Terug naar overzicht
Hallo Mandy.Hier ligt onze kerk ook vast van deze zaterdag!Hebben ook veel uitleg gekregen van onze deken. Heleboel voorbeelden meegekregen van teksten enz. Mijn verloofde is ook meer te vinden voor een gebedsdienst omdat bij ons een eucharistieviering met kerkgerichte liedjes moet zijn.We moeten ook op een bezinningsdag. Gelukkig staat er een zondag bij want anders zou het ook niet gaan voor men verloofde. Hij is vrachtwagenchauffeur en is savonds bijna nooit thuis ofwel heel laat. Maar ja je bent wel verplicht hé om die dag te volgen, want anders kan je niet in ondertrouw.Ga hier ook stilletjes aan beginnen aan ons misboekje.Groetjes Keshia17/07/2010
HeyEven een stoeme vraag, wat is het verschil tussen eucharistieviering en een gebedsviering? en hoe lang duurt een gebedsviering?Groetjes
hallo, ik moet nog op een toestemming krijgen van de parochie bij ons (omdat we in een andere parochie willen trouwen).heb al 2 keer gebeld en da duurt nu 5weken voor een papier zeg. dan kan ik pas afspraak maken met onze deken. waar trouwen jullie? ik zou zo een bezinningsdag eigenlijk niet zien zitten maar ja. groetjes
@ Claudia: wij trouwen voor de wet in het stadhuis van Gent.En voor de kerk hier bij ons in Oostakker. Is maar 1 km van ons huis, dus is echt wel handig!Die bezinningsdag staan wij ook niet 100% achter maarja... We hebben het dan maar gehad hé... En de Deken zei dat je daar ook uitleg krijgt over het misboekje enzo... We zullen wel zien! Eerst kijken of mijn ventje één van die 2 data kan!
@ Hoi Yee: een gebedsviering is zonder tafeldienst (dus zonder het eucharistisch gebed en de communie enzo)Een gebedsviering is volgens onze Deken 10 min korter dan een eucharistieviering. Buiten de communie is dit volledig hetzelfde!Hopelijk snap je mijn uitleg een beetje ;-)!
@ Keshia: Wanneer moeten jullie op bezinningsdag? Wij ofwel eind januari ofwel eind februari!Heb net al enkele mooie teksten gevonden voor in het misboekje! Maar ga mij daar later eens op't gemak met bezig houden!Waar trouwen jullie?
Hallo.Wij kunnen ofwel 11 december, 28 februari of 21 april gaan. Wij nemen 28 februari omdat dat de enige zondag is.Wij trouwen voor de wet in Maldegem en voor de kerk in Adegem. Niet zover van jullie dus.Heb inderdaad ook al mooie teksten gevonden. Ga mij daar vanaf volgende week s mee bezig houden!Groetjes Keshia