Nu Online
Momenteel zijn er 591 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

datum staat vast...WAT NU???

14-9-2009 22:36:00
hey allemaal,
Onze datum staat nu vast: 14 mei 2010 trouwen wij!!!
Maar nu moeten we dus beginnen plannen.
De zaal is al gekozen. En mijn vriend belt morgen terug naar de pastoor om verder te informeren voor de kerk...
Wat zouden jullie als volgende beginnen regelen? Welke dingen mogen we zeker niet vergeten?
Alle tips zijn zeer welkom!
Groetjes,

Annelies
27-2-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 461

Annelies
14-5-2010
 Meld misbruik14-9-2009 23:00:33

Wat een toeval! wij gaan ook 14 mei trouwen. Veel tips kan ik je dus niet geven want heb niet echt veel meer ervaring :) De zaal vastleggen was ook bij ons het eerste dat we deden nadat we de datum vastlegden. Vervolgens de gemeente, daar zou ik toch ook niet mee wachten, dan kan je het voor jullie beste uur kiezen. Het voordeel van een vrijdag is dat je ook in de namiddag kan trouwen. Voor ons wat dit een pluspunt want we gaan niet voor de kerk trouwen maar kiezen voor een altaar-natieve plectigheid in de tuin van de feestzaal. We legden dit weekend de fotograaf vast en zijn nu aan het bekijken hoe we de plechtigheid gaan uitvoeren. En binnenkort de bruidsjurk hè! Eind oktober komen de nieuwe collecties uit dus nog een maandje tijd om te vermageren hè :) dan nog de uitnodigingen, bloemen, ringen, ceremoniewagen,... dus nog veel werk. Oh ja, vergeet de dj niet. Bij ons zal dit een kennis zijn maar als je niemand kent kan ik me inbeelden dat dit toch ook nog wat zoekwerk vraagt. ik kan tot nu toe maar 1 raad geven: doe wat JULLIE graag willen, laat je niet opjagen en dus vooral probeer ook van het plannen en organiseren te genieten!

tami
26-6-2010
 Meld misbruik14-9-2009 23:50:32

Hoi Annelies,

wat je zeker niet mag vergeten is de gemeente (belangrijker dan de kerk want zonder trouwboekje kan de pastoor jullie niet trouwen !).
Daarna best al de mensen die je moet inhuren zoals DJ, fotograaf, ceremoniechauffeur en/of -meester (is soms één en dezelfde persoon). Want de besten hebben een drukke agenda !

En wat daarna komt, kan je zelf een beetje organiseren. Wil je bv. zelf je uitnodigingen maken (+ menu's en naamkaartjes), kan je daarmee al beginnen door rond te snuffelen (ideetjes opdoen, overwegen of jullie rond een thema werken of niet, welk type uitnodiging, enz...).
En daarna ? Wel, hetgeen overblijft hé en waarvan jullie zelf de planning in handen hebben : kleding, ringen, getuigen,...

Groetjes

Joke
8-5-2010
 Meld misbruik15-9-2009 2:38:03

Hallo,
Spannend hé, wij trouwen 8 mei!
Ik ben natuurlijk wel een voorstander van planning en Bang dat de mensen die ik wil die dag niet kunnen.
Daarmee ligt mijn zaal, traiteur, dj, fotograaf, wagen, ceremoniezaal,gemeente,wijnhandelaar,ijskar en praatpaal al allemaal vast. We hebben ook al een thema: Italiaans. Zowel uitnodigingen, eten en de wijn zullen italiaans zijn, ook typische gewoontes zoals een klein geschenkje geven bij diner en een glas breken op het eind van de avond voor ons geluk zullen we doen. Morgen ga ik voor de eerste keer een kleed passen, of zeg maar kleden, want welk model bij mij past dat weet ik nog niet. Het komt allemaal zo vlug dichterbij dat de kriebels soms nu al te voelen zijn!
Veel succes!!
Groetjes Joke

Dorien
1-4-2010
 Meld misbruik15-9-2009 9:20:44

Hallo,

Wij hebben intussen het volgende al geregeld:
- Feestzaal
- DJ
- Fotograaf
- Kerk
- Ceremoniemeester
- Getuigen

Dit weekend ga ik kijken voor een trouwkleedje en gaan we de uitnodigingen bestellen.

Veel succes!!

Groetjes Dorien

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik15-9-2009 10:05:40

Hallo,

Wij trouwen ook 14 mei :-), wat spannend allemaal eh!Ik denk dat ik al wel heel wat heb geregeld maar wil niet alles op de laatste moment, hierbij alles wat ik al heb geregeld(samen met men toekomstig ventje eh):
- zaal
- dj
- foto - en videograaf
- gastenboek en fotoalbum
- misboekje is klaar
- uitnodigingen zijn gekozen alsook de tekst
- de gemeente kan hier pas 6 mnd op voorhand dus nog even wachten
- ceremoniemeester
- vervoer voor ons, de rest rijd zelf is een bewuste keuze aangezien mijn ouders gescheiden zijn
- bruidskleed en juwelen
- bloemen - bruidsboeket - bloemen voor op het vervoer
- trouwringen
- bruidskindjes hebben we niet
- getuigen ook in orde
- nu zijn we aan de bedankjes bezig

ik denk het voornaamste moest er iemand tips hebben hier ook altijd welkom.
blockxnooyens@hotmail.com

Gwen
14/05/2010

P.S. Geniet van de voorbereidingen...

heidi

Meld misbruik15-9-2009 11:25:42

Mei is een drukke maand voor trouwers en comuniekanten. Wees overal op tijd bij.
Veel opzoeken en niet te lang wachten met beslissingen. Laat in de gemeente al datum en uur in potlood noteren (dan staat dit toch al vast), dan de kerk. En dan de andere dingen... fotograaf, videograaf, kapster(zeker als het voor aan huis is), en uitkijken naar ringen, kleed, kostuum,...

tine
14-5-2010
 Meld misbruik16-9-2009 14:41:52

hallo,

wij trouwen ook op 14 mei, in Brugge en raad eens...de stadsdiensten maken de brug, donderdag feestdag, dus vrijdag ook...wij mogen dus op zoek naar een andere dag om voor de wet te trouwen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...