TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
vicky
28-8-2010
|
21-9-2009 16:22:18
wordt dit werkelijk gecombineerd? wij trouwen ook volgend jaar augustus en ons kindje zal dan ook ongeveer tien maanden oud zijn. Misschien inderdaad een optie, maar vind het wel een beetje raar.
|
|
Tine
7-8-2010
|
21-9-2009 17:32:03
Hoi Vicky, dit wordt zeker gedaan hoor. Onze priester heeft dit al een paar keer gedaan zegt hij. Natuurlijk komt dit niet zo vaak voor, maar onmogelijk is het zeker niet. Ik denk dat de ene priester er misschien ook meer voor openstaat dan de andere, gelukkig hebben wij een zeer ruimdenkende priester die het niet erg vindt dat wij geen eucharistie willen maar wel een doop... Persoonlijk vind ik het wel symbolisch, ons kindje is toch zeker ook een teken van onze liefde voor elkaar, en zal nu dus ook een belangrijke rol spelen tijdens onze trouw. Jouw kindje zal volgend jaar augustus ook ongeveer 10 maanden zijn. Ben je dan ook nu ongeveer uitgerekend? De geboorte hier is voorzien op 3 oktober.
|
|
vicky
28-8-2010
|
22-9-2009 9:26:00
Ik ga dit toch ook eens voorleggen aan mijn ventje. Wij trouwen eind augustus 2010 en zijn uitgerekend voor 23 oktober. Ook spannende dagen voor jou dus.:-) (nog spannender)succes allessinds
|
|
Carolina
1-8-2009
|
22-9-2009 17:17:30
Ik heb zo al een mis meegemaakt maar das alweer efkes geleden. ik dacht dat ze eerst de doop deden en dan de eigenlijke trouw. Zij hadden klassieke muziek, dwarsfluitspelers. Dus daar kan ik niet mee helpen.
My baby you van Marc Anthony is misschien wel het ideale liedje. Hij heeft dit nummer voor zijn pasgeboren kind geschreven.
groetjes, Carolina
groetjes, Carolina
|
|
Johan
|
22-9-2009 18:34:08
Dag Tine, als 'goede herder' hebben wij dit al meerdere keren mogen meemaken/voorgaan, een huwelijksviering én een doopviering samen. Natuurlijk vragen wij aan het koppel waar het hoofdaccent dan op komt te liggen. Maar het kan dus wel!
|
|
Tine
28-8-2010
|
23-9-2009 10:41:18
Ik heb vorige week nog een viering gezongen waar beide gecombineerd werden. Eerst werd heel de huwelijksrite doorlopen. Toen het huwelijksregister getekend was , riep de bruid zelf af dat nu ook hun zoontje gedoopt zou worden en toen begon de doopselrite. Heel mooi! Tijdens het tekenen van het huwelijksregister zongen we een keimooi liefdesliedje (Somebody - Depeche Mode) en tijdens het tekenen van het doopregister zongen we een liedje speciaal voor hun zoontje (Kleine man - Steven Kolacny: lied van Scala) = een aanrader!
|
|
Tine
7-8-2010
|
23-9-2009 12:06:23
Vicky: jullie kindje zal dus ongeveer even oud zijn als het onze als jullie trouwen. Heb je het al voorgelegd aan je ventje?
Carolina, dankjewel voor de tip van dat liedje, ik zal er eens naar zoeken.
Johan, dat het kan, dat wist ik al, onze priester is akkoord met onze plannen. Het hoofdaccent blijft wel op het huwelijk liggen, en onze priester raadt aan om eerst de doop te doen, voor het geval dat ons kindje na een tijdje wat lastig wordt in de kerk, dan is dat toch tenminste achter de rug...
Tine (een naamgenote op dit forum...), ook aan jou dankjewel voor de liedjestips. Ik ga ze zeker eens opzoeken!
|
|
davy
16-7-2010
|
11-3-2010 21:30:44
Beste tine,
Wij gaan volgend jaar ook trouwen en onze kindjes dopen, wij zoeken nog naar voorbeeldjes van een misboekje, kan u deze onze bezorgen a.u.b
mvg
|
|
vicky
4-9-2009
|
13-3-2010 23:05:45
Geachte ,
Mijn huwelijk was normaal voorzien voor 15 mei 2009. Maar door omstandigheden is dit door een heel spijtig geval niet kunnen doorgaan. Dat we zelf niet in de hand hadden. Een week voor deze datum moesten we alles afbellen pfff wat een gedoe was dit. En moesten in 2009 nog huwen of we waren al onze centen van de zaal kwijt. Dus hadden we maar een datum vastgelegd tegen onze zin. Maar we gingen het beste ervan maken. Maar de dag was aangebroken... en het begon goed.. maar uiteindelijk amaai... eerst en vooral regen , regen , regen.. daarna aan het gemeentehuis aangekomen viel mijn trouwboeket uit elkaar. Pff wenen , wenen en nog eens wenen... De burgerlijke plechtigheid was goed buiten het stuk boeket natuurlijk. Daarna naar het kerkelijk huwelijk en dat was ook goed buiten we geen versiering hadden omdat we daar geen budget meer voor hadden. pff da viel ook tegen want de kerk was nogal kaal. Daarna het feest ... Viel goed mee in begin... Daarna deden ze de deuren toe voor waar het koud buffet stond , en werd niet gezegt dat de mensen nog konden aanschuiven als ze wouden.. natuurlijk kei veel overschot... pffff... De taart wisten we niet wanneer die ging komen. En als we buiten stonden een babbeltje te slaan en mijn man te roken werd ineens geroepen dat de taart er was. En hebben we onze eigen huwelijkstaart niet zien binnenbrengen met het mooie vuurwerk. Daarna werden de mensen verplicht voor hun stuk taart dan op de eten en da vond ik ook niet goed... De taart was een gewone biscuit die versiert was terwijl wij zo een taart ( toren ) hadden gevraagd. Wij hadden voor savonds nog kippenboutjes ofzo gevraagd voor de mensen die eventueel nog honger hadden na het vele dansen enzo en dat was er ook niet... Mijn huwelijk was een ramp. Daarmee dat wij nu 15 mei 2010 ons huwelijk gaan overdoen samen met de doop van onze dochter . Graag had ik een misboekje ontvangen van iemand voor een idee te hebben voor een gecombineerde misviering. vangils.michiels@telenet.be
Bedankt op voorhand al..
|
|
Tine
7-8-2010
|
15-3-2010 17:45:47
Dag Davy en Vicky Fijn dat jullie ook trouw en doop gaan combineren! Ons misboekje is nog niet af. Ik heb al massa's ideeën, maar wil niet beginnen alles in een definitieve vorm te gieten voor we onze priester gehoord hebben. Ik kan het jullie dus nog niet bezorgen. Een tip: zoek in Google eens "troopje", dan krijg je een voorbeeld van een misboekje van een trouw + doop. Geeft al een idee over hoe het kan verlopen...
|
|
leen
23-8-2013
|
21-12-2011 17:00:06
beste,
ik ben afgelopen week naar een "troop" geweest en dat was best leuk, er waren natuurlijk dingen die ik zou verranderen aangezien zij ervoor geopteert hadden om alles door mekaar te verweven was het voor de mensen in de kerk nogal chaotisch! doorheen de huwelijksgeloften kwamen er doopgeloftes van meter en peter voor de kleine dan ringen verwisselen en dan dopen,...het was zo echt van doop-trouw-doop-trouw wij zouden ook voor een "troop" kiezen maar wij gaan eerst het huwelijksgedeelte afhandelen en dan de doop of omgekeerd, daar zijn we nog niet over uit...dit geldt aleen voor de echt "ceremonie/plechtigheid" alle je weet wel de formaliteiten, de rest van de mis staat in het teken van ons en daarmee bedoel ik mijn man, ik EN de kleine dus eigenlijk wordt het een viering met de nadruk op de nieuwe start die wij nemen als gezin. in die mis werd dat mooi verwoord door : we zijn hier vandaag om "ja" te zeggen...ja tegen mekaar maar ook ja tegen x (naam kind) en ja tegen ons verdere leven samen. En in alles de voorbeden, de eerste lezing etc kwam dit naar voren! Zij hebben ook gewerkt met een powerpoint waarin de hele reis te zien was van koppel tot baby nu. dat was een echt ontroerend moment!
Dus als er iemand nog leuke tips heeft voor "tropen" laat ze hier maar achter, dan kunnen we allemaal de "troop" maken waarvan we dromen!
|
|
Leen
11-8-2012
|
31-1-2012 15:42:41
Beste,
Wij spelen ook met het gedacht om onze huwelijksviering te combineren met de doop van ons kindje... Zouden jullie het zien zitten om jullie misboekje ook eens door te sturen, indien mogelijk??? Alvast superbedankt... Leen
Mijn emailadres: imaani1@hotmail.com
|
|
kim
24-5-2014
|
|
|
Chris
30-5-2015
|
16-3-2015 12:56:47
Voorbeelden van troopjes mogen worden doorgestuurd naar chris_meersman@hotmail.com Bedankt!
|
|
Julie
9-7-2016
|
28-6-2015 10:52:47
Zou het mogelijk zijn om het misboekje door te sturen naar: juliedecraecker@hotmail.com Ook wij trouwen volgend jaar en zouden graag een doop-en huwelijksviering combineren. Alvast bedankt!
|
|
Kristien
6-5-2017
|
7-11-2015 16:42:18
Hebben jullie of doe, jullie dit in de kerk of een eigen ceremonie? Moesten er zijn die het zelf doe,.waar hebben jullie een priester gevonden? Rent à priest is nogal duur...
Groetjes Kristien
|
|
Silke
15-7-2017
|
29-9-2016 10:26:07
Hallo,
wij willen ook graag onze zoon laten dopen tijdens onze huwelijksmis! Kan iemand voorbeeldjes sturen van misboekjes en/of volgorde aub? silke_bosch@hotmail.com. Alvast bedankt!
|
|
sylvie
7-7-2017
|
22-7-2018 23:49:41
Hallo, Wij willen dit ook zo doen. Heeft iemand nog leuke voorbeeldboekjes? Willen jullie deze mailen naar Sylvie.vanderbeken@hotmail.com? Alvast bedankt!
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
Lillee's Land
in Tienen |
in Hasselt |
Rituelen voor mensen van nu
in Tielt |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires