Nu Online
Momenteel zijn er 654 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tafelnamen

23-9-2009 13:49:48
Hallo!!!

Hebben jullie leuke voorstellen voor tafelnamen ???

We blijven ons hoofd er maar over breken ;-)

Sophie
22-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1579

Sabrina
7-8-2009
 Meld misbruik23-9-2009 14:04:40

Hey!
Onze grote dag stond volledig in het teken van Italië. De tafelnamen waren Italiaanse regio's. De gasten moesten bij aankomst een groen-wit-rood vlagje van het Italiaanse bord halen en dan voor het avondfeest naar de tafel gaan waar een houten houdertje met kaart stond. Op de ene kant van de kaart de tekst van onze openingsdans (met vertaling erbij), op de andere kant de Italiaanse vlag met de naam van de regio, een landkaartje en wat uitleg over die bepaalde streek!
Was héél tof en kwamen superveel leuke reacties op.

Groetjes van Sabrina
47 dagen getrouwd!!

Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik23-9-2009 14:20:50

Wij gaan niet werken met echte tafelnamen.
Mijn ventje is verzot op chocolade en ik op snoepjes, dus wij gaan een pot met één soort chocolade of snoep op tafel zetten en zij krijgen bij aankomst een zakje met de snoep of chocolade in.

Nathalie

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik23-9-2009 14:30:43

Sorry Sophie, ik kan je niet helpen, maar vraag me af waar 't goed voor is?
Is het gewoon beetje grappig/entertainend indelen door mensen lukraak ergens te laten zitten afhankelijk van welk zakje snoep/Italiaans vlaggetje hebben?

Is dat niet riskant en wel aangenaam voor gasten?
Persoonlijk blijf ik voorstander van de naamkaartjes, duidelijk voor iedereen, zelf Bomma vergeet-alles.

barbara
17-7-2010
 Meld misbruik23-9-2009 14:32:57

Een koppel die elkaar leren kennen heeft op Erasmus in Lissabon heeft elke tafel een naam gegeven van een metro halte.
Indien jullie een band hebben met een bepaalde stad (Londen, Parijs, Rome,...) dan kan dit wel heel leuk overkomen.
Wijzelf doen geen tafelnamen of dergelijk, gewoon nummertjes.

Elena
19-6-2010
 Meld misbruik23-9-2009 14:36:52

Hey Sophie,

Wij zijn dit weekend naar een trouwfeest geweest, zij hebben het met dierennamen gedaan.

Onze feestzaal doet dat meestal met soort bloemen.

Wij gaan het misschien met disneyfiguurtjes doen.

Veel succes met het zoeken hiervan.

Groetjes,

Petroeska
16-4-2010
 Meld misbruik23-9-2009 14:41:31

Heykes

Wij werken met de thema liefde is... vb liefde is samen werken dan nemen ik en men toekomstige een foto van ons samen terwijl we aan het werken zijn. Er zitten alvast grappige exemplaren tussen en het is plezant om te doen. Veel plezier nog met de voorbereidingen ;)

groetjes Petroeska

katty
5-6-2010
 Meld misbruik23-9-2009 14:43:17

Hoi Sophie,
wij werken op veel trouwfeesten alleen die van 05/06/2010 niet want dan is het onze dag! We hebben al vanalles gezien. Iemand die in de bouw werkte had allemaal verschillende soorten steennamen en dan een glazen pot op tafel met die stenen en ook een zakje met dezelfde voor de genodigden. Snoep zoals iemand al zei wordt ook gedaan. (colalesjes,hosties,tanden,snoepkettingen...) namen van steden als ze daar herinneringen aan hebben. Kaartjes van liefde is met het beeldje zelf uitgebeeld met uw toekomstige voor op de tafel in het groot. Kinderliedjes met op je kaartje een schip en als de genodigde binnen komen spelen ze dan schipper mag ik overvaren, bob de bouwer,twee emmertjes water halen, de vogeltjesdans enz. , gekleurde kaartjes en met het rode bijvoorbeeld lady in red spelen zo heb je voor alle kleuren wel een liedje als je zoekt.
Hopelijk heb je er iets aan groetjes Katty

Vanessa
24-10-2021
 Meld misbruik23-9-2009 14:50:13

Wij woonden, toen we elkaar leerden kennen, ver uit elkaar en als tafelbenamingen nemen we waarschijnlijk namen van steden die tussen onze twee gemeenten liggen. We gaan proberen om zo'n gemeenteborden (geel met rood randje en zwarte letters) na te maken en deze op de tafels te zetten. De gasten krijgen dan bij het binnenkomen een miniatuur papieren versietje van het bord van hun tafel. Zo trekken we ook nog eens het thema van onze misviering door.

verder kan je nog werken met kleuren, verschillende bieren (en op die tafel dan dat soort bierflesje zetten), liedjes, ...

veel succes!

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik23-9-2009 14:59:58

Wij hadden dansstijlen. Bij elke dansstijl een bijpassend liedje en een klein beetje uitleg over de dans. BV Chacha, swing, jive, rumba, wals,...

Als je de uitleg per dans graag hebt; Carolina.Stappaerts@telenet.be

voor elke dans had ik ook kaartjes gemaakt met een cartoon en de dans.

groetjes, Carolina

tinneke
29-8-2009
 Meld misbruik23-9-2009 17:08:17

Hoi ! Wij zijn 25 dagen geleden getrouwd en hebben ons feest gegeven in een oud kasteel. We hebben alle tafels de naam van een kasteel gegeven, vaak had dat iets te maken met de mensen die aan die tafel zaten. Bij het binnenkomen kregen ze dan een mooi kaartje met een foto van dat kasteel, fotootje van ons en "bedankt" en onze datum erop. Iedereen was er heel enthousiast over. Het is leuk om beetje origineel te blijven hé ! Succes ! Tinneke en Tom, 29-08-2009

Heidi
10-7-2010
 Meld misbruik23-9-2009 19:46:33

Bij onze genodigden zitten nogal wat bierliefhebbers, dus zullen we opteren om onze tafelnaam te koppelen aan een biersoort en dan een fles van de biersoort op die tafel zetten.

10/07/2010

Ines
3-10-2008
 Meld misbruik24-9-2009 10:52:36

Hey Sophie,

Wij hadden naamkaartjes gemaakt en per tafel waren die ingedeeld in een bepaalde wijk van Sevilla, de bestemming van onze huwelijksreis. Zo wisten ze en passant ook waar we naartoe gingen.

Groetjes
Ines
bijna 1 jaar getrouwd (nog 9 dagen)

tami
26-6-2010
 Meld misbruik24-9-2009 14:10:04

Sophie,

één van de origineelste dingen die ik hier ooit gelezen heb, was een fotopuzzle :
Een foto op A4 papier in 2 ex. afdrukken (1 ex. om in puzzlestukken te snijden volgens het aantal gasten aan de tafel, het 2e om op elke tafel te leggen). De gasten krijgen bij aankomst dan een stuk puzzle uit een bepaalde foto en moeten op zoek gaan naar de foto waaruit hun stuk komt. Er ontstaat dan wel een geestig geharrewar maar dat maakt het net leuk.

Je kan ook namen van zangers/muziekgroepen bedenken en een foto ervan op de tafel voorzien en voor de gasten van die tafel een hit van die zanger of groep draaien.

Je kan ook sprookjesfiguren bedenken of cartoonfiguren die bv. met tweeën zijn, zoals Tom & Jerry, Mickey & Minnie, Donald & Daisy, Bernard & Bianca, Alladin & Yasmine,... of bekende filmduo's (Laurel & Hardy, Bonnie & Clyde, Fred Astaire & Ginger Rogers,...).
Of je kan allemaal favoriete huwelijksreis-bestemmingen bedenken, daarvan een foto op de tafel met de naam vh land en aan elke gast een kaartje geven met een bestemming erop geschreven of geformuleerd als een raadsel bv. : Ik ben een koninkrijk, gelegen in Z-O. Azië. Birma en Laos zijn rechtstreekse buurlanden. Mijn hoofdstad is Bangkok.

Eigenlijk zijn er heel veel mogelijkheden maar of die nu ook origineel zijn, hangt van jullie smaak af, natuurlijk.

Groetjes

lizi
21-8-2010
 Meld misbruik25-9-2009 16:10:59

@Katty: dat met die kleuren en bijpassende liedjes vind ik wel origineel! ga eens op zoek naar liedjes met kleuren in...
bedankt,
Lizi

katty
5-6-2010
 Meld misbruik28-9-2009 17:23:19

@ Lizi: normaal als je dat aan je dj vraagt gaat die dat waarschijnlijk vlugger
weten want die kent de teksten normaal een beetje beter. Alvast veel geluk met zoeken.
debondt75@gmail.com

Lien

Meld misbruik28-9-2009 20:41:14

Hoi, wij hadden zo kleine kaarsjes voor de gasten met hun naam op. Die stonden dan op de plaats waar ze moesten zitten. We vonden deze bij Sfeer-boutique.
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...