Terug naar overzicht
Hallo,Wij zijn in juni getrouwd dit jaar en wilde ook heel graag naar Mauritius gaan. Maar in het reisbureau hebben ze ons dit afgeraden, er is dan immers veel kans op regen.Wij zijn uiteindelijk naar Punta Cana geweest in de Dominicaanse Republiek. Aruba hebben we ook nog aan getwijfeld om naartoe te gaan maar hebben dit niet gekozen omdat je enkel via Amsterdam naar daar kan gaan. Bali was ook nog een optie bij ons maar dit was heel lang vliegen.Mexico lijkt me ook zeer mooi.Zou gewoon eens een reisbureau binnenstappen, daar kunnen ze je zeker verder helpen.Groetjes,Katrien90 dagen getrouwd!
Hallo Saartje,Tahiti ? Is een goede bestemming voor juni-juli ; 25°C overdag en 22° 's nachts (water : 25-28°C). Het droogste klimaat is van april tot oktober. Opletten evenwel met juli want dan begint het toeristische seizoen en is het moeilijk om plaats te vinden ! Goed op tijd boeken is dus de boodschap :DMooiste lagune : Bora-Bora. Leukste plek voor de amateurs : Moorea ; hier kan je met dolfijnen zwemmen in een speciaal daartoe gebouwd bassin !Het is echt paradijselijk mooi en in alle opzichten de moeite.Op volgende Franse site kan je je al eens een idee vormen www.tahitiguide.com (is vrij volledig qua informatie). Groetjes
Hallo, Bora Bora is inderdaad zonder meer de meest paradijselijke plek op aarde. Maar daar hangt natuurlijk aan vast: je zit aan de andere kant van de wereld, en dus ook de duurste vliegtickets die er te boeken vallen. Wij hebben bij aussie tours een prijs gevraagd voor 2 weken frans polynesie (1 week borabora, 1 week moorea) en dit kwam toch op 10000 euro voor 2 personen. En als je 24 uur onderweg bent, is 2 weken vakantie niet zo bijster lang. Niet te vergeten dat deze prijs enkel kamer met ontbijt bevat, en neen, we hebben geen prijs gevraagd voor het duurste hotel. Ik vind dit momenteel te duur, maar toch moet het er ooit van komen! :) Ik vind een safari-strand vakantie in Kenia ook een mooie reis, en volgens mij even onvergeetelijk! Voor ons zal het waarschijnlijk italie worden. Mijn ventje vliegt niet graag en is niet tuk op wilde beesten. :)Succes!
Bedankt iedereen voor de reacties.Voor Bora Bora heb ik ook al gekeken, maar het ligt boven ons budget jammmer genoeg...Grt
Als je begin juni zou kunnen gaan, is Thaïland een absolute aanrader qua klimaat (28°). Midden juni begint langzaam aan het regenseizoen met één hevige vlaag van 5 minuutjes per dag. En die is meestal heerlijk verfrissend :D Na de vlaag komt de zon terug en een halfuur later is alles zo droog dat het lijkt alsof het nooit geregend heeft !Kan je hier veel informatie over verstrekken als je wil. (tamavanti@yahoo.fr)Groetjes
thailand 5 minuten regen???? wij hadden ALLE dagen regen en UREN ipv minutenbali was het dan weer wel mooi weer in die periode
Wij zijn voor ons huwelijksreis naar Aruba geweest, het hele jaar door 30 graden! Het was een droomreis om nooit te vergeten, vooral het hotel dat rustig gelegen was aan de azuurblauwe zee, en het mooiste strand ter wereld!
ik ben 3 jaar geleden in juni in mauritius geweest voor 6 dagen (met het werk). we hebben 1 dag regen gehad, en de andere dagen toch af en toe bewolking. wel warm. Het hangt er ook van af aan welke kant je van het eiland zit.groetjes, sophie
@ Peggy:Welk hotel had je op Aruba?Grt
Wij zijn vorige zomer in de seychellen geweest; dat is daar vrij dicht bij. Daar spreekt men niet echt van winter en zomer. In principe is het weer daar het hele jaar door vrij constant.
dag saartje,mijn man en ik zijn in juni op huwelijksreis geweest naar zuid-afrika en vervolgens mauritius in mei-juni. Het was er prachtig! In zuid-afrika was het overdag nog warm, maar 's nachts koelde het af. In mauritius is een klein eiland, maar toch kan het regenen langs de ene kant en mooi weer langs de andere kant van het eiland. wij hebben daardoor gekozen voor een baai, nl dicht bij de grand bay. daar was het weer steeds mooi! VEEL SUCCES,groeten griet
Hallo Saartje,Wij trouwen op Mauritius in juni 2010. We hebben ons op verschillende bureaus bevraagd. Ze hebben ons afgeraden om naar het zuiden van het eiland te gaan, maar aan de andere kant zou er helemaal geen probleem zijn.groetjes