Nu Online
Momenteel zijn er 651 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

weet geen idee

28-9-2009 22:27:28
hallo we willen voor onze vriende s'avonds een vat geven maar we zoude ook iets willen voorzien voor eten wete jullie iets da ni echt te duur uit valt

sindy
8-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 924

Sarah
28-8-2010
 Meld misbruik29-9-2009 6:22:49

In welke richting zoek je juist? Iets warms of kouds, iets voor uit het vuistje of toch eerder al zittend te eten?

Misschien een verrassingsbrood ofzo?

Annemie
8-5-2010
 Meld misbruik29-9-2009 9:36:24

Hoi
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma, de prijs van 'iets lekkers' loopt al snel hoog op.
Voorstellen die wij hebben gekregen zijn:
- broodjes
- dessertbuffet
- BBQ
- de huwelijkstaart zelf is ook al een flink stuk
- nootjes, chips,... op tafel

Succes ermee, ik moet zelf ook nog kiezen, maar ik denk dat ik de avondgasten laat aanschuiven aan het dessertbuffet met daarna de huwelijkstaart.

Groetjes
8/5/2010

Wendy
28-5-2011
 Meld misbruik29-9-2009 10:31:13

Hey,

Wij doen voor de familie eerst een avondfeest met eten. Daarna komen de vrienden erbij voor de fuif. Ze kunnen eerst mee genieten van de bruidstaart. Later op de avond kunnen ze nog ""een puntzakje friet" krijgen (wordt door de zaal zelf nog voorzien).
We vonden dit zelf een leuker idee dan broodjes ofzo (vult beter en het is helemaal niet zo duur).

groetjes
Wendy

sindy
8-5-2010
 Meld misbruik29-9-2009 12:19:14

had gedacht aan iets warm er worden bijna geen tafels gezet dus ze zoude het rechtstand moeten op eten wat is een verassingsbrood heb ik nog nooit van gehoord :-)
this echt moeilijk om iets te vinden maar gelukkig ben ik dan toch niet de enigste:-)

joke
1-8-2009
 Meld misbruik29-9-2009 13:08:42

ik heb ook al gehoord van mensen die friet - of waffelkramen laten komen ...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik29-9-2009 17:56:55

Een verrassingsbrood is een groot uitgehold brood (vaak in de vorm van een krokodil of zo) met belegde sandwiches erin.

Groetjes,

Véro

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik29-9-2009 21:12:33

Hallo, Bij onze zaal kan je 's nachts nog vragen om 'kabouterfrietjes' (kleine dunne fritjes) en ajuinsoep. Blijkbaar was dit vroeger de traditie bij huwelijksfeesten, ik had er nog nooit van gehoord. Vind het wel een heel leuk idee als je vrienden uitnodigd voor enkel het dansfeest. Dan hebben zij ook nog iets te knabbelen buiten de taart. Maar het verrassingsbrood vind ik ook een heel leuk idee.
Ik zou gewoon even horen wat je zaal kan voorzien, de meesten zullen hier wel een idee voor hebben. Want in't laat nog een kraam laten komen... Dat vind ik een beetje zonde van het geld.
Groetjes

tami
26-6-2010
 Meld misbruik30-9-2009 10:47:59

Hallo,

verrassingsbroden zijn wel lekker maar vrij duur (vinden wij). De belegde sandwiches worden gemaakt met het deeg van het uitgeholde brood (meestal zijn dat dan driehoekige boterhammetjes, belegd met wat je zelf wil).
De nachtelijke versnaperingen in een feestzaal zijn meestal halve (of hele) zachte sandwiches belegd met kaas, ham, américain en salami. Dat vult wel goed maar frietjes vullen nog beter en zijn warm. Welke Belg lust dat nou niet ?
Lijkt mij veruit het makkelijkste om staande te eten.

@ Katrien,

die ajuinsoep werd vroeger geschonken, vroeg in de morgen, nadat het bruidskoppel pas een paar uurtjes in bed lag. Enkele vrienden kwamen hen uit bed trommelen en deden hen ajuinsoep eten ! Dit is nog altijd traditie in Frankrijk bv., hoewel men nu niet meer aan huis gaat maar in de feestzaal rond een uur of 4 's morgens ajuinsoep serveert.
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...