Nu Online
Momenteel zijn er 640 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

goede winkels bruidskledij limburg?

21-9-2009 19:03:55
Na het lezen van enkele alarmerende berichtjes over winkels waar ze trouwkleedjes verkopen hier op het forum ben ik toch een beetje ongerust geworden...

Ik trouw volgend jaar in juli en ben volop aan het kijken voor een kleedje. Ik ben al bij Maxim's geweest en ondanks de positieve commentaar hier op het forum vond ik ze bij mij totaal niet vriendelijk. Ik mocht maar 5 kleedjes passen en de verkoopster zei dat ik toch ook best niet te lang meer wachtte met kopen want dat er anders veel kleedjes weg zouden zijn. Dat was echter mijn eerste keer passen en ik was niet van plan om te kopen en ik zal dat wel uitgestraald hebben zeker want na 5 kleedjes werkte ze mij vakkundig buiten.

Verder ben ik ook al gaan passen bij boetiek Lief en de verkoopster was daar heel vriendelijk tegen mij, ik heb daar ook 12 kleedjes mogen passen dus dat vond ik wel in orde... Maar blijkbaar geven die nadat je gekocht hebt helemaal zo geen goede service meer...

Ik ben van regio limburg, kunnen jullie mij winkels zeggen van die regio die wél een goede service geven?
Ik was van plan om zoiezo nog in Le Chapeau in Bree te gaan en bij Lecoq in Lommel...

Groetjes,

Nele

Nele
10-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 708

Sara
14-5-2010
 Meld misbruik21-9-2009 19:10:54

Dag Nele,

Ik heb mijn kleedje besteld bij Anuna in Hasselt. Ze hebben mij heel goed geholpen : op maandag had ik daar een afspraak om voor de 1ste keer kleedjes te passen. Na de pasbeurt heb ik eerlijk gezegd dat ik nog een andere afspraak had. Dus dinsdag bij Boetiek Lief gaan passen. Toen vreselijk beginnen twijfelen tussen een kleedje van Anuna en een kleedje van Boetiek Lief. Dus op woensdag nog eens gaan passen bij Anuna om de laatste twijfels weg te nemen. Dit was voor hun geen enkel probleem. Heb zelfs geen nieuwe afspraak moeten maken, maar kon gewoon tussendoor even langsgaan. Natuurlijk wel nog afwachten hoe de retouches en de volgende pasbeurten gaan gebeuren, maar tot hiertoe zeker geen klachten!

Groetjes,

Sara

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik21-9-2009 19:35:15

Hey, vond het bij Anuna in Hasselt een zeer goede service, erg vriendelijk ze zei zelf dat ik nog meer moest gaan passen alvorens te beslissen. Uiteindelijk heb ik mss 7 winkels bezocht maar bij Anuna vond ik ze toch wel het vriendelijkst.
Zeker eens gaan kijken, vooral als je van merk rembo houdt, zeer mooie kleedjes.
Groetjes.

katleen
8-8-2009
 Meld misbruik21-9-2009 21:42:42

Dag Nele,
ik ben deze zomer getrouwd en heb mijn kleedje in februari gekocht bij le chapeau in Bree. Bij mij waren ze zeer vriendelijk zowel bij de pas als de service achteraf. Bij het passen namen ze echt alle tijd voor mij. ik denk dat ik 3 uur gepast heb en mocht zoveel kleedjes passen als ik wou. Dus ik heb er echt wel veel uit de rekken gehaald om eens te passen. En omdat ik twijfelde tussen 2 kleedjes heb ik ze ook nog alle 2 een paar keer afgewisseld :o). Bij de 2de en 3de pas was de service ook zeer goed. De laatste keer hebben ze zelfs nog 2x aanpassingen aangebracht tot ik tevreden was ( ik vond het niet aansluitend genoeg aan de decollete (bustier) en het was wat te lang). Mijn mama en mijn zussen hebben hun suitekleding er ook gekocht en daarom hebben we de retouches ook niet moeten betalen.
hopelijk ben je hier iets mee
groetjes
Katleen

Ellen
14-8-2009
 Meld misbruik21-9-2009 21:51:53

Hoi,

Ik ben ondertussen heel gelukkig getrouwd :-)

Ik heb mijn kleedje gekocht bij Linx in Hasselt. Vriendelijk en goede service... Het is de enige winkel die ik bezocht heb. Ik mocht zoveel kleedjes passen als ik wou... ik heb er een 5-tal gepast en toen was mijn keuze gemaakt. Ook achteraf goede service gehad .... Heb er ook mijn schoenen en mijn juwelen gekocht.

Veel succes!

liesbeth
7-5-2010
 Meld misbruik22-9-2009 0:02:02

Mijn kleedje komt van Lieben in de schopping 2 in Genk, tot nu ben ik daar ook zeer tevreden.

XXX Liesbeth

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik22-9-2009 8:16:45

Hallo Nele,

Wij trouwen over 18 dagen (10.10.2009)!! EINDELIJK :-)

Mijn kleedje komt van Le Chapeau in Bree...
Ik vond het een super winkel. Ze hebben er tenminste speciale kleedjes die je niet in al de andere bruidswinkels vind. Zo ben je tenminste eens uniek op je trouwdag! Verkoopster heeft ons zeer goed geholpen en niets was teveel...zijn daar zeker +/- 4u binnen geweest... ook toen ik voor mijn 2de pas ging waren ze nog steeds even vriendelijk...

Bij Lecoq in Lommel, wat is dat voor ne winkel?? Dacht even dat ik in een carnavalswinkel stond...
Alles zo oud, foto's van koppeltjes waren al zo geel uitgeslagen van de sigarettenrook!! Tijdens de 'opendeurdag'(!!!???) deden "modellen" kleedjes aan die ik wel mooi vond (niet echt iets dat ik Whauw vond), toen zag ik er eentje in een boekje staan en ik vroeg of ik dat eens mocht zien, dat was niet in de winkel (dat kan natuurlijk) en als ik dat wilde moest ik het al kopen!! EUH???!!!
Toen daarna werd de bazin kwaad op de modellen en stond daar maar met haar sigaret rond te zwieren... Jakkes!!
Nooit ga ik daar nog binnen...mss als ik eens een gek kleed wil voor met carnaval...

Maar ik zou gewoon eens gaan kijken.. mss vind jij wel jouw ding daar dus...

Alvast veel plezier en succes.

Gr.
Tess

Evie
31-7-2010
 Meld misbruik22-9-2009 8:33:28

Hallo,

Ik ben in Lieben in Genk gaan passen, heel vriendelijk maar niet echt mijn smaak. In Lommel heeft mijn zus haar kleed dit jaar gekocht. Ik vond het kleed mooi maar de retouches echt niet goed uitgevoerd, hier werd dan 90€ voor betaald!! Omdat er enkele jurken waren die ik wel mooi vond heb ik eind aougustus gebeld naar daar om te vragen of ik in september een afspraak kon krijgen. Zeer onvriendelijke vrouw die me zei dat ze in september geen afspraak kon maken, ik had toch nog tijd genoeg. Ik moest ik oktober maar eens terug bellen!! Ik moet je niet vertellen dat ze me daar niet meer zien. Nu ja, nadat ik mijn zus haar kleed had gezien zou ik er sowieso niet meer gegaan zijn.
In Bree ben ik ook geweest, prachtige winkel en prachtige kleedjes, het is waar wat Tessa zegt, daar hebben ze ook wat specialere kleedjes zodat je een unieke bruid bent. Ik ga mijn kleedje zaterdag dan ook vastleggen. Ik vond alleen de verkoopster wat opdringererig maar dat ligt blijkbaar aan wie je hebt.
In St Truiden, bij Ariana, ben ik ook geweest ook hele vriendelijke vrouw en een super service. Als ze in Bree dat seciale kleedje niet hadden, had ik het mijne zeker daar gekocht!
Voila weet je weer wat meer!!

Groetjes,
Evie

sabine
13-9-2009
 Meld misbruik22-9-2009 9:52:36

Hoi,

Mijn jurk kwam van bij Lieben in shopping 2 te genk.Ik ben dik tevreden!!!Een superlieve winkeldame,waar niets te veel voor is, heel eerlijk en niet opdringerig.Als je smaak niet bij de jurken zit ,is het volgens mij mogelijk om te bestellen,als je een bepaalde jurk in een boek hebt gezien.ikhad een heel speciale jurk van talyna lyn(belgische ontwerpster)en helemaal niet duur.heb vele positieve reacties gehad.Mijn jurk werd geretoucheerd van M44 naar maat 38 en dazt heeft me niks extra gekost.ben in totaal 4 keer gaan passen(na retouche)en de jurk paste perfect.
Ik vind het echt een aanrader hoor.

veel succes nog

Joke
1-9-2008
 Meld misbruik22-9-2009 14:06:59

Ik ben van regio Leuven, maar ben bij Anuna en boetief Lief geweest. Bij Anuna waren ze heel vriendelijk, maar er was niets dat mij goed paste. Bij boetiek Lief leken ze mij ook vriendelijk op het eerste moment. Ik had een kleedje dat ik heel mooi vond en ze zei dus dat ik niet te lang meer moest wachten om te bestellen enzo. Thuis zoek ik dat kleedje op op internet om aan mijn vader te tonen en blijkt dat het een kleedje is van 2006. In zich voor mij geen probleem, maar onmogelijk dat ze niet wisten dat ze het niet meer konden bestellen.
Toen ik belde om hier meer uitleg over te vragen, waren ze meteen heel wat minder vriendelijk en zei ze dat ik het pasmodel kon krijgen en met tegenzin wou ze nog een korting geven van 10%.
Waarschijnlijk waren ze eerst van plan mij het pasmodel maat 40 in te maken tot een maat 36 en te doen alsof het een nieuw besteld kleed was en mij dus ook de prijs van een nieuw kleed aan te rekenen.
Uiteindelijk vond ik dat geen eerlijke manier van werken en heb ik ergens anders gekocht.

Nele
10-7-2010
 Meld misbruik22-9-2009 16:24:06

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ben echt blij dat de ervaringen van andere bruidjes nu heb kunnen lezen.

Nu weet ik toch een beetje meer...

Groetjes,

Nele

Filip
19-9-2009
 Meld misbruik23-9-2009 19:52:50

Hallo Nele,

wij zijn afgelopen zaterdag getrouwd. Het kleed van mijn vrouw en mijn kostuum kwamen beiden van Lecoq in Lommel. Wij kunnen niets negatiefs zeggen over hun.

Als ik de commentaar van Tessa lees, krijg ik de indruk dat er twee winkels in Lommel zijn die "Lecoq" heten of dat Tessa er enkel door het raam gekeken heeft en er nog nooit binnen geweest is. De inrichting is zeker niet modern, maar het gaat voor mij over de kleren die ze verkopen. Dat zien je gasten op je huwelijk, niet de mooie inrichting van de winkel waar je koopt. Toch?
Er hangen inderdaad foto's in die winkel, maar als ze al vergeeld zouden zijn, zal dat zeker niet door de rook van de eigenares zijn. Hoe dan ook, ik vind het een voordeel dat die foto's daar hangen. Zo zie je wie zijn kleren daar gekocht heeft. En daar waren blijkbaar heel wat kennissen van mij bij. Handig om eens navraag bij te doen. Bij kennissen kan je immers inschatten hoe kritisch ze zijn. Hier op het forum is het vaak moeilijk om in te schatten of iemand terecht negatieve commentaar geeft, of een muggenzifter is.
Wat ik wel herken in de reactie van Tessa, is dat mensen die bij Le Chapeau kopen, hun smaak hoogstwaarschijnlijk niet zullen terugvinden bij Lecoq. En dat geldt ook omgekeerd. Als je een "modern", strak kleed wil, moet je naar Bree. Hou je van klassiek en romantisch, zal je het niet bij Le Chapeau vinden, maar zal je in Lommel keuze genoeg hebben. Als je in beide winkels gaat kijken, zal je de stijlverschillen zeker zelf ook zien. Ik heb een nicht die gaan passen is bij Le Chapeau en daar niet tevreden van was. Zij paste een kleed dat haar niet paste. Ze kreeg het niet dicht omdat het showmodel enkele maten kleiner was dan haar maat. Natuurlijk krijg je dan geen zicht op de pasvorm van dat kleed op jouw lichaam. Toch vond de verkoopster dat het kleed haar prachtig stond???? Blijkbaar zijn andere dames hier wel tevreden van. Ik denk dat je gewoon zelf eens moet gaan kijken en zelf moet ervaren waar je het beste gevoel bij hebt. Laat je hoofd niet te snel gek maken door mensen die uitgesproken meningen hebben over 1 bepaalde winkel. Ga kijken, spreek met de verkopers, maar ook met klanten die er tegelijk met jouw komen passen. Zeker als ze al voor hun tweede of derde pasbeurt komen. Vraag eens naar hun ervaringen. En kijk ook eens naar de reactie van de verkoopster als ze ziet dat je bij andere klanten informeert. Een winkel die zeker is van zijn stuk, zal hier uiteraard geen probleem mee hebben. Bij Lecoq hebben we hier geen probleem bij ondervonden.

Zowel mijn kostuum als het kleed van mijn vrouw komen van Lecoq en ik durf je Lecoq echt aanraden. De verkoopster spaart geen enkele moeite om alles te tonen. Ze geven goed advies in accesoires en dringen niets op. Schoenen, lingerie, juwelen, enz. kan je zowel bij hen als elders gaan kopen. Ze bleven even vriendelijk. De afspraken zijn ze perfect nagekomen en alles altijd op tijd geleverd. Vandaag hebben we nog eens gebeld met de winkel om te vragen hoe het kleed gereinigd moet worden, en ook daar werden we vriendelijk mee geholpen. De verkoopster is wel kordaat als ze vindt dat een keuze omtrent de kleding echt niet ideaal is. Zo zagen we een aanstaande bruidegom die zijn broek echt wel te kort liet omspelden bij één van onze pasbeurten. Daar waren zij als winkel echt niet gelukkig mee. Ze willen echt dat hun product goed afgeleverd wordt. En heel ons gezelschap was het eigenlijk eens met de winkeljuffrouw: er stond echt te veel water in de kelder. Maar de naaister heeft het gemaakt zoals die klant het wilde hebben. Maar ze vertelde wel uitdrukkelijk dat ze het niet eens was met die keuze. Maar ook daar was klant koning.

Hopelijk heb je iets aan mijn reactie. In ieder geval veel succes met je zoektocht naar een kleedje!

Filip en Sarina

An

Meld misbruik5-11-2009 14:10:29

Beste Tess,
ter uwer informatie, er heerst een strikt rookverbod bij lecoq in de winkel, het atelier en het bureel, volgens mij ken jij Lecoq niet!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...