spaarrekening. Ik probeer elke maand iets uit te geven voor mijn trouw: deze maand was het nu het voorschot voor onze feestzaal. Vorige maand, materiaal gekocht voor menukaartjes en naamkaartjes. En in juli heb ik mijn trouwkleed gekocht. Voor de rest proberen we wat creatief te zijn, zodat we niet teveel moeten uitgeven. Het voornaamste is toch dat de zaal in orde is en dat de bruid en bruidegom er goed uitzien. Trouwen mag geen financiele aderlating zijn. Ja het zijn wel eenvoudige tips, maar ik hoop dat je er wat mee bent.
Veel succes nog
|
|
franka
10-7-2010
|
11-9-2009 21:34:11
moet ook nog veel sparen trouw op 3juli 2010 ik ben alleen nu al aan het kopen zoals de kaartjes en dan de volgende maand mijn trouwjurk mijn moeder betaald wel de helft maar toch en probeer elke maand 100 euro appart te zetten en dan heb je ook al wat en mijn vriend doet dat ook hoop dat het lukt ben ook wel bensuwd dat ik het niet haal maar positief blijven dat komt wel goed groetjes franka
|
|
Tine
28-8-2010
|
11-9-2009 22:13:34
Hey Ellen,
Mijn vriend en ik hebben ook besloten alles zelf te betalen en hebben afgesproken elk elke maand 200EUR te storten op een speciaal geopende rekening. Wij zijn ook aan het bouwen en hebben dus zeker geen geld teveel, maar op deze manier (en met in ons achterhoofd dat we een deel van het geld wel 'recuperen' als cadeau van de gasten) zal het ons wel lukken.
Veel succes met de voorbereidingen! Tine 28/08/2010
|
|
Carolina
1-8-2009
|
12-9-2009 0:04:14
Als je kunt, zou ik toch sponsors zoeken hoor. (hangt er ook wel van af hoe bemiddeld je ouders of schoonouders zijn, ze moeten wel geven wat ze willen of kunnen geven) Wij hebben er ook gezocht maar hebben toch onze eigen goesting gedaan. We hebben ook nog wel een deel zelf betaalt. We hebben ze er wel regelmatig bij betrokken maar meer gezegd wat we gedaan hadden. Dus achteraf... maar ze hadden het gevoel dat ze er bij betrokken waren. We hebben wel geen dingen opgedrongen. Zo hebben we de suite laten doen van kleding. We hebben gewoon fatsoenlijke kleren gevraagd, wat ook logisch is. Met het geld van onze sponsors, het voorhuwelijkssparen en het geld dat we gekregen hebben als kado hebben we eigenlijk bijna niks meer zelf moeten betalen. Dus toch proberen hoor. Je trouwt niet voor het geld maar eerlijk gezegd ben ik toch blij dat het ons niet te veel heeft gekost. Nu kunnen we ons geld nog verder in ons huis steken ipv nul terug te beginnen sparen.
groetjes, Carolina
|
|
Evi
15-5-2010
|
12-9-2009 8:15:16
Hey,
wij trouwen ook op 15 mei! Hoe staat het met jullie planning? Ook wij betalen alles zelf. We hebben pas beslist om te trouwen als we genoeg gespaard hadden en het geld op onze rekening hadden staan (dat was de voorwaarden). Om nadien dan niet voor verrassingen te komen staan! Ik denk wel als je een doel in je hoofd hebt, dat je veel beter kan sparen omdat je weet waarom je spaart en waarom je mss dingen laat.
Groetjes, Evi
|
|
shana
19-2-2010
|
12-9-2009 9:09:40
hey,
ook wij trouwen binnekort, 19 februari 2010. En ook wij betalen alles zelf, en moeten hiervoor ook sparen. Ik heb zo alle vaste kosten opgeschreven en zie wat we overhouden en wij kunnen hier een flinke som van sparen. Ook ben ik in bijberoep en dit helpt ook een flink deel, dit zet ik allemaal opzij en als ik het dan nodig zou hebben, gebruik ik dit mee. Je mag me gerust ne keer mailen, dan leg ik het bijberoep even uit. Dit helpt me enorm op het moment! En ik heb echt onze trouw als doel en het sparen lukt mij echt keigoed! Men trouwkleed heb ik al, mijn mama heeft de helft betaald, maar voor de rest wil ik niet dat mijn moeder of mijn schoonouders iets zouden betalen. We kunnen het zo ook en inderdaad wat verspreiden, de een maand dit, zo heb ik al schotels gekocht in AVA (omdat we onze zaal enzo zelf doen) binnen 3 weken gaan we naar de trouwbeurs, dan kunnen we gaan zien voor de ringen... dan gaan we naar de pastoor, en ik hou ook mijn 2euro, 1euro en 50 centjes bij, heb hiermee al bijna 80euro, beter iets dan niets. Mijn fotograaf krijg ik aan 250euro, omdat ik hem ken, ceremoniemeester hebben we niet, en van vervoer ben ik nog aan het twijfelen, koets met paarden of gewoon iemand dat we kennen laten rijden...
Ellen, je kan me bereiken op : shana.deloose@hotmail.com
|
|
Daisy
25-9-2009
|
12-9-2009 16:17:52
hallo,
wij trouwen al binnen 13 dagen. we hebben een jaar geleden beslist dat we gingen trouwen. eerst hebben we een huisje gekocht , dus veel spaarcenten waren er niet meer over. toen we beslist hebben van te trouwen hebben we elke maand 500 euro gespaard , zonder moeite te moeten doen hé. we hebben dan ook alle extra's die we kregen opzij gezet , vakantiegeld , eindejaarspremie , terugtrekken van de belastingen. we hebben nu al 10000 euro gespaard. we hebben zelfs nog over want het zou op 7500 euro komen. wij wouden er ook geen kater aan overhouden. een paar maand geleden kregen we dan van mijn schoonouders een bedrag van 8600 euro op de rekening gestort. dus voor onze trouw moeten we zelf niet aan onze spaarcenten zitten en dan hebben we zelfs nog niet aan de centen van de gasten gedacht. dus , als je wilt , kan het wel hoor.
groetjes Daisy nog 13 dagen
|
|
lindsy
4-6-2010
|
12-9-2009 18:20:25
Hallo
Wij trouwen op 4 juni 2010. Wij moeten alles zelf betalen, aangezien wij al een tijdje samen wonen. Wij sparen maandelijk 550 euro en houden ook alle extra's zoals vakantiegeld enzo opzij. Al bij al lukt dit goed hoor! En zeker als je een bepaald doel voor ogen hebt! Ondertussen hebben wij alle geraamde kosten voor het huwelijk reeds bijeengespaard en dat geeft echt wel een tof gevoel! Ik zou bv niet afhankelijk willen zijn van de giften op het feest. Veel succes en je komt er zeker wel!
|
|
patricia
26-7-2008
|
13-9-2009 19:00:09
Hey,
Ik moet zelf niet meer sparen want wij zijn vorig jaar getrouwd; Maar er zijn wel bepaalde dingen waar je op kan besparen. Bijvoorbeeld: vervoer(wij hadden enkel een auto voor ons en de rest van de suite kwam met eigen vervoer. We hadden voor iedereen een bedankingscadeautje voorzien en die hadden we zelf gemaakt. Bedankingskaartjes hadden we via extrafilm laten maken (waren trouwens zeer mooi!) die toch wel vrij goedkoop zijn met hun foto's.In die dingen kan je zeker besparen. Daarom veel prijzen vergelijken. Veel succes, Patsy
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|