Nu Online
Momenteel zijn er 350 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Save the date

26-9-2009 13:05:33
Versturen jullie save the date kaartjes?
Zoja, hoe doen jullie dat?
Maken jullie zelf een origineel kaartje?

En wat zetten jullie daarop?

Alvast bedankt !!

Mandy
10/04/2010

Mandy
10-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 2017

Sara
14-5-2010
 Meld misbruik26-9-2009 13:07:11

Oh, daar had ik nog nooit van gehoord! Wel een goed idee eigenlijk... Ben benieuwd naar reacties op je vraag!

Sophie

Meld misbruik26-9-2009 13:14:42

Hye,

wij hebben dat gemaakt. In office programma publisher het bestand van visitekaartjes genomen en bewerkt. Je kan dat dan gemakkelijk afprinten op een vel met uitscheurbare visitekaartjes (gekocht in AVA) Heb een beetje kleuren en lettertype gebruikt van de uitnodigingen. Zeer mooi resultaat en het formaat is ideaal.
xxx

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik26-9-2009 13:22:40

Ik vind dat overbodig... Familie en vrienden die er echt bij willen zijn, houden er zo wel rekening mee en anderen boeken ook zonder dat kaartje hun vakantie wanneer zij wensen...
Ik vind dit enkel meer werk en geld dat erin gestoken wordt...

Groetjes,

Véro

Davy
16-7-2010
 Meld misbruik26-9-2009 13:53:42

Wij hebben inderdaad via extrafilm een kaartje laten maken met op de voorzijde een foto van onze trouwdag uit een agenda.
En achteraan de tekst gezet : Onze trouwdatum staat ondertussen al sinds een tijdje vast,
en we hopen deze te mogen vieren met jullie als onze gast.
De officiële uitnodiging volgt nog in het komend jaar,
want dan zijn we pas met alle voorbereidingen klaar.
Maar neem er dus nu alvast jullie agenda even bij,
en hou daarin vrijdag 16 juli 2010 zeker volledig vrij !
We hebben enorm veel positieve reacties gekregen en geloof me, er zijn echt mensen die hun vakantie daarnaar plannen.

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik26-9-2009 14:19:24

Ik vind dat ook een beetje werk & geld voor niks! Als je in de zomervakantie trouwt, kan ik het nog begrijpen, omdat veel gasten op vakantie gaan, maar voor april zou ik het zo laten & dat extra geld ergens nuttiger besteden!

Friedl
2-7-2010
 Meld misbruik26-9-2009 14:27:49

Wij hebben eentje gemaakt, afgeprint voor de familie (dat was onze manier van aankondigen) - en verder gewoon rondgemaild naar de vrienden/kennissen. Zo hebben ze de datum ook duidelijk gekregen en het kost je niets...

Sophie
22-5-2010
 Meld misbruik26-9-2009 20:13:47

Wij gaan dat niet doen... Vrienden en familie kennen onze datum en houden die dag al zeker vrij!!! Mensen die dus uiteindelijk niet kunnen komen zullen eerder kennissen zijn, en daar ga ik dan ook niet echt wakker van liggen ;-) De belangrijkste zullen er zeker bij zijn!!!

Natalie
17-7-2010
 Meld misbruik26-9-2009 21:01:50

Hallo!

Wij trouwen de dag na jullie :-)
En aangezien het dan volop vakantieperiode is, zullen wij de mensen ook een hint geven.
Elk jaar maken we met de feestdagen zelf onze kerstkaarten, met daarop een foto van onze 3 kids. Naast de gewone nieuwjaarswensen gaan we er dit jaar nog een geheugensteuntje bijplaatsen.
Zoiets als:
Wij willen ook nog iets verklappen,
papa en mama zullen op 17 juli van het nieuwe jaar in het huwelijksbootje stappen.

Misschien niet echt van toepassing als je nog geen kindjes hebt, maar je kan het eventueel ook met je kerstwensen meesturen, aangezien de meesten rond nieuwjaar hun vakantie boeken.

Nog veel plezier met de voorbereidingen!

Grts
Natalie

Nele
10-4-2010
 Meld misbruik27-9-2009 12:07:33

Hoi, Wij trouwen ook op 10/04/2010 en ik wou ook een dergelijk kaartje versturen. Ik ga dit denk ik (om kosten te besparen) in het kerst - nieuwjaarskaartje bij steken. Ik ging er iets op zetten in de zin van, dat bij een nieuw jaar een nieuwe kalender kopen hoort, en dat zij alvast 1 dag moeten aanstippen.. Praktisch moet nog uitgewerkt worden maar zoiets in de aard..

x

tami
26-6-2010
 Meld misbruik28-9-2009 16:53:25

Hey Mandy,

de origineelste save the date waarover ik hier ooit hoorde was een magneet waarop je een kaartje kleeft (hartjesvorm of andere) met de trouwdatum op en evtl. een foto van jullie beiden. Heel handig en kan op de koelkast "geplakt" worden :) Om zelf te maken.

Groetjes

katty
5-6-2010
 Meld misbruik28-9-2009 17:06:54

Heb mijn kaartjes afgegeven in juli 2009 voor juni 2010. Een dag later ging mijn nonkel naar vrienden en daar kreeg hij ook een kaartje en ja maar waar voor dezelfde dag als de onze. Dus dat is voor hem dubbel feest maar wij zijn familie dus ging hij het avondfeest bij ons doorbrengen.
Onze tekst is:
De officiele uitnodiging volgt nog komend jaar.
Dan zijn wij met alle voorbereidingen klaar.
Echter onze trouwdatum staat al vast.
En wij willen die graag vieren met jullie als onze gast!
Zaterdag 05 juni 2010 wordt onze grote dag...
die je alvast in je agenda reserveren mag.

Saar
5-6-2010
 Meld misbruik5-10-2009 10:03:19

Hehe Katty wj trouwen ook 05/06/2010!

Over de save the dates kan ik kort zijn, wij hebben deze zelf gemaakt in word (bankkaartgrootte) gelamineerd (geplastificeerd), en op de achterkant in de hoekjes 2 minimagneetjes. Op de voorkant staat een foto van ons met de tekst "wij gaan trouwen" en op de achterkant "Save the date! Wil je erbij zijn op onze mooiste dag? Noteer dan alvast in je agenda: 5 jubi 2010! Sarah en Raphaël"

Saar
5-6-2010
 Meld misbruik5-10-2009 10:04:33

Ohja de totale kostprijs voor 80 kaartjes was 25 euro... Veel plezier ermee!

laura
10-6-2011
 Meld misbruik25-7-2010 11:59:10

Die magneetkaartjes vind k wel een goed idee, zal er eens naar zoeken hoe ik dit kan maken, want ben helemaal niet creatief!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...