Nu Online
Momenteel zijn er 629 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerkelijk huwelijk staat vast !!!

13-9-2009 21:13:11
We hadden daarnet onze afspraak met de Deken en alles is goed verlopen!
(Al eens een afspraak gehad waarbij blijkbaar een communicatie probleem is geweest, wij stonden voor zijn deur maar er was niemand thuis...)
Deze keer zat de communicatie goed en was er effectief een afspraak !
Veel uitleg gekregen. Heb ook al meegekregen wat er in een misboekje moet vermeld staan...
Moeten enkel nog kiezen tussen een eucharistieviering of een gebedsviering.
Denk dat mijn ventje eerder voor de gebedsviering zal kiezen !
Hij zei dat je 55 min mag rekenen voor een eucharistieviering. Dus daar ben ik ondertussen ook wijzer uit geworden, kan ik stilletjes aan beginnen sleutelen aan onze dagplanning.
Als voorlopig uur heeft hij genoteerd 14 u, 14u30.

We moeten wel een bezinningsdag doen (ziet mijn ventje minder goed zitten, hihi) maar is pas in januari of februari. Maar moet nog eens kijken of we wel kunnen met mijn ventje zijn werk.

Momenteel is het nog €200 maar vanaf januari zal het waarschijnlijk €230 worden.
Voor de viering zijn we redelijk vrij. De Deken wil het zelf niet te stijf, maar hangt er natuurlijk ook af of ze tegen april al een priester hebben voor hier bij ons in de kerk! We zullen zien!

Dus nu kan ik stilaan beginnen met ons misboekje op te maken...

Mandy
10/04/2010

Mandy
10-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 540

Keshia
26-5-2018
 Meld misbruik14-9-2009 14:08:16

Hallo Mandy.

Hier ligt onze kerk ook vast van deze zaterdag!

Hebben ook veel uitleg gekregen van onze deken. Heleboel voorbeelden meegekregen van teksten enz. Mijn verloofde is ook meer te vinden voor een gebedsdienst omdat bij ons een eucharistieviering met kerkgerichte liedjes moet zijn.

We moeten ook op een bezinningsdag. Gelukkig staat er een zondag bij want anders zou het ook niet gaan voor men verloofde. Hij is vrachtwagenchauffeur en is savonds bijna nooit thuis ofwel heel laat. Maar ja je bent wel verplicht hé om die dag te volgen, want anders kan je niet in ondertrouw.

Ga hier ook stilletjes aan beginnen aan ons misboekje.

Groetjes Keshia
17/07/2010

Hoi Yee

Meld misbruik14-9-2009 15:38:06

Hey

Even een stoeme vraag, wat is het verschil tussen eucharistieviering en een gebedsviering? en hoe lang duurt een gebedsviering?

Groetjes

claudia

Meld misbruik14-9-2009 18:45:44

hallo,
ik moet nog op een toestemming krijgen van de parochie bij ons (omdat we in een andere parochie willen trouwen).
heb al 2 keer gebeld en da duurt nu 5weken voor een papier zeg. dan kan ik pas afspraak maken met onze deken.
waar trouwen jullie? ik zou zo een bezinningsdag eigenlijk niet zien zitten maar ja.

groetjes

Mandy
10-4-2010
 Meld misbruik14-9-2009 18:49:09

@ Claudia: wij trouwen voor de wet in het stadhuis van Gent.
En voor de kerk hier bij ons in Oostakker. Is maar 1 km van ons huis, dus is echt wel handig!

Die bezinningsdag staan wij ook niet 100% achter maarja... We hebben het dan maar gehad hé... En de Deken zei dat je daar ook uitleg krijgt over het misboekje enzo... We zullen wel zien! Eerst kijken of mijn ventje één van die 2 data kan!

Mandy
10-4-2010
 Meld misbruik14-9-2009 18:50:47

@ Hoi Yee: een gebedsviering is zonder tafeldienst (dus zonder het eucharistisch gebed en de communie enzo)

Een gebedsviering is volgens onze Deken 10 min korter dan een eucharistieviering. Buiten de communie is dit volledig hetzelfde!

Hopelijk snap je mijn uitleg een beetje ;-)!

Mandy
10-4-2010
 Meld misbruik14-9-2009 18:52:06

@ Keshia: Wanneer moeten jullie op bezinningsdag? Wij ofwel eind januari ofwel eind februari!

Heb net al enkele mooie teksten gevonden voor in het misboekje! Maar ga mij daar later eens op't gemak met bezig houden!

Waar trouwen jullie?

Keshia
26-5-2018
 Meld misbruik15-9-2009 15:12:47

Hallo.

Wij kunnen ofwel 11 december, 28 februari of 21 april gaan. Wij nemen 28 februari omdat dat de enige zondag is.

Wij trouwen voor de wet in Maldegem en voor de kerk in Adegem. Niet zover van jullie dus.

Heb inderdaad ook al mooie teksten gevonden. Ga mij daar vanaf volgende week s mee bezig houden!

Groetjes Keshia

Keshia
26-5-2018
 Meld misbruik15-9-2009 15:12:48

Hallo.

Wij kunnen ofwel 11 december, 28 februari of 21 april gaan. Wij nemen 28 februari omdat dat de enige zondag is.

Wij trouwen voor de wet in Maldegem en voor de kerk in Adegem. Niet zover van jullie dus.

Heb inderdaad ook al mooie teksten gevonden. Ga mij daar vanaf volgende week s mee bezig houden!

Groetjes Keshia

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info