TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Katrien
3-10-2009
|
21-9-2009 13:06:18
Hoi! Wij doen de kaars na de geloften en na het uitwisselen van de ringen :-)
Volgens de pastoor is dit de gebruikelijke volgorde.
Voor een tekstje, het is inderdaad zo dat die ene tekst voortdurend en door iedereen gebruikt wordt (ook wij zijn zo'n mensen) dus daarmee zal ik je niet kunnen helpen!
Groetjes Katrien
|
|
silke
27-2-2010
|
21-9-2009 13:08:09
ik heb een andere tekst. stuur anders een mailtje nr me en ik stuur ze door. silkedewanckele@hotmail.com
grts
|
|
Dorien
1-4-2010
|
21-9-2009 13:13:23
@ Silke: zou je mij dit tekstje ook willen doorsturen??? Heel erg bedankt!!!
Groetjes Dorien
|
|
Dorien
1-4-2010
|
21-9-2009 13:14:03
oeps e-mail adres vergeten :-) supastick1@hotmail.com
Thanx Dorien
|
|
Sofie
19-9-2009
|
21-9-2009 13:16:19
Wij hadden deze tekst; het ene wordt door de priester voorgelezen, en het andere door een leek, één van je vrienden of familie kan dit doen:
ZEGENING VAN DE KAARS PRIESTER: God, onze Vader, Bert en Sofie zijn vandaag iets nieuws gestart, net zoals de kaars die vandaag voor het eerst brandt. Laat dit vuur een teken zijn van Uw blijvende aanwe¬zigheid. Zegen deze kaars, blijf hen nabij in goede en kwade dagen, en laat telkens deze brandende kaars het vuur van Uw Geest onder hen zijn. Amen.
AANSTEKEN VAN DE HUWELIJKSKAARS ANTE: Wij allen hier aanwezig bidden vandaag voor jullie opdat jullie liefde daadwerkelijk een vonk van Gods liefde in deze wereld zou zijn. Laat deze kaars een stille getuige zijn van wat jullie vandaag beginnen en geef ze ereplaats in jullie huis. Als de zon schijnt en alles mooi is in jullie leven, dan heb je deze kaars niet nodig. Maar wanneer het donker wordt, je elkaar blijkbaar niet meer vindt of "houden van elkaar" moeilijk wordt, steek dan de kaars aan als teken dat je elkaar niet wil loslaten. Laat dan het licht van deze vlam een teken zijn dat je ondanks alles, van elkaar wilt blijven houden en je bereid bent alles voor elkaar te doen. Hou deze kaars brandend tot jullie weer heel dicht bij elkaar zijn om samen haar vlam te doven.
Groetjes, FIE
|
|
Gwen
14-5-2010
|
21-9-2009 13:52:48
Hallo,
Dit zal onze tekst worden!
Zegenen van de huwelijkskaars
Priester:
Vandaag is jullie huwelijk nog zo nieuw, zo gaaf en zo mooi als deze kaars. Schenk elkaar het vuur van jullie liefde, wees licht en warmte voor elkaar, voor jullie gezin en jullie omgeving.
Elien:
Gelukkig ben je als er iemand is die je allerliefste noemt. Iemand die zegt: ik hou van je van hier tot ginder en nog veel verder. Iemand heel dichtbij, met wie je oud wil worden, je hele leven, de tijd vergeten. Deze kaars aansteken is je allerliefste zeggen: kom bij me, lief, ik wil je wat vertellen, in je ogen kijken, van je houden. Deze kaars doven is aan mekaar zeggen: tot straks, mijn lief, het ga je goed, ik zie je graag voor altijd.
Gwen 14/05/2010
|
|
Véronique
31-7-2009
|
22-9-2009 18:32:39
Wij hadden dit:
Vandaag is jullie huwelijk nog zo nieuw, zo gaaf, zo wit en zo mooi, als deze kaars hier. Het vuur van jullie liefde, willen jullie aan je huwelijk schenken. Jullie willen als deze kaars vuur dragen en opbranden, helemaal licht van warmte worden voor elkaar, voor je gezin, voor de gemeenschap. Je zult liefde geven en liefde zijn, brandend klein worden voor jezelf en groot voor anderen. Zo zullen jullie gelukkig zijn je leven lang.
Groetjes,
Véro
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
Lillee's Land
in Tienen |
in Hasselt |
Rituelen voor mensen van nu