Nu Online
Momenteel zijn er 606 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Enkel trouwen voor de wet

24-9-2009 11:36:24
Hoi, mijn vriend en ik trouwen op 17/08/2010 enkel voor de wet. Zijn er nog mensen die niet trouwen voor de kerk? Hoe zit het met jullie voorbereidingen? Het is wel wat anders natuurlijk dan koppels die trouwen voor de kerk. Ik heb het gevoel dat ik veel minder moet regelen... :-) Hoe zit dat bij jullie?

M'tje

Mieke
17-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 796

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik24-9-2009 11:59:16

Hallo,
wij trouwen ook niet voor de kerk, maar wel met rent-a-priest. dus ik denk dat we nog altijd evenveel moeten regelen :). Jij hoeft je inderdaad niet bezig te houden met het misboekje en het samenzitten met de pastoor. Ik kijk ook niet bepaald uit naar het maken van het misboekje...
Succes met de voorbereidingen!

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik24-9-2009 12:02:48

Hey
Wij trouwen ook enkel voor de wet. Maar voor de rest wordt het een huwelijk met alles op en aan, dus toch nog heel veel te regelen!

Groetjes

Wendy
12-6-2010
 Meld misbruik24-9-2009 12:06:23

Hey Mieke,

Hier trouwen wij ook enkel voor de wet, maar wel met een heus feest en zo.

Wat hebben we al geregeld: zaal, gemeentehuis (allee, half en half, we staan toch al op hun kalender ;-), DJ, fotograaf, mijn kleed, feestbus.

Wat moeten we dus nog regelen: kledij ventje en suite, ringen, uitnodigingen (maar we weten wel al wat we willen) en dan nog 'kleinere' dingen zoals cadeau'tjes voor de gasten, menu definitief beslissen, tafelschikking,.. De zaken die we pas later kunnen doen, dus.

Nu zitten we dus ook in een beetje een pauze. Alles dat al op voorhand moest gedaan worden ligt vast. Dus nu wachten tot nieuwjaar op de volgende 'voorbereidingsgolf' :-)

Groetje,
Wendy
12/06/2010

Mieke
17-7-2010
 Meld misbruik24-9-2009 12:18:25

Bedankt voor de reacties. Als je met rent-a-priest werkt, heb je inderdaad evenveel voorbereidingen als trouwen voor de kerk :-)
@ Wendy: ik lees dat je een feestbus voorzien hebt? Hoe doe je dat dan concreet? Wanneer trouwen jullie? Al een idee hoe jullie dagindeling eruit ziet? Want blijkbaar hebben wij een beetje hetzelfde idee over onze trouwdag.

M'tje

Wendy
12-6-2010
 Meld misbruik24-9-2009 13:56:17

Hihi, dagindeling staat al helemaal op punt:

8.30u - 10.30u: haar en make-up, dan terug naar m'n mam thuis om kleedje aan te trekken, ventje blijft thuis, dus die moet z'n plan trekken ;-)
10.30u: alle mannen van de 'suite' zetten hun vrouwtje af bij mijn mam en rijden dan naar de feestzaal
11u: busje komt mannen en m'n ventje afhalen aan de feestzaal
11.30u: mannen komen aan bij mijn mam, ik doe de deur open voor ventje :-)
11.30u - 12.30u: beetje foto's trekken en hapje eten (ik denk mini-belegde broodjes)
12.30u: vertrekken met busje richting gemeentehuis
13u - 14u: ons huwelijk in het gemeentehuis (als het al een uur gaat duren..)
14u: vertrek met busje terug naar de feestzaal
14.30u - 16u: ventje en ik gaan foto's nemen, suite krijgt een rondleiding van de brouwerij (onze feestzaal is in de rodenbach-brouwerij in Roeselare)
16.30u - 18.30u: receptie
19.30u: aankomst avondgasten

Voila sie, ik hoop dat je hier iets mee bent! Heb het allemaal redelijk krap gepland, zodat ik geen tijd heb om doelloos rond te lopen en me zenuwachtig te maken ;-)

Wendy

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik25-9-2009 9:01:56

Hallo Mieke,

Over 15 dagen trouwen wij enkel voor de wet...

Vonden het een beetje hypocriet als we nooit in een kerk komen om opeens daar een grote entree van te maken...

Bij de burgelijke plechtigheid mochten we onze eigen muziek kiezen, dus dat was een opzoekwerkje... Bij het buitengaan willen we geen rijst laten gooien maar hebben we speciale confetti-knallers...

Wij doen geen cliché trouwfeest (avondfeest en dergelijke). Na onze burgelijk trouw gaan we met +/- 40 personen eten en daarna vertrekken wij op huwelijksreis en al de 40 personen komen mee om ons uit te wuiven...

Wij gaan zalig veel plezier hebben aan onze trouwkledij want die houden we natuurlijk aan...
Als we dan weer verder vliegen doen we weer onze prachtige kledij aan en staan er op de verschillende luchthavens fotografen ons op te wachten, dus hebben we ook niet de gebruikelijke huwelijksfoto's...

Wacht maar, er zal nog genoeg voorbereidingswerk bij komen kijken, maar is zeer plezant...

Veel pleizer en succes.

Gr.
Tess

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...