TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Evie
31-7-2010
|
19-9-2009 13:01:44
Hoi,
Dit is inderdaad niet gemakklijk voor je. Misschien moet je proberen om de positieve kanten ervan in te zien. Mijn zus is ook dit jaar getrouwd, wij volgend jaar. Die dag stond zij in de belangstelling, maar ik wist dat ik mijn dag nog te goed had. Op heel veel dingen kon ik ook zeggen, mmm, dat wil ik volgend jaar anders. Of dingen waarvan ik dacht, oh, moet ik onthouden. Ergens ben ik blij dat zij eerste getrouwd is. Ik kan nog uitkijken naar mijn dag ,voor haar is het voorbij. Ik ga dadelijk kleedjes passen en mijn zus gaat mee en ik kijk er erg naar uit. Veel sterkte en succes nog!!
Groetjes, Evie
|
|
Véronique
31-7-2009
|
19-9-2009 13:58:18
Oh ja, ik zou ook boos zijn! Maar... misschien valt het achteraf bekeken allemaal wel mij... Mijn verhaal:
Mijn schoonbroer (de broer van mijn man) is stiekem in het buitenland getrouwd. Niemand was er dus bij, er was dan ook geen feest. Wij zijn 1,5 maand geleden getrouwd en 2 weken voordat we trouwden, ging mijn schoonzus (de vrouw van mijn schoonbroer dus) gaan winkelen. Ze ging een kleed uitzoeken voor ons trouwfeest en ze ging iets 'speciaals' kiezen, zei ze... Met andere woorden... ze wou dus die avond helemaal 'in the spotlights' staan... Daar voelde me ik ook helemaal niet goed bij. Ik zag haar ook al verschijnen in een witte jurk... De hele dag was zij en haar man afwezig (we hebben hen niet gezien in het stadhuis, niet in de kerk...), dus ik wachtte al met een bang hartje voor het moment dat ze 's avonds zouden arriveren op ons feest. Ze waren uitgenodigd om 18u, om 19u30 komen ze eindelijk aan... Iedereen was natuurlijk al lang naar binnen, enkel wij, het bruidskoppel, stond nog buiten. Maar dat was hun bedoeling, want dan zouden 'alle ogen op hen gericht zijn'. Man, ik heb me kapotgelachen!!! Het kleed dat zij aanhad... Het was precies een mini-bikini'tje met een voile stof erover (type doorkijkjurk), maar de print stond op de stof. Eronder had ze naaldhakjes met strikjes! Iedereen heeft haar dus weldegelijk gezien, maar het had wel even het omgekeerde effect... Nog een voordeel dat ze zo laat arriveerden: ze stonden op geen enkele foto van de fotograaf (die bleef maar tot het einde van de receptie om 19u).
Wat ik wil zeggen, misschien lijkt het nu wel heel erg, maar probeer er je conclusies uit te trekken en probeer jezelf ook niet te verlagen tot hun niveau... Ok, het is inderdaad stom zoals ze doen, maar bedenk: jij zal veel meer voorbereidingstijd hebben, waardoor je alles tot in de puntjes kan voorbereiden.
Kop op en blik vooruit! Laat je niet doen en toon dat je zelf sterk staat!
Succes!
Véro
|
|
Sarah
1-10-2008
|
19-9-2009 14:13:38
Ik wilde altijd al als eerste trouwen. Ik was tenslotte ook de oudste thuis en in de familie. Tot mijn zusje enkele jaren geleden aankondigde dat zij ging trouwen. Daar ging mijn droom! Ik heb het daar lang moeilijk mee gehad dat ik niet de eerste was. Deze zomer is zij getrouwd. Ik ga volgende maand trouwen. Ik heb er nu het voordeel ervan ingezien. Ik heb bepaalde zaken gezien op mijn zus haar feest die wij beter kunnen doen op onze huwelijksdag! En misschien wordt ons feest véél beter :)
|
|
Danitsia
10-9-2010
|
19-9-2009 14:16:42
Hey,
Aangezien dat je zus ouder is ,is het wel normaal dat ze eerder wil trouwen dan haar jongere zusje.En je schrijft ; 'het ergste is dat ze ook in het wit gaat'.Is dit echt zo erg ,ik vind dat maar normaal dat ze ook in het wit wil gaan,we leven wel in 2009 ,vandaag moet men niet meer maagd zijn en is het niet erg dat er al kinderen zijn.Ik vind dat je haar ook een mooie dag moet gunnen ook al komt deze dag voor jouw dag.Ik zou het zelf tof vinden moest mijn zus ook trouwen dan konden we samen een kleed gaan kiezen enz...
Veel succes nog
|
|
Wendy
28-8-2010
|
19-9-2009 14:56:35
Hey Annabel,
ik begrijp jouw bezorgdheid. Het is helemaal niet leuk om je zo onderuit gehaald te voelen en dan wel nog door je eigen zus. Moest ik van jou zijn, zou ik het gewoon allemaal even laten bezinken. De soep wordt immers nooit zo warm gegeten als ze wordt opgediend. Persoonlijk denk ik dat jouw zus degene is die jaloers is en niet jij. De opmerkingen die ze geeft op jullie aanpak voor de grote dag zeggen al genoeg, vind ik. En nu nog vlug even een trouwpartij organiseren voor die van jullie getuigt niet echt van veel maturiteit en relativeringsvermogen. Jij bent precies al een hele tijd in de weer voor de organisatie van jouw droomhuwelijk? Ik zou zeggen, keep up the good work! En als zij nu nog vlug vlug een huwelijk in mekaar wil boksen, laat haar maar begaan. Het verschil tussen beide feesten zal dan des te groter zijn. Als zij dan per se op jouw huwelijksfeest wil horen hoe meer doordacht en afgewerkt de organisatie van jouw trouwdag is, dan moet ze het dan ook maar weten. Haast en spoed...
Groetjes
|
|
vicky
28-8-2010
|
19-9-2009 15:02:40
hallo, hier een beetje hetzelfde verhaal. Ik ben al van vorig jaar verloofd,maar vermits ik zwanger ben van ons 2de kindje trouwen we pas in augustus 2010. Mijn zus is 2 jaar ouder en wilde ook nooit te veel tralala rond haar trouw. Tot 2 maanden geleden: nu gaat ze plotseling ook trouwen(waren nog niet verloofd) in maart 2010(voor ons dus)en met redelijk veel poespas.Nu ben ik gewoon stiekem(enkel getuigen weten hiervan) vorige maand getrouwd voor de wet. Ok ,de kerk en het feest is dan wel pas volgend jaar, maar we zijn tenminste getrouwd voor haar, en dat was voor mij het belangrijkste. En als kers op de taart, zal ik dit dan ook pas vermelden op haar trouwdag. Kan vals overkomen, maar jalozie heeft geen grenzen(ook niet van haar kant). :-) Dit kan misschien ook een optie zijn voor jullie? Ik begrijp je frustratie allessinds.
|
|
Sophie
|
19-9-2009 15:30:00
Ik vind dat jullie beiden een wat jaloerse houding aannemen. Zeer egoistisch. Kunnen jullie gewoon niet blij zijn voor elkaar en elkaar helpen. Dit zou juist leuk moeten zijn!
Genieten moet je doen!
|
|
annabel
12-6-2010
|
19-9-2009 16:32:21
ben blij dakni alleen ben.. @sophie...ga niet over jaloers zijn hoor want gun haar die dag maar wij zijn daar zo voor in de weer en haar interesseert zo een huwelijk niet, dan kon ze mij toch gerust laten genieten en dan haar trouw planne he.dit gaat meer over respecr voor elkaar.ik zou nooit zo plots nog mijn feest voor het hare...nooit!dus ja..versta u reactie wel maar denk niet dat jij mij volledig verstaat want ik gun het haar zeker wel.
bedankt voor de reacties!
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
19-9-2009 17:12:47
Mjah, maar misschien speelt 't bij haar mee dat 't gewoon is omdat ze de oudere zus is, en dat ze naar jullie ouders/jou, buitenwereld, ... toe dan ook niet wil "onderdoen" voor haar jongere zus. Wat haar reden ook moge zijn, het haalt niets uit dat je je er zo druk in maakt, want het verandert wsl niets aan de feiten. Je kwelt alleen jezelf er mee, ja... is gemakkelijker gezegd dan gedaan, zeker voor buitenstaander. Toch zou ik proberen het te laten voor wat 't is, maak jezelf wijs dat 't aan haar ligt en als je haar dat huwelijk gunt, is 't toch ni zo 'n big deal dat ze eerder trouwt? Misschien anders bekijken, misschien kan ze ineens niet meer lang genoeg wachten? Misschien heeft ze zichzelf altijd wijsgemaakt dat ze 't niet wou, maar nu ze ziet wat het bij jou doet, dat ze wat jaloers is, etc... Hoe dan ook denk ik niet dat 't louter is om jou de loef af te steken, jullie zijn toch zussen voor iets? Ga daar dan positief mee om, heb twee keer een leuk feest. Belangrijkste is dat ieder zijn feest heeft zoals die dat ZELF wil! Wil zij dat op die datum die eerder is, so be it...
|
|
evy
1-3-2009
|
19-9-2009 20:51:41
Amai, Vicky, hoe kinderachtig kan je zijn? Jij gaat dus op haar trouwdag alle aandacht opeisen omdat jullie dan tóch voor haar getrouwd zijn? Maw...je verpest haar trouw daarmee? Ik hoop dat je zus dan volgend jaar jullie huwelijk verpest! Dat je trouwt voor hun, ok, kan ik nog inkomen(alhoewel) maar om dat dan te melden op hún trouwdag? Sorry, dat vind ik er vér over. Moest m'n zus dat bij mij doen, 'k zou haar onmiddellijk verzoeken de zaal te verlaten en nooit meer af te komen!
|
|
karen
30-11-2013
|
19-9-2009 21:16:43
maar allé, zie het als iets leuk! Bij ons is het nog leuker: wij zijn thuis met ons drieën. Mijn zus trouwt nu in november, wij in mei en mijn broer in juni. Super gezellig om samen vanalles te regelen, ook al hebben we alledrie een verschillende smaak en een ander soort feest. Ik (de oudste)was de laatste die officieel aankondigde dat we gingen trouwen. Mijn broer en zus hadden al een datum. Aangezien zowel mijn broer als ik enkel in mei of juni konden trouwen zaten we dus dicht bij elkaar! Het was op hun vraag om voor hen te trouwen, zo konden zij op huwelijksreis gaan en toch naar ons feest komen. Super toch!
|
|
Carolina
1-8-2009
|
19-9-2009 23:52:47
Ik zou dit niet zo erg vinden. Ik zou het net goed vinden als laatste trouwen. Dan kan je zien wat er mis is bij hen en het dan veel beter doen. Achteraf gaat er dan met veel meer lof over jullie huwelijk gepraat worden.
groetjes, Carolina
|
|
Heidi
4-7-2009
|
20-9-2009 9:07:33
@Vicky, ben je nu echt blij dat je ih geheim voor de wet getrouwd bent zonder dat je zus erbij is? Je zus haar wettelijk huwelijk zal wss mooier en met veel meer volk verlopen dan het jouwe, dat dat van u eerder valt dat is maar bijzaak.. En om dat op haar dag te verkondigen... dat is ronduit schandalig en kinderachtig! Foei! Ik hoop dat je je kinderen wel de juiste waarden en normen zult meegeven. Sorry dat ik zo cru ben maar ik vind dat ziekelijk. Ik hoop dat je volwassen genoeg bent tegen dan om dat zelf in te zien. Groetjes.
|
|
Severien
1-10-2009
|
20-9-2009 10:39:48
@Vicky: how low can you go ...
Voor de rest snap ik heel de poespas niet. Ok, je denkt misschien eventjes "verdorie, dit vind ik niet zo leuk" maar dat gaat toch direct over. Het is je zus/broer ... iemand waarop je niet jaloers hoeft te zijn! Zielig hoor!!
|
|
Laura
11-7-2009
|
20-9-2009 10:58:16
Altijd leuk om te zien dat mijn eigen zus (Sarah) hier ook iets schrijft! Ik denk dat het idd een beetje een strijd was om eerst te trouwen en vond het dan ook logisch dat ik eerst trouwde, ik verkeerde al langer (5 jaar, zij 2 jaar), was al 2 jaar verloofd enz en deed alles op het gemakje. Ik ben eens benieuwd wat ze beter wil doen dan onze trouw :p maar das ieder zijn keuze en ik kijk nu super hard uit naar hare trouw!
Groetjes, Laura
|
|
Kathleen
22-5-2010
|
20-9-2009 12:22:47
man man man... zo een spel! Geniet gewoon van je dag! @Vicky: is dat dan echt de oplossing? Trouwen doe je toch uit liefde en het feit dat je die liefde aan de buitenwereld wil laten zien.... Bij jullie is het precies een race tegen de klok.... om ter eerst....als het zo moet, laat het dan aub gewoon!!
|
|
daisy
3-9-2010
|
20-9-2009 20:18:06
ik snap het eigenlijk helemaal niet. maakt het uit wie het eerste trouwt? ik vind het een beetje muggeziften. als we daar al ruzie zouden om moeten maken dan vind ik dat al heel erg. waar zijn jullie toch mee bezig
|
|
ann
|
21-9-2009 9:09:36
Oke er zijn veel verschillende mensen dus 2 zussen zijn nooit zelfde. Maar zo jammer dat jullie zo met elkaar omgaan. Ik zie dit als 2 feesten, 2 keer genieten, wel op een andere manier maar niet minder. Wij zijn reeds getrouwd en het was super maar als mijn zus ooit trouwt geniet ik even hard. Zeker weten. En eerst dat maakt toch niet uit, eerder om ter gelukkigst. Wij waren van onze vriendengroep de eerste die samen waren en zijn de laatste getrouwd (wegens gezondheidsredenen) maar doet dat er toe, wij zijn gelukkig, en trouwen was de kers op de taart maar er is meer in tleven dan dat. Vooral gun elkaars geluk
|
|
Tine
31-7-2010
|
28-9-2009 16:36:26
2 zussen die gaan trouwen kan inderdaad een heel gedoe zijn! Daar kan ik ook van meespreken! Mijn zus en ik zijn altijd beste vriendinnen geweest en schelen maar 1,5 jaar. Mijn vriend en ik wilden het liefst trouwen eind juli, maar dat ging niet omdat mijn zus die datum al 'gereserveerd' had ook al was ze nog niet verloofd en wij wel. We hadden dus gene andere keus dan begin juli te trouwen (andere data kwamen net uit voor ons). Mijn zus was enorm boos dat ik, de jongste, eerder ging trouwen. Er is dus een hele miserie geweest die er op uitgedraaid is dat zij in april trouwen en wij eind juli. We hebben vaak dezelfde smaak waardoor er soms wrevel is bij het zoeken van een zaal,kleed, enz... Deze paar maand dat onze zusjesrelatie onder druk gekomen is, hebben mij wat wijsheid gegeven. Ik wil niet dat er een slechte sfeer is tussen ons, zeker niet door een huwelijk! Ik heb gemerkt dat communicatie gewoon heel belangrijk is. Je moet zoveel mogelijk uitspreken tegen elkaar wat je denkt. Ook als het niet leuk of ongemakkelijk is. Ik merk gewoon dat er anders veel te veel gevoelens worden opgekropt en dikwijls veel erger worden gemaakt. Zeker als je over praat met je partner jut je elkaar soms ongewild op, tegen je zus. Ik zou dus aanraden om gewoon te praten met je zus. Bijvoorbeeld eens te vragen van waar nu de beslissing om te trouwen. En ook interesse te tonen in haar voorbereidingen. Misschien is het wel leuk om te praten over de planning want je bent tenslotte met dezelfde dingen bezig.
Groetjes, tine
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|