Momenteel zijn er 647 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
|
TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ann-Sophie
11-9-2010
|
18-9-2009 16:46:27
Ik heb nog een rondreis gedaan in Thailand, wel al een heel eindje geleden (5 jaar ofzo). In de rondreis zat zowat vanalles: cultuur, ontspanning, jungletocht, ... Ik weet niet meer juist met welke touroperator of de prijs ook niet. Maar ik denk niet dat Thailand echt ideaal is voor een zon-zee-strand vakantie. Je kunt wel in de hotels aan het zwembad liggen natuurlijk en van cocktails enzo genieten. Maar aan het strand wordt er niet zo heel veel gelegen denk ik. Toch zeker niet in Pattaya. Eventueel wel in Phuket dacht ik. Is wel een heel erg mooi land, vind ik toch :)
|
|
sarah
17-5-2008
|
18-9-2009 19:00:42
wij zijn 3x in thailand geweest met best tours. zij zijn daar vrij goed vertegenwoordigd.
Ik ben van mening dat je zeker bangkok moet gedaan hebben, eventueel de river kwai.
Phuket is mooi, hua hin echt geen aanrader
de meeste hotels zijn zowiezo mooier dan in europa
|
|
katleen
8-8-2009
|
18-9-2009 19:36:19
Dag Ans
Wij zijn op huwelijksreis geweest in thailand van 12-8 tot 27-8-09. Wij hebben eerst 3dagen bangkok gedaan gevolgd door 11dagen Koh Samui. Wij hadden gekozen voor best tours omdat dit een zeer goede touroperator is voor het oosten. Wij vonden het een schitterend land. Als we het over zouden kunnen doen zouden we waarschijnlijk wel een rondreis genomen hebben. (3dagen bangkok, 3dagen river kwai en 8dagen strand, koh samu = rondreis aards paradijs). Koh samui is een heel mooi eiland voor strandvakantie. Ons hotel was super (Bandara beach resort). Wij hebben daar ook nog 2 uitstappen gedaan, namelijk naar het national park (allemaal onbewoonde eilandjes,zeker de moeite waard) en een tour rond het eiland. Als jullie niet veel willen bezichtigen kiezen jullie best voor enkel strandvakantie. Wij combineren graag de 2, rust en uitstap (liefst in de natuur en niet te veel gebouwen). We vonden het jammer dat er op koh samui niet nog een uitstap was die we konden doen, daarom dat we zouden opteren voor een 3de plaats. Als je nog vragen hebt mag je ze altijd stellen! katleen
|
|
katleen
8-8-2009
|
18-9-2009 19:39:37
Voor extra voordelen, onze kamer was heelmooi versierd bij aankomst en er was schuimwijn en fruit. Wij waren net in de foute periode want je krijgt er normaal een upgrade naar een betere kamer bij honeymoon maar dit geldde niet in augustus.
Zon, zee en strand zal je zeker hebben. Wij zaten in het regenseizoen en hebben amper regen gehad.
Het eten is ook heel lekker. Wij gingen elke dag uiteten (hoofdgerecht-voorgerecht-dessert) voor ongeveer 25euro voor ons 2. Wij kozen dan ook voor de betere restaurantjes
groetjes xxx
|
|
Sarah
28-8-2010
|
19-9-2009 7:28:56
Wij zijn net terug van een rondreis door Thailand: het is ongetijwfeld een fantastisch land en zeker de moeite waard!
Ik weet niet wat je juist zoekt: een rondreis of een strandvakantie? Hoe dan ook denk ik, zoals iemand anders ook al zei, dat best tours zeker een goede plaats is om te beginnen zoeken.
Als je gaat voor een strandvakantie: kies zeker NIET voor Patong Beach in Phuket (tenzij je natuurlijk houdt van een stadje waar de ene disco naast de andere te vinden is, maar romantiek en gezelligheid hoef je daar niet te gaan zoeken). Voor strandreis zou ik eerder gaan voor de Phi Phi eilanden daar (zijn daar een dag op excursie geweest en daar heeft mn vriend me ten huwelijk gevraagd!!), het is daar echt het paradijs op aarde!, of voor Koh Samui.
Een rondreis is ook zeker aan te raden (wij deden de classic collection, hebben zo alle grote steden aangedaan), maar je hebt dan minder tijd om te genieten met 2, want je bent afhankelijk van de groep...
Het is maar wat je zelf wil natuurlijk!
Veel succes met de zoektocht!
|
|
tami
26-6-2010
|
22-9-2009 23:18:16
Beste Ans,
Thaïland is op alle gebied een aanrader ! Het is mooi, je raakt op de paradijselijke plekjes niet uitgekeken, makkelijk om door te reizen, heerlijke keuken, heelwat verschillen, afhankelijk van Noord of Zuid maar wel de moeite. Voor Bangkok voorzie je toch best 3 dagen. Floating Market is echt iets unieks. Je moet er vrij vroeg naartoe wil je de markt in actie zien. Verder heb je Golden Bouddha (in een stuk massief goud van een paar ton !) Wil je een "rustig" strand in een klein plaatsje met een piepklein stationnetje ? Op 4 uurtjes met de trein van Bkk, ligt Hua Hin (de Thaïse koning heeft er zijn buitenverblijf). Adembenemend mooi strand maar er is verder niks te bezoeken in Hua Hin. Probeer te logeren in het Railway Hotel (koloniale stijl en decor van de openingsscène in de film "The Killing Fields"). Hier blijf je voor een strandvakantie ver weg van de horden toeristen !(De meesten vinden het nl. niet de moeite om hier te stoppen). Precies daarom wij dus wel ! Thaïse treinen zijn proper onderhouden, je kan er warm eten krijgen (konijn o.a.) in je eigen wagon (uitklaptafeltjes) en slapen met gordijntjes voor elk couchet. Bovendien zijn Thaïs nogal timide mensen maar voor zover ze Engels verstaan, heel behulpzaam. In Bkk enkel uitkijken voor straatverkopers (die spontaan drugs, alcohol of dergelijke aanbieden : werken vaak voor de politie als verklikkers). In de gevangenis van Bangkok kan je trouwens Europeanen gaan bezoeken die daar vastzitten dankzij die verklikkers... Echt waar. Het Thaïse ontbijt is een soort Chinese soep met noedels (overal op straat te koop). Maar nu zal er wel al overal continental breakfast te krijgen zijn... Probeer ook ergens bij zonsopgang (omstreeks 6 u)eens op straat te zijn met je fototoestel ; dan staan de Thaïs buiten met rijst en andere etenswaren om gratis aan te bieden aan de "monks" (monniken) die dan mogen bedelen. Verder maar één raad : voorzie voldoende fotofilms of desgevallend batterijtjes voor je digitaal toestel want er is ontzettend veel te fotograferen overal ! Mocht je nog meer info willen, bv. over het noorden of de eilanden, mag je me gerust mailen (tamavanti@yahoo.fr)
Ik wens jullie alvast een heel prettige vakantie daar naartoe !
Groetjes
|
|
|
|
|
|
|