Nu Online
Momenteel zijn er 670 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tekst uitnodiging: commentaren en adviezen?

13-9-2009 13:52:57
Hallo iedereen,

We moeten dringend aan onze uitnodigingen beginnen en daarom heb ik zonet een tekstje in elkaar gepuzzeld. Omdat we niet zo veel plaats hebben op de uitnodiging, heb ik besloten het vrij basic te houden.

Op de voorkant staat in het groot: X en Y trouwen op (datum).

Binnenkant: links alle praktische gegevens
-adressen ouders en grootouders (één grootmoeder wou er per se bij op, dus de anderen dan ook natuurlijk ;)
-feestadres
-ons adres

Rechts staat dan volgende tekst:

een toevallige ontmoeting?
liefde op het eerste gezicht?
het resultaat:

X & Y

trouwen op (datum)!

Wij zouden graag hebben dat je erbij kan zijn wanneer we elkaar eeuwige trouw beloven. Daarom verwelkomen we je van harte op onze viering om 17.00u in zaal D.

Vanaf 18.00 nodigen we je uit om samen het eerste glas te heffen, waarna het avondfeest volop kan losbarsten!

Graag een seintje vóór (datum), ook als je er niet bij kan zijn:
e-mailadres of gsm-nr

Cadeautip: symbool van een envelopje en rekeningnr.

We gaan voor de je-vorm omdat er eigenlijk geen vage kennissen tussenzitten, allemaal mensen die we goed kennen. "Je" kan ook als "jullie" worden gelezen vind ik...
Omdat dan ook iedereen op het avondfeest is uitgenodigd, hebben we geen apart kaartje nodig voor de receptie etc. Ook het stadhuis vermelden we niet omdat we daar enkel de naaste familie verwachten.

Voila, wat vinden jullie ervan? Alle reacties zijn welkom :)

Alvast bedankt en groetjes,
Nicky

Nicky
28-11-2009
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1066

Kim
14-5-2010
 Meld misbruik13-9-2009 16:05:32

Hoi,
de zin; Wij zouden graag hebben dat je erbij kan zijn wanneer we elkaar eeuwige trouw beloven., vind ik niet zo soepel lopen. Persoonlijk zou ik er iets van maken als: Wij zouden het fijn vinden als je erbij bent wanneer we elkaar eeuwige trouw beloven.

Verder prima tekst.
succes ermee!

Sara
1-8-2009
 Meld misbruik14-9-2009 8:52:47

Als ik de tekst lees maak ik er uit op dat de gasten niets te eten krijgen, is dit de bedoeling?

Nicky
28-11-2009
 Meld misbruik14-9-2009 9:03:22

@Kim: Dat klinkt inderdaad vlotter, bedankt voor de suggestie!
@Sara: Ik dacht dat bij een avondfeest ook altijd eten en drinken zijn inbegrepen. Moet je dat expliciet vermelden?

Sara
1-8-2009
 Meld misbruik14-9-2009 11:38:04

Nu lijkt het dat het feest start na het heffen van het glas.

Bij ons stond er iets in de aard van het diner met aansluitend avondfeest.
Weet het niet meer exact.

Als ik jouw tekstje lees beschouw ik avondfeest als dansfeest (dus zonder eten)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-9-2009 19:38:19

'losbarsten' gebruik je eerder voor een dansfeest dan voor een avondfeest, vandaar de verwarring... Een avondfeest verloopt normaal gezien nog rustig en na de openingsdans kan het feest 'losbarsten! ;-)

Groetjes,

Véro

Nicky
28-11-2009
 Meld misbruik15-9-2009 10:10:49

Ja, ik ga dan zien dat ik het diner toch maar vermeld, om alle verwarring te voorkomen...
Dankuwel allemaal!

Nicky

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...