Terug naar overzicht
HEEEEL cliché, maar "Raad eens hoeveel ik van je houd" eindigt wel met mooie zinnetjes die je kan interpreteren in thema "afstand" ['Ik hou van jou helemaal tot aan de maan, 'zegt Hazeltje en hij doet zijn ogen dicht. 'Dàt is ver, 'zegt Grote Haas. 'Dat is heel, heel erg ver.'Grote Haas legt Hazeltje voorzichtig in zijn bedje van varens. Hij geeft hem een nachtzoen. En terwijl Grote Haas dicht naast Hazeltje gaat liggen fluistert hij: 'Ik hou van jou helemaal tot aan de maan en terug.'], op zich wel apart thema en ik weet niet van uit welke invalshoek je dat wil benaderen, misschien meer uitleg? Dan wordt 't gemakkelijker mee te denken.
Het thema is afstand omdat wij op 140 km van elkaar woonden toen we elkaar leerden kennen (ik van de Kempen en mijn vriend van West-Vlaanderen). Onze priester vond het wel een goed idee om dit als rode draad door onze viering te trekken.
Herkenbaar, ben verloofd met NL'er die toen in Enschede woonde, ik in Halle (bij B'xel), goed voor wat meer als 300 km ;).Kan hier zoeken op "ver" http://www.1001gedichten.nl/ of vele andere gedichtenwebsites.