Nu Online
Momenteel zijn er 287 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen op vrijdag 14mei 2010

13-9-2009 21:24:52
hey!

Wij denken eraan om op vrijdag 14 mei 2010 te trouwen. Dit is de dag na hemelvaart, dus een verlofdag (donderdag 13 mei 2010).
Mijn ouders komen nu met het argument dat er dan veeeeeel mensen op verlengd weekend zullen zijn en dus niet naar onze trouw zullen kunnen komen.
Mijn vriend en ik denken dat dit nogal zal meevallen, en dat dit in juli of augustus ook zo kan zijn, en als we het lang genoeg op voorhand laten weten kunnen de mensen toch kiezen of ze willen komen of liever op verlengd weekend gaan...
Wat denken jullie van deze datum?

Annelies
27-2-2010
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 956

eline
14-5-2010
 Meld misbruik13-9-2009 21:30:13

Hallo,

wij trouwen ook deze dag! Ik probeer het ook aan zoveel mogelijk genodigden te vertellen, zodat ze geen weekendjes plannen. Wij zien er dus geen problemen in. Ik vind het zelfs fijn dat het een verlengd weekend is!

Veel succes!

KARIN
22-5-2010
 Meld misbruik13-9-2009 21:38:28

Best eerst even checken of jullie gemeentehuis niet ook de brug maken want anders kunnen jullie die dag sowieso niet trouwen, en als je dat op tijd laat weten aan de mensen zullen ze wel komen...
Grtjs
Wij trouwen 22 mei is weekend erna (pinksterweekend)...

tami
26-6-2010
 Meld misbruik13-9-2009 21:45:23

Beste Annelies,

ik wil echt geen domper op de feestvreugde zetten maar de mensen vertrekken zo graag op lang weekend -een Belg zit nu eenmaal zo in elkaar- dus een aantal gasten zal idd misschien niet vertrekken maar ik vrees dat je toch veel annulaties zou kunnen krijgen...
Ik zou er goed over nadenken want ook al zeggen mensen eerst dat ze komen, ze veranderen jammer genoeg even snel van gedachten van zodra ze de kans schoon zien.
Je zou versteld staan.
Maar goed, de keuze blijft aan jullie uiteindelijk.
Groetjes

Sara
14-5-2010
 Meld misbruik13-9-2009 22:07:18

Wij trouwen ook op 14 mei 2010!!! En de mensen die we het al hebben laten weten, reageerden allemaal heel positief! Ik vind het leuk om op vrijdag te trouwen en vele gasten moeten geen extra dag verlof nemen omdat ze sowieso de brug maken! Het gemeentehuis was bij ons geen probleem.

Groetjes,

Sara

Annelies
27-2-2010
 Meld misbruik13-9-2009 22:21:49

hey allemaal!
Ik vind het heel leuk om al zo snel zoveel reacties te krijgen!
Mijn vriend en ik vinden het ook leuk dat we dan donderdag sowieso ook al verlof hebben, dan kunnen we ons in alle rust voorbereiden...
Morgen hebben we een etentje bij mij ouders thuis om alles nog is te 'bespreken'. Uiteindelijk zou het toch onze keuze moeten zijn...
Wij zouden al enkele maanden voordien voor de wet willen trouwen, dus daarmee moeten we geen rekening houden.
Mijn vriend gaat morgen met de priester contact opnemen om te informeren of het voor de kerk een probleem zou zijn.
Zo kunnen we goed voorbereid naar mijn ouders gaan :)

Inge
23-5-2009
 Meld misbruik13-9-2009 22:27:54

Hoi,

Wij zijn dit jaar getrouwd in het weekend van Hemelvaart, op zaterdag dan wel. We hebben wel wat afzeggingen gehad, maar die hadden eerder te maken met het bekervoetbal :-(.

Er zullen altijd mensen zijn die afzeggen, maar bij ons was het echt een minderheid die op verlengd weekend was.

Ik hoop dat ik je wat geholpen heb!

Veel plezier nog met de voorbereidingen, geniet er van!

Groetjes,
Inge

T
1-5-2010
 Meld misbruik14-9-2009 8:39:11

Wij gaan trouwen op 1 mei 2010, ook een verlengd weekend voor sommigen. En wij denken dat dit juist een voordeel is, er zullen juist wél meer mensen aanwezig kunnen zijn (denken wij).

Annemie
8-5-2010
 Meld misbruik14-9-2009 9:04:25

Hoi
Een collega van mij is dit jaar in mei in een verlengd weekend getrouwd. Verschillende genodigden zijn niet gekomen want gingen inderdaad een weekendje weg. Voor veel mensen zijn die (weinige)verlengde weekends de enige kans om tussendoor eens weg te gaan.
Ik heb hier zelf ook aan gedacht om mijn datum te kiezen, daarom heb ik 8 mei 2010 gekozen, net niet in het verlengde weekend.

Groetjes

Evi
15-5-2010
 Meld misbruik14-9-2009 9:24:50

Hey,

wij trouwen 15 mei 2010, dus ook in het verlengde weekend. We hebben het aan zoveel mogelijk mensen al verteld. En ik denk dat de mensen die écht willen aanwezig zijn en die het waard vinden, zeker hun weekend zullen vrij houden! Misschien dat een aantal mensen wel afzeggen, maar dat heb je zoiezo wel, om verschillende redenen!

Groetjes,
Evi

Petra
3-4-2010
 Meld misbruik14-9-2009 10:24:13

Hey,
wij trouwen de zaterdag voor pasen. (3 april)
Dus in de paasvakantie, maar voor ons heeft dit een betekenis. Mijn broer was dan ook van plan om met vakantie weg te gaan maar heeft dit zonder mopperen en zelfs met veel enthousiasme aan de kant geschoven voor onze trouw.

De mensen die dan liever op vakantie gaan, zullen een heel tof feestje missen, maar dat is hun keuze. Je kan trouwens nooit voor iedereen goed doen.

Groetjes
Petra
3 april 2010

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik14-9-2009 12:38:41

als mensen dat op voorhand weten houden ze daar wel rekening mee als ze er echt bij willen zijn denk ik. Wij trouwen 22 mei dus de zaterdag voor Pinksteren en tot nu toe nog geen opmerkingen over gehad.

Maar als je dezelfde dag ook voor dewet wil trouwen kan je dat best even navragen bij de burgerlijk stand want op brugdagen is het soms niet mogelijk om te trouwen ofwel kost dat veel meer. Bij ons kost het op een brugdag of zaterdag 250euro (voor de wet!)

Shari
22-5-2010
 Meld misbruik14-9-2009 12:47:47

hey,

wij trouwen op 22 mei 2010, ook een verlengd weekend. Ik denk dat de mensen die je echt op je trouwfeest wilt hebben er ook zullen zijn. Ik zou mij daar geen zorgen over maken.

groetjes

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik14-9-2009 14:22:56

Hey Annelies,

Hier een bruidje van 14/05/2010.
Wij hebben voor deze datum gekozen omdat de meeste bij ons in de familie dan een brug dag hebben en anders verlof moeten nemen, ook mijn schoonouders hebben zelf een zaak in de bouw dus ja...
Wij hebben ons wel voorgenomen om eind januari te beginnen met de uitnodigingen op te sturen en weg te doen.En dan zullen de meeste mensen toch nog geen plannen hebben eh, en anders is dat maar zo.
Degene die ons liefhebben houden hier rekening mee.

Dus ik zou zeggen DOEN !!!!

Gwen
14/05/2010

Tina
1-5-2010
 Meld misbruik14-9-2009 15:09:24

Hey Annelies,

Ook wij trouwen op 1 mei 2010 ! Dus ook een verlengd weekend ...
De reacties zijn positief tot nu toe, dus wij houden al zeker op die datum. De mensen die echt willen komen, die houden het vrij en de andere, die moeten het maar zelf weten als ze op weekend willen. Wij houden daar in ieder geval geen rekening mee !

TINA

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-9-2009 19:29:12

Ik weet niet of je eerste communicantjes in de familie hebt, maar op Hemelvaart is dat in vele streken dé dag om de Eerste Communie te vieren.

Groetjes,

Véro

Evy
14-5-2010
 Meld misbruik14-9-2009 19:41:49

Hallo,

wij trouwen ook op 14 mei 2010. Als ze echt willen komen zullen ze dat wel doen. Wij hebben ook comunicantjes in de familie maar ze gaan speciaal hun feestjes niet in dat weekend geven omdat ze er allemaal bij willen zijn. als je het vroeg genoeg zegt dan kunnen ze er rekening mee houden.

groetjes Evy

Annelies
27-2-2010
 Meld misbruik14-9-2009 22:03:55

Heykes!
Bedankt allemaal voor de reacties!
Wij zijn net terug van bij mijn ouders en het is beslist: 14 mei 2010 trouwen wij!
Groetjes,

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...