Nu Online
Momenteel zijn er 253 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dagindeling

27-9-2009 11:55:26
kan iemand mij aub helpen. wij trouwen op 5 juni 2010 om half twaalf. wij zouden een fotoshoot willen, een receptie op een ene locatie en dan ons feest in braemhof te Gentbrugge. gaat dat of is dat een onmogelijke zaak? en voor de uitnodigingen? hoe moet ik die opmaken? want niet iedereen komt naar het gemeentehuis, of de receptie of het eten 's avonds,..
Help mij aub, want ik zit zo vast als iets, en mijn vriend weet het ook niet meer. dank je

judith
5-6-2010
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 946

Natalie
17-7-2010
 Meld misbruik27-9-2009 12:51:49

Hallo!

Ivm de uitnodigingen, doe wij het zo:
*We sturen iedereen een aankondiging (met plaats en uur van huwelijksvoltrekking in gemeentehuis)
*Dan hebben we kaartjes besteld ter grootte van visitekaartjes voor de mensen die naar de receptie komen
*En diezelfde kaartjes hebben we dan ook maar met de uitnodiging voor de receptie en avondfeest

Qua dagindeling zou ik in jullie geval proberen de fotoshoot te plaatsen tussen het trouwen zelf en de receptie, als jullie tijd genoeg hebben he natuurlijk (volgens onze fotograaf moet je al gauw rekenen op 1à2u, naargelang welke foto's je wilt)

Wij trouwen op 17/07/2010, om 15u en zullen de foto's tussen 11u en 13u doen, de familie komt tegen 14u naar ons toe, dus we hebben nog een uurtje om op veilig te spelen. De receptie is dan van 17u tot 18u30 en dan aansluitend avondfeest. Dus tussen het gemeentehuis en de receptie hebben we nog eventjes tijd om enkele foto's te maken met de suite in de tuin van de feestzaal.

Hopelijk ben je hiermee al wat geholpen.

Nog veel plezier met de verdere voorbereidingen!

Grts
Natalie

tami
26-6-2010
 Meld misbruik27-9-2009 12:52:05

Beste Judith,

geen paniek ! Nog tijd genoeg.
Het tijdstip, 11:30 h, is dat gemeentehuis of kerk ?
Indien gemeentehuis, ben je op een half uurtje buiten (12 h). Normaal volgt daarop meteen de receptie (1 à 1 u 30).
Na de receptie kunnen jullie evt. op fotoshoot (reken 1 u 30 à 2 u, afhankelijk of de locatie dichtbij of verderaf ligt maar zorg er dan voor dat je een kleinigheid kan eten).
Je kan ook na de receptie eerst gaan eten met de familie (broodjeslunch of warme maaltijd) en daarna op fotoshoot vertrekken. Zal ook afhangen van het weer, hé. Zorg dat je in je planning de mogelijkheid inlast om de fotoshoot evt. te verplaatsen.

Voor de uitnodigingen :
het makkelijkste is een uitnodiging opmaken met voor iedereen dezelfde tekst, om naar gemeentehuis en/of kerk te komen. Indien gemeentehuis+kerk, vermeld dan enkel de kerk en de receptie die erop volgt.

Voor de gasten die naar het avondfeest komen, gebruik je dus diezelfde uitnodiging maar voeg je aparte kaartjes voor het avondfeest bij en de wens om te bevestigen VOOR een bepaalde datum (bv. 1 maand voor jullie trouw).
Wil je ook hulp voor de formuleringen of heb je die reeds ?
Groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik27-9-2009 13:00:34

Meestal meld je het gemeentehuis op de eigenlijke kaart en steek je er een apart kaartje bij waarop staat of de mensen zijn uitgenodigd op het avondfeest of op de receptie.
Uiteraard kan je jouw receptie op een andere plaats doen dan waar jouw avondfeest plaatsvindt. Je moet natuurlijk wel rekening houden met ev. afstanden. Dat is het belangrijkste aandachtspunt bij een dagindeling.
Dus je trouwt om 11u30. Trouwen voor de wet duurt max. een half uurtje. Hou er rekening mee dat er misschien nog kindjes bloemetjes komen afgeven.

Een mogelijke dagindeling (zonder dat ik afstanden weet...):

11u30: trouwen op gemeentehuis
12u00 (max.): einde plechtigheid, ev. is hier nog ruimte om bloemen in ontvangst te nemen
12u30-12u45 (afhankelijk van hoe ver je woont van het gemeentehuis): middagmalen (ook dit is moeilijk in te schatten hoe lang dit duurt, aangezien we niet weten of je uitgebreid gaat eten of een broodjeslunch voorziet; ik reken even op het laatste aangezien je 's avonds ook nog een avondfeest hebt)
13u45: vertrek naar de fotoshoot (is deze in de omgeving?)

+/-15u00: einde fotoshoot

16u00: receptie?

18u00: einde receptie

19u00: aankomst gasten avondfeest

Ik voorzie een uurtje tussen de receptie en het avondfeest, aangezien er wel altijd 'plakkers' zijn die je bijna moet buiten zétten en omdat het ook wel fijn is als je je nog even kunt verfrissen.

Je ziet, je hebt ruim de tijd voor alles!

Groetjes,

Véro

bart
12-6-2010
 Meld misbruik27-9-2009 13:03:46

hoi!

wij zijn ook volop bezig met de uitnodigingen/dagplanning. Tami, je mag altijd formuleringen doormailen of zo. Alle hulp is welkom !

groetjes,
sarah

sarah.en.bart.trouwen@gmail.com

judith
5-6-2010
 Meld misbruik27-9-2009 19:30:30

hey, dank je wel voor jullie hulp. Wij trouwen alleen maar voor de gemeente, dus ik dacht aan eerst het huwelijk, dan de fotoshoot, met eventueel belegde shandwichen, voor de liefhebbers. en dan zit ik met een probleem, alle, ja, ik weet gewoon niet hoe ik het moet doen. Daarachter zou de receptie zijn bij ons in de tuin,( heusden) en het eten 's avonds zal waarschijnlijk in Laarne zijn. Is dit mogelijk, of denken jullie dat we het anders zullen moeten doen?

Je mag mij wel helpen met teksten en indeling voor de uitnodigingen, want ik heb geen flauw idee hoe dit moet staan.

groetjes

tami
26-6-2010
 Meld misbruik28-9-2009 11:53:25

Judith,

laat je me een mailadresje waar ik je kan bereiken asjeblief ?

Groetjes

judith
5-6-2010
 Meld misbruik28-9-2009 19:58:13

Tami,

Mijn email adres is: heynderycx_j@yahoo.com
ik hoop dat ik van u mag horen

Ellis
19-6-2010
 Meld misbruik29-9-2009 21:59:13

Hallo Judith,

Geen paniek, je hebt idd tijd genoeg hoor.

wij trouwen om 12u voor gemeentehuis en om 13u30 voor de Kerk.
Van 16-18u is het receptie en vanaf 19u begint ons avondfeest (op dezelfde locatie)

in de voormiddag zullen we dan wel al een fotoshoot met de fotograaf moeten doen omdat we hier in de namiddag absoluut geen tijd voor hebben. Ook zal ik dan naar de kapper moeten en visagiste uiteraard.

De suite heeft tssdoor nog wel tijd om een brrodjeslunch te eten. (Wanneer wij gaan eten moet ik nog bekijken)

dit is dus grof geschetst hoe wij onze dag hebben ingedeeld, jij zult er ook zeker komen.

Nog veel succes!

tami
26-6-2010
 Meld misbruik1-10-2009 15:03:51

Beste Judith,

met de beste wil van de wereld maar ik krijg mijn mails op jouw yahoo adres er niet door. Begrijp niet waarom want heb dezelfde server ??
Is er soms een ander mailadres waarop ik je de formuleringen voor jullie uitnodigingen kan laten toekomen ?

Groetjes

judith
5-6-2010
 Meld misbruik2-10-2009 5:50:20

ons ander email adres ga ik niet zomaar op het internet zetten, het spijt me heel erg. maar dat is het adres van mijn vriend dan. sorry

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...