Nu Online
Momenteel zijn er 651 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ceremoniemeester, overbodige luxe?

28-9-2009 18:42:42
hey allemaal!
Wat vinden jullie van een ceremoniemeester?
Is dit noodzakelijk? Of overbodige luxe?
Wat doet de ceremoniemeester allemaal juist?
Kan iemand er een aanraden uit de omgeving Antwerpse kempen (Massenhove, Zandhoven, Zoersel...)?

Annelies
27-2-2010
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 498

Stephanie
26-6-2010
 Meld misbruik28-9-2009 19:00:20

Dag Annelies,

Wij trouwen volgend jaar in juni en hebben een ceremoniemeester gevraagd. We willen dat alles gestroomlijnd verloopt op weg naar de kerk, de vorming van de suite aan de kerk, het binnenkomen, de mis zelf, het buitengaan enzovoort; wij zijn onlangs naar een trouw geweest waar er geen was en de het was een kakofonie van binnenkomen en buitengaan. Not done!
Als je het budget hebt, dan zou ik er toch voor gaan hoor!

Groetjes

Ann
10-7-2010
 Meld misbruik28-9-2009 19:53:25

Dag Annelies,

wij trouwen volgend jaar, en zullen ook een ceremoniemeester nemen. Voor mezelf heb ik graag alles tot in de puntjes gepland... Daarom dus. Zondag gaan we naar de huwelijksbeurs in Antwerpen. En daar hopen we enkele iemand te vinden. Je kan ook eens kijken op: http://www.huwelijksorganisator.be/ Zij hebben wel degelijke huwelijkspakketten. Ook interessant. Je kan hier dan ook zelf kiezen in hoeverre je er in gaat.

Groetjes, Ann

Anne
7-8-2009
 Meld misbruik28-9-2009 20:00:41

Hoi Annelies,

ik denk als je goede afspraken maakt met je suite dat alles wel vlot kan verlopen. Maar ik heb ook al verschillende suites gezien zonder ceremoniemeester die precies een hoopje ongeregeld waren. Iedereen door elkaar, aan elkaar vragen wie waar moet gaan en staan,op een hoopje de kerk binnenkomen,uit de auto stappen en precies de kerk willen in 'lopen', enz. Je moet voor jezelf uitmaken of je zoiets belangrijk vindt. Wij hebben een goede vriend gevraagd en het verliep allemaal heel vlot. Ik vind persoonlijk als iedereen van de suite maar doet wat hij/zij wil, dat dat op niets trekt. Maar dat is mijn mening nu eenmaal, dat beslist ieder voor zichzelf.

grtjs
Anne

Lien
16-2-2008
 Meld misbruik28-9-2009 20:15:15

Absoluut overbodige luxe en aandachtstrekkers in het kwadraat. Ik krijg al buikpijn bij de gedachte alleen...
Ik zou het niet doen als je wilt dat alles natuurlijk vlot verloopt.

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik28-9-2009 20:41:22

Hey Annelies, wij hadden op onze trouw geen ceremoniemeester en hoewel ik getwijfeld heb om er op een bepaald moment toch één te nemen, vind ik dat alles heel goed verlopen is. Die ceremoniemeester had met zijn vingers kunnen draaien op onze trouw ;-)
Als je op voorhand een goed uitgewerkt draaiboek maakt en heel de suite hierover inlicht; kan er in principe weinig misgaan.

ariadne
5-9-2009
 Meld misbruik28-9-2009 22:15:03

wij hebben geen ceremoniemeester gehad, en ons huwelijk is perfect verlopen, had vooraf alles goed uitgeschreven en gepland, en aan iedereen van de suite doorgegeven, de dag zelf heeft een vriendin alles in goede banen geleid (oa mijn kleed goed leggen)
tot de dag van onze trouw is het wel een discussiepunt geweest met mijn zus, zij vond dat ik het wel moest doen. Nadien heeft ze moeten toegeven dat het perfect is verlopen zonder ...
Maar, als je het budget hebt, en je wilt het, ja waarom niet. Het is een keuze die je zelf moet maken.Ze zullen je de voorbereiding vooraf vermoedelijk wel veel uit handen kunnen nemen, al vond ik dat juist leuk om allemaal zelf te doen

groetjes
5/9/2009

evy
1-3-2009
 Meld misbruik29-9-2009 5:24:27

als je het budget hebt...alsof het zo duur is??
Onze ceremoniemeester kosste 125€. Hij kwam van bij de bruid thuis tot na de kerk. En ja, 't was makkelijk om die man te hebben, al was het maar om m'n sleep mee in de wagen te helpen, bloemetjes over te nemen aan de kerk, de suite wat deftig te begeleiden...
125€ is nu ook geen geld ten opzichte van de kostprijs van een huwelijk. Ok, het kan zonder, maar dan krijg je een mierennest...

Annelies
27-2-2010
 Meld misbruik29-9-2009 7:17:00

Evi,
Kan je de gegevens van jou ceremoniemeester eens doorgeven aub?
Dan kan ik hem ook is contacteren.
Wij hebben er een gevonden, maar die vraagt meer dan 700 EUR, da's toch een verschil tov bij u 125 EUR...
Danku!

Eva
10-10-2009
 Meld misbruik29-9-2009 8:40:10

Dag Annelies,

wij hebben geen ceremoniemeester ingehuurd. Onze wettelijke trouw en kerkelijke trouw vallen op twee verschillende dagen dus vonden we het zonde om voor een paar uur iemand in te huren. Als het een volledige dag was, dan zou er wel één geweest zijn.

Nu, om alles bij de kerk in goede banen te leiden, zal de neef van mijn verloofde een handje toesteken. Hij zal zorgen dat voor het kerkelijke gedeelte alles in goede banen loopt. Dus hij is als het ware onze ceremoniemeester voor dat anderhalf uur. En hij doet het met veel plezier voor ons!

Alvast veel succes gewenst met je voorbereidingen!
Groeten,
Eva

10/10/'09

Katrien
19-6-2009
 Meld misbruik29-9-2009 8:43:37

Hallo,

Wij hadden bij onze trouw ook een ceremoniemeester. Wij hebben dit gedaan omdat dit voor ons het makkelijkst was, we moesten ons zo veel minder zaken in ons hoofd steken. Uiteindelijk is het voor iedereen een gemak gebleken. Nu zonder gaat ook, en iets mislopen kan altijd (wat ook geen ramp is), maar vond het zo toch makkelijk, had anders nog veel meer aan mijn hoofd gehad :-)

Blijft altijd een persoonlijke keuze natuurlijk, gewoon doen waar jullie je het beste bij voelen.

Groetjes,
Katrien
102 dagen getrouwd!

tami
26-6-2010
 Meld misbruik29-9-2009 9:22:38

Hey Annelies,

een ceremoniemeester al dan niet, ik denk dat het te maken heeft met je persoonlijkheid. Hoe goed kan je organiseren ? Hoe goed kan je je zenuwen de baas ? Heb je zin om je hier zelf mee bezig te houden of niet ? Op al deze vragen antwoorden, geeft je al meteen een idee of je zonder kan (wil) of niet.
Ga eens een kijkje nemen op volgende site :
www.theperfectwedding.nl/Ceremoniemeester.html

Hier krijg je een goed overzicht van de taken van de ceremoniemeester. Je kan dan nog zien wat je ermee doet want je kan evtl ook iemand uit je familie- of vriendenkring hiervoor aanspreken.
Groetjes

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik29-9-2009 9:29:15

Wij hebben geen zin om 'in stoet' de kerk binnen te komen. Onze naaste familie en de getuigen (de zogenaamde suite) gaan gewoon zitten in de kerk gelijk de rest van het volk. Enkel mijn man, ik en onze twee kindjes zullen met een mooi muziekje de kerk in 'schrijden'. Voor het goede verloop in de kerk (uitdelen boekjes, plaatsen aanwijzen, aannemen van mijn boeket, klaarhouden van de ringen) hebben we een nicht die alles in goede banen zal leiden.
Maar als je alles graag op de traditionele manier doet, dan lijkt een ceremoniemeester me wel handig.

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik29-9-2009 10:41:09

Hey Annelies,
de ervaring van een al getrouwd bruidje:
wij hadden er geen genomen omdat we niet voor de kerk trouwen en omdat we het los en ongedwongen wouden. We hadden geen zin in iemand die ons de hele tijd zegt waar te staan en hoe te lopen (klinkt waarschijnlijk bekend voor velen...)
Ik moet eerlijk toegeven dat ik er de dag zelf graag een gehad had hoor! Ik liep constant te denken over kleine details en geregeld kwamen er vragen in mij op over hoe het normaal zou moeten verlopen. Wij zijn namelijk de eerste in lange tijd die in de familie trouwen.
Ik had nochtans het geplande verloop tot in detail uitgelegd aan familie en vrienden, maar op het moment zelf was het precies of niemand zich er nog iets van aantrok! Voor mij dus een hele hoop stress.
Niettegenstaande, omstaanders en familie en vrienden vonden het juist een hele toffe trouw omdat alles zo spontaan verliep!
Voor iedereen is het dus anders!
Veel plezier alleszins en geniet ervan!
Véro

Wendy
7-8-2010
 Meld misbruik29-9-2009 11:36:23

Hey Annelies,

Wij trouwen op 07/08/10 zónder ceremoniemeester. Onze dag begint met ontvangst van ouders en grootouders bij ons thuis voor een hapje en een drankje. Hiervoor doe ik beroep op mijn beste vriendin (ook getuige) en een nicht. Zij zullen ervoor zorgen dat iedereen heeft wat hij moet hebben.
Voor het vertrek naar het gemeentehuis en de aankomst ginder, gaat ook mijn getuige alles in goede banen leiden. Het is niet zo dat we een bepaalde 'volgorde' willen aanhouden, als iedereen er is voor wij aankomen is het goed! Ik vind het heel geruststellend om dit door mijn beste vriendin te laten doen! Ik kan er héél zeker van zijn dat zij het zal laten verlopen zoals wij het willen. Zij weet perfect wat voor mij belangrijk is, wat ik wél en niet wil. Zij zal ook altijd heel onopvallend aan mijn zijde staan om cadeautjes, bloemen enzo in ontvangst te nemen. Het lijkt mij veel aangenamer om daar iemand te hebben staan die jou door en door kent ipv een onbekende ceremoniemeester.
In de feestzaal neemt iemand van ginder normaal deze taak van haar over, maar toch ga ik haar bij mij houden. Ik denk dat het gemakkelijker gaat zijn voor mij om openhartig te zijn tegen haar als er iets scheelt...
Enfin, iedereen doet natuurlijk wat hij wilt. Ik persoonlijk heb liever iemand bekend bij me, die weet hoe ze mij moet aanpakken als ik zenuwachtig word ofzo...

In ieder geval veel succes en een mooie dag toegewenst!
Groetjes
Wendy

Ludo
10-10-2009
 Meld misbruik29-9-2009 13:31:24

Hallo Annelies,

het is een persoonlijke keuze...
Mijn schoonzus is vorig jaar getrouwd zonder ceremoniemeester en alles liep in het honderd. Het regende dat het goot, maar de paaltjes aan het gemeentehuis werden niet omlaag gedaan waardoor de bruid door de regen moest tot bij de deur ipv dat ze tot voor de deur kon rijden. Aan de kerk bleven de mensen buiten staan, de suitevolgorde liep fout hoewel duidelijk vooraf was afgesproken wie waar. Terwijl de bruid naar binnen liep stond dus nog de helft van het volk buiten of achteraan in de kerk...
Ik heb dus zonder meer voor een ceremoniemeester gekozen. Van voorbereiding hebben wij alles zelf gedaan wel met raad van de ceremoniemeester...de meeste werken regelmatig met dezelfde fotograaf, duivenmelker, koetsier en dergelijke en dat levert af en toe een mooi prijsje op. Maar als je andere wilt, geen probleem hoor, ze bieden vrijblijvend de collega's aan...
We hebben nu de suitevolgorde enzo bepaald en ik ben er gerust in dat het allemaal heel vlot en zeker niet te stijfjes zal gebeuren...Ik zie onze ceremoniemeester als meerwaarde zodat wij op onze dag kunnen genieten en niet moeten piekeren over stomme dingetjes...als er iets misloopt, zal de cermoniemeester dat oplossen voor je het zelf merkt!
De normale prijzen zijn tussen de 100 en 150euro...

veel voorbereidinggenot nog!
Inge
Nog 11dagen!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik29-9-2009 18:07:27

Wij hadden geen ceremoniemeester en alles liep schitterend!
In het stadhuis heb je trouwens een 'bode' die, als je geen ceremoniemeester hebt, alles in goed banen leidt (gratis!).
In de kerk leidt de pastoor alles.
En voor daartussen heb je nog altijd de fotograaf, de mensen van het vervoer de de mensen van die suite die je vooraf hebt kunnen briefen.

Naar mijn mening hoeft daar dan niet nog eens een ceremoniemeester bij...

Alles verliep heel gemoedelijk en zonder incidenten!

Groetjes,

Véro

Lemmens
22-5-2010
 Meld misbruik29-9-2009 21:50:11

hey Annelies,

wij nemen ook een ceremoniemeester, maar dan geen 'echte' maar een kennis van mijn ouders. Hierdoor gaat hij zich helemaal niet zo in de aandacht willen zetten, en kan er toch heel wat geregeld worden door hem (en dat zijn uiteindelijk kopzorgen minder voor ons:)).
ik denk dat het ook een kwestie is van hoe je alles wil regelen hoor, maar ik denk dat als je onbezorgd van je dag wil genieten, dat je best toch iemand neemt.

Veel succes!

lizi
21-8-2010
 Meld misbruik1-10-2009 12:57:49

hoi,
wij gaan dat sowieso nemen. hebben van vrienden gehoord dat het toch handig is om alles in goede banen te leiden. iemand die gewoon het gemeentehuis, kerk en receptie doet, kost ongeveer 125-135 euro. zo'n ceremoniemeester denkt aan kleine dingen, zoals bv een drankje voor de bruidskindjes. ik ben heel georganiseerd (heb voor alles lijstjes) maar wil die dag me niet druk hoeven te maken en alles even aan anderen overlaten.
groetjes,
Lizi

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...