Nu Online
Momenteel zijn er 657 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dilemma genodigden avondfeest

25-9-2009 14:00:17
hoi iedereen

ik zit met een wrang gevoel voor de genodigden. Met een aantal collega's heb ik een vrij goede band, dus zou er zeker voor openstaan hen uit te nodigen op het avondfeest (met partner, het zijn 4 collega's in mijn team, dus 8 man extra), maar ik zie het minder goed zitten om mijn baas op mijn avondfeest te hebben. kan ik het maken om een aantal collega's wel op avondfeest uit te nodigen en de rest op receptie? vind dat precies zo niet kunnen. Of nodig ik best alle collega's uit op de receptie? Dan zullen er wel n aantal goede collega's ontgoocheld zijn.
Ik weet dat ik enkel aan mezelf moet denken en dat er sowieso mensen ontgoocheld zullen zijn, maar zit hier echt eventjes vast. Zou mijn goede collega's ook graag uitnodigen voor vrijgezellenavond, maar vind dat die dan ook op het avondfeest moeten zijn.

Wat doe ik?

groetjes en bedankt voor de reacties.

Annelies
(trouwt in juli 2010)

annelies
8-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 519

Wendy
12-6-2010
 Meld misbruik25-9-2009 14:07:25

Ik zou doen waar jij zin in hebt! Maar stel nu dat je 8 van de 10 collega's wil vragen, dan zou ik ik die overige 2 ook vragen. Stel dat je er maar 4 of 6 of zo zou willen vragen, dan zou ik enkel die mensen vragen.

Ik zit met een gelijkaardig dilemma. Ik werk op een bureau, dus ik zou alle collega's van het bureau (6 mensen + partner) vragen voor avondfeest, en alle collega's van het atelier (15 mensen + partner) vragen voor receptie. Onze bazen komen nooit, die vraag ik voor receptie, dan komen ze misschien toch.
Maar ik heb 1 collega in het atelier, waar ik goed mee overeen kom. Beter zelfs dan met sommigen van het bureau. Ik wil haar er graag bij 'savonds, heb het al eens met haar besproken. Maar dan zit zij ook in een lastiger parket, dus ik laat de keuze ook een beetje aan haar.

Aan de ene kant, het is inderdaad WIJZELF die moeten beslissen, maar aan de andere kant kan je maar moeilijk tegen schenen schoppen van mensen met wie je dagelijks moet samenwerken.. Maar als die mensen die je er 'savonds écht bij wilt maar een klein deel van al je collega's zijn, zou ik niet twijfelen: zij naar het avondfeest en de rest naar de receptie!

Groetje,
Wendy

tami
26-6-2010
 Meld misbruik25-9-2009 14:33:39

Annelies,
ik wil niet onbeleefd zijn maar laat je budget beslissen voor jou als je het zelf moeilijk vindt. Jullie betalen, dus jullie nodigen uit. Punt. Daar heeft verder niemand zaken mee en zoals je zelf zegt : ontgoochelden of verongelijkten zullen er altijd zijn. Maar mensen met wie je maar een matige verstandhouding hebt toch vragen, omwille van de goed vrede, zou ik nooit doen.
-Word jij op hun feestjes uitgenodigd ?-
Doe niets waar je je niet goed bij voelt. Nodig ook je baas niet uit want dan meng je werk en privéleven ; bovendien zullen je aanwezige collega's daar mss ook niet zo happy mee zijn.
Het is jullie dag, jullie geld, dus ook jullie keuze. En wie er niet blij mee is, tja...
Gewoon je eerste idee volgen.
Het is net door te beginnen twijfelen aan jezelf dat je er daarna niet meer uit raakt :/
Dus : handel volgens je eigen gevoel.
Ofwel kies je radicaal voor een trouwfeest met vrienden en familie en voorzie je voor àlle collega's iets apart, op een andere datum. Maar dat zijn dan wel bijkomende kosten.
In jouw plaats zou ik gewoon mijn zin doen.

Groetjes

Kitty
9-10-2009
 Meld misbruik25-9-2009 14:44:30

Hoi,
Ook hier heb ik lang mee in de knoop gezeten. Ik werk in een interieurwinkel met twee filialen, waar ik allebei werk en in totaal zijn we met ongeveer een 18 personen. Als ik die allemaal met partner moest uitnodigen, kwam het veel te duur uit, en ik heb trouwens niet met iedereen zo'n goede band. Nu heb ik enkel de personen van mijn afdeling gevraagd voor het diner. En alle andere collega's voor het dansfeest met dessertenbuffet s'avonds. Niet iedereen was daar even gelukkig mee, maar het was de beste oplossing voor mij. Ik hoop dat je eruit raakt!

annelies
8-5-2010
 Meld misbruik25-9-2009 16:46:50

bedankt voor alle reacties, heb er veel aan! inderdaad, budgettair is het onmogelijk om iedereen uit te nodigen voor het avondfeest maar ook capacitair (we zouden met teveel zijn anders). bovendien heb ik daar ook niet echt behoefte aan. Ik denk dat ik ze op de receptie vraag, maar dan enkel de collega's van mijn eigen team. De "betere" collega's zullen wel begrijpen dat dit de beste oplossing is!

Bedankt voor de goeie raad, ik voel me steviger in mijn schoenen staan nu :-)

Succes aan allen nog met jullie voorbereidingen!

franka
10-7-2010
 Meld misbruik25-9-2009 21:39:58

ik trouw ook in juli 2010
en ik heb juist het zelfde zou gewoon al je collegas uitnodigen ook je baas
dan hebben ze zelf de keus om te komen
het is jou feest dus verzieken doen ze het niet ik nodig ze ook allemaal uit ook al heb ik met de een een betere band dan met de andere ,anders maak je onderscheid en daar kunnen brokken van komen
hopelijk ben je wat met deze tip en anders nog veel succes

groetjes franka

Claudia
18-9-2010
 Meld misbruik26-9-2009 10:26:19

Ik vraag ook enkel de collega's op het avondfeest waar ik veel contact mee heb en waar ik goed mee overeen kom... De rest komt zelfs niet eens op de receptie. Ze zullen zelf ook wel weten hoe de band is dus is het ook een beetje belachelijk om ze dan uit te nodigen vind ik...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...